σχολεία που τελούν υπό κατάληψη
Λιγότερα σχολεία τέλεσαν χθες υπό κατάληψη στο Ηράκλειο

Μειώνεται σταδιακά ο αριθμός των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη, αν και καθηγητές και Υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν την κόντρα με φόντο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η ΟΛΜΕ προκήρυξε τρίωρη στάση εργασίας για σήμερα από τις 8 έως τις 11 το πρωί, για τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη.

Η ΟΛΜΕ εναντιώνεται στην εφαρμογή της υποχρεωτικής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη.

«Καμία εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχολεία υπό κατάληψη», τονίζει στη σχετική ανακοίνωση.

Χθες, υπό κατάληψη τέλεσαν τα 7ο και 11ο Γυμνάσια Ηρακλείου, το Γυμνάσιο Μελεσών, τα 2ο, 4ο, 5ο , 6ο και 13ο Λύκεια Ηρακλείου και το Λύκειο Καστελλίου.

Στο 5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, οι μαθητές αρχικά θέλησαν να κάνουν κατάληψη αλλά σε συνεννόηση με τους εκπαιδευτικούς και το σύλλογο γονέων, διενεργήθηκαν εκλογές για την ανάδειξη των εκπροσώπων τους στα μαθητικά συμβούλια.

«Όχι στην εγκύκλιο»

Ο σύλλογος διδασκόντων του 4ου Λυκείου Ηρακλείου συνεδρίασε μετά από την υποβολή αιτήματος από τα 2/3 των μελών του, και κατόπιν διεξοδικής συζήτησης αποφασίζει:

Συντάσσεται με τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων σχετικά με την εγκύκλιο υπ. Αρ. 131451/ΓΔ4/30-09-2020 και αποφασίζει ότι δεν μπορεί, αδυνατεί να την εφαρμόσει για τους παρακάτω κύριους λόγους:

  1. Ο αντιπαιδαγωγικός- τιμωρητικός ρόλος που καλούμαστε να επιτελέσουμε.
  2. Η παντελής έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και υποστήριξης για μαθητές και για καθηγητές.
  3. Η αδυναμία μέρους των μαθητών μας να μετακινηθεί από το σχολείο στο σπίτι τους (λόγω της μεγάλης χιλιομετρικής απόστασης), προκειμένου να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση.

Για το σκοπό αυτό συντάχτηκε το παραπάνω ψήφισμα, το οποίο υπογράφουν οι καθηγητές του σχολείου.

Δυσαρέσκεια γονέων

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Λυκείου Ηρακλείου, με ανακοίνωσή του, εκφράζει τη λύπη του και την έντονη δυσαρέσκειά του για την κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο.

«Από την πρώτη στιγμή δηλώσαμε τη στήριξή μας στα βάσιμα αιτήματά των μαθητών, ωστόσο θεωρούμε ότι η κατάληψη δε λύνει τα προβλήματα αλλά τα διογκώνει. Επίσης, από την πρώτη στιγμή καταβάλαμε προσπάθειες για την ικανοποίηση των αιτημάτων και καταφέραμε μέσα από διάλογο που έγινε με τους εκπροσώπους των μαθητών και τους καθηγητές να τροποποιηθεί το ωράριο και να εργαστούμε για την επίλυση και άλλων αιτημάτων, όπως η δημιουργία επιπλέον τμημάτων.

Όμως παρόλο που εργαστήκαμε και συνεχίζουμε να εργαζόμαστε  προς αυτή την κατεύθυνση διαπιστώνουμε ότι η κατάληψη συνεχίζεται. Το κλείσιμο των σχολείων επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία των μαθητών, πλήττονται οι οικονομικά αδύναμοι μαθητές και η εξ’αποστάσεως εκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης. Ωστόσο, το άνοιγμα ενός σχολείου που τελεί υπό κατάληψη δεν μπορεί να γίνει με βίαιες και εκβιαστικές μεθόδους.

Πεποίθησή μας είναι ότι όπως βρήκαμε λύσεις στηρίζοντας τους μαθητές για τα προηγούμενα αιτήματα, έτσι και τώρα θα εργαστούμε για τα προβλήματα που δημιουργεί η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση πάντα με ανοικτό το σχολείο και χωρίς να διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία.

Τέλος, καθίσταται επιτακτική ανάγκη οι γονείς να προβληματισθούν και  να συζητήσουν με τα παιδιά τους, με απώτερο σκοπό την απρόσκοπτη και ανεμπόδιστη λειτουργία του σχολείου», αναφέρουν οι γονείς του σχολείου.