ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: Το έξυπνο… αυτοκίνητο αποφυγής εμποδίων 
ΕΞΥΠΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑΛ ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
Οι μαθητές της Β’ τάξης του Τομέα Πληροφορικής του 1ου ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου επί το έργον

Το «έξυπνο αυτοκίνητο αποφυγής εμποδίων» , το νέο Arduino project, θα παρουσιάσει η Β’ τάξη του Τομέα Πληροφορικής του 1ου ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου στο 8ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας. Το φεστιβάλ θα γίνει την Τετάρτη 18, την Πέμπτη 19, την Παρασκευή 20 ,και το Σάββατο 21 Απριλίου στο Ηράκλειο.

ο καθηγητής Πληροφορικής, κ. Εμμανουήλ Σταματάκης
Ο κ. Σταματάκης

Όπως εξηγεί  στην «Π» ο καθηγητής Πληροφορικής, κ. Εμμανουήλ Σταματάκης, τo arduino είναι ένας μικροελεγκτής, προσαρμοσμένος σε μια πλακέτα και έτοιμος προς χρήση.

Μπορεί να φανταστεί κανείς το μικροελεγκτή σαν ένα τσιπάκι που περιέχει μέσα του ένα ολόκληρο μικρό υπολογιστή.

Είναι ένας υπολογιστής ειδικού σκοπού, δεν χρησιμοποιείται για συγγραφή κειμένου, αλλά για να ελέγχει άλλες συσκευές, όπως να αναβοσβήνει φωτάκια (LED) και να περιστρέφει κινητήρες.

Το αυτοκινητάκι που δημιούργησαν τα παιδιά πρόκειται για μια αυτοσχέδια κατασκευή, η οποία είναι 100% χειροποίητη. Το αμάξωμα είναι φτιαγμένο από πλάκες αλουμινίου που έχουν κοπεί σε στρογγυλό σχήμα.

H καθηγήτρια Πληροφορικής, Κωνσταντάκη Φωτεινή
Η κ. Κωνσταντάκη

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο σέρβο κινητήρες, οι οποίοι παίρνουν εντολές κίνησης από το arduino uno ο κάθε ένας ξεχωριστά.

Η στροφή του αμαξιδίου επιτυγχάνεται με την περιστροφή των κινητήρων με αντίθετη φορά.

Τα εμπόδια ανιχνεύονται και εκτιμάται η απόστασή τους από ένα αισθητήρα υπερήχων.

Στη συνέχεια το αμαξίδιο παίρνει απόφαση και στρίβει και αφού επανεκτιμήσει τη νέα κατάσταση, εφόσον η νέα διαδρομή είναι χωρίς εμπόδια, συνεχίζει την πορεία του.

Διαφορετικά επανεκτιμά τη κατάσταση μέχρι να βρει ελεύθερο διάδρομο και συνεχίζει τη πορεία του. Η τροφοδοσία γίνεται από μια μπαταρία 9v με χρήση διακόπτη ενεργοποίησησης/απενεργοποίησης στο πάνω μέρος.

ο καθηγητής Μωραΐτης Νικόλαος
Ο κ. Μωραΐτης

Ο σχεδιασμός, ο προγραμματισμός αλλά και η καλωδίωση έγινε εξολοκλήρου από την ομάδα των παιδιών.

Το 1ο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου συμμετέχει κάθε χρόνο στο φεστιβάλ με δημιουργίες καινοτόμες και τεχνολογικά ενδιαφέρουσες, όπως χειροποίητους εκτυ- πωτές, solar trackers, αυτοματισμούς.

Η ομάδα ανάπτυξης του project είναι  οι Παπαδάκη Χριστίνα, Μηλιαράκη Ευγενία, Παπαδάκης Δημήτριος, Λεντιδάκης Παντελής, Χριστοδουλάκης Εμμανουήλ, Μπερίσα Αλέξανδρος, Βίσνερ Χαράλαμπος, Χρονάκης Γεώργιος και Σκουλουδάκης Ιωάννης.

Οι καθηγητές που συμμετείχαν στην οργάνωση και στο συντονισμό είναι οι Κωνσταντάκη Φωτεινή, Μωραΐτης Νικόλαος και Σταματάκης Εμμανουήλ.

 

«Η θεωρία στην πράξη»

ΕΞΥΠΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑΛ ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ

«Η συμμετοχή των παιδιών με δημιουργίες τους, σε θεσμούς όπως το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας αποτελεί μια ευκαιρία για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε το ρητό: «Η θεωρία στην πράξη» τονίζει ο κ. Σταματάκης.

Ο μαθητής καλείται να δουλέψει σε ομάδα αναπτύσσοντας πνεύμα συνεργασίας, το οποίο είναι απαραίτητο στα σύγχρονα εργασιακά περιβάλλοντα. Η ίδια η φύση του φεστιβάλ προάγει την εκπαιδευτική διαδικασία, μιας και το παραγόμενο project αποτελεί εφαρμογή των αντικειμένων που διδάσκονται τα παιδιά στο σχολείο τους.

Για παράδειγμα, το αυτοκινητάκι που ανέπτυξαν οι μαθητές της Β’ τάξης το τομέμα Πληροφορικής του σχολείου, απαιτεί γνώσεις προγραμματισμού. Ο προγραμματισμός είναι ένα αντικείμενο που διδάσκεται διεξοδικά. Με την παρούσα εργασία γίνεται μια εφαρμογή των γνώσεων σε παραδοτέο αποτέλεσμα, πράγμα που έγκειται στη φύση ενός σχολείου επαγγελματικής εκπαίδευσης.  Η χρήση μιας πλακέτας με μικροελεγκτή, βοηθάει τους μαθητές να αναληφθούν τη λειτουργία και χρησιμότητα του.

«Θεσμοί όπως το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που εμπνεύστηκε και συντονιζει ο κ. Πανσεληνάς, πραγματικά βοηθάνε τους καθηγητές να εμπνευστούν  και τους μαθητές να μάθουν και να δημιουργήσουν», σημειώνει ο κ. Σταματάκης.