Μαθητής από την Κρήτη γράφει για τον Πόντο και καταφέρνει να διακριθεί!
Συγκεκριμένα, ο μαθητής του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, Τσικνάκης Κωνσταντίνος διακρίθηκε στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με τίτλο «Ποντιακός Ελληνισμός: Μνήμες και Όνειρα» με το 3ο βραβείο στη διαγωνιστική κατηγορία «Διηγήματα» και στην ηλικιακή κατηγορία «Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», όπως ανακοινώθηκε την περασμένη Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου.
Ο διαγωνισμός συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Π.Ε. Σερρών και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠ.Π.Ε.Θ., με την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020 και τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO.
Συνολικά, 9.000 περίπου μαθητές από 151 σχολικές μονάδες της Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από Ελλάδα, Κύπρο και Ομογένεια με τη στήριξη 360 εκπαιδευτικών συμμετείχαν με 1140 μαθητικές δημιουργίες που κάλυψαν πολλαπλές πλευρές της δημιουργικής έκφρασης και έρευνας: ποίηση, τραγούδι, διήγημα, παραμύθι, ταινία, ιστοσελίδα, εικαστικά έργα, εφημερίδα και project σε μια προσπάθεια να τιμηθεί ο Ποντιακός Ελληνισμός και η μνήμη του ξεριζωμού του από το ιστορικό του λίκνο.
Ανάμεσα στις δημιουργίες των μαθητών ξεχώρισε και απέσπασε το 3ο Βραβείο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το διήγημα με τίτλο «Ξεριζωμός» του Κωνσταντίνου Τσικνάκη, μαθητή της Β΄ Τάξης κατά το προηγούμενο σχολικό έτος.
Ο μαθητής, μέλος της Ομάδας Δημιουργικής Γραφής του 11ου Γυμνασίου, με τη συνδρομή των φιλολόγων Μαρίας Φιολιτάκη και Χρυσής Χουρσάν εμπνεύστηκε, δημιούργησε και εργάστηκε όχι μόνο κατά τη χρονική περίοδο της κανονικής λειτουργίας του σχολείου αλλά κυρίως κατά τη διάρκεια της περυσινής υγειονομικής κρίσης, με την πολυμήνη αναστολη της σχολικής λειτουργίας.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι κ.κ. Μαρία Φιολιτάκη και Χρυσή Χουρσάν, φιλόλογοι του 11ου Γυμνασίου, «η διάκριση αυτή αποτέλεσε το επιστέγασμα μιας προσπάθειας των μαθητών της ομάδας της Δημιουργικής Γραφής του σχολείου μας και μια επιβράβευση της προσπάθειάς τους.
Το διήγημα του Κωνσταντίνου Τσικνάκη αποτελεί απόδειξη ότι ακόμη και σε συνθήκες πανδημίας οι μαθητές μπορούν να ξεδιπλώσουν τα φτερά της δημιουργικότητάς τους και μάλιστα εμπνεόμενοι από πραγματικά γεγονότα μιας δύσκολης περιόδου για τον Ελληνισμό και ειδικά τον Ποντιακό».
Η Δ/νση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου συγχαίρουν θερμά τον μαθητή για την επιτυχία και τη διάκρισή του.