H Συντονίστρια του Εκπαιδευτικού Έργου του Περιφερειακού Εκπαιδευτικού Κέντρου Κρήτης Ελένη Πουλλά

Επιστολή προς το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας κοινοποίησε η Συντονίστρια του Εκπαιδευτικού Έργου του Περιφερειακού Εκπαιδευτικού Κέντρου Κρήτης Ελένη Πουλλά η οποία και απευθύνει κρίσιμα ερωτήματα σε σχέση με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων κι εν γένει των μονάδων εκπαίδευσης.

Η κ. Πούλλα αναφέρεται εκτενώς στην ανάγκη να πραγματοποιούνται γενικευμένα τεστ κοροναϊού, τονίζοντας επίσης πως σύμφωνα με τις διαπιστώσεις των ειδικών επιστημόνων «Αν θέλουμε να κρατήσουμε τα παιδιά μας στα σχολεία και να προστατέψουμε τον ευάλωτο, γεροντότερο πληθυσμό μας,  όσο δεν έχουμε ακόμη εμβόλιο, τότε θα πρέπει να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε, να κάνουμε διαγνωστικά τεστ, να ανιχνεύουμε γρήγορα τα αποτελέσματα, να ομαδοποιούμε τα ευρήματα, να απομονώνουμε τα περιστατικά ( κρούσματα) και να βάζουμε σε καραντίνα τις επαφές τους».

Η κ. Πουλλά παράλληλα παραθέτει μια σειρά από ερωτήματα τα οποία και ζητά να απαντηθούν τα οποία κωδικοποιούνται στα εξής:

  1. Γιατί, παρά το γεγονός ότι ήταν στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, δεν κάνατε διαγνωστικά τεστ σε όλη την Εκπαιδευτική Κοινότητα ( Εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες τουλάχιστον) πριν να ανοίξετε τα σχολεία, προκειμένου να τα ανοίξετε με την μέγιστη δυνατή προστασία και ασφάλεια;  Προφανώς, όταν ο ΠΟY μιλά για συνεχή παρακολούθηση καταλαβαίνουμε ότι αυτά τα τεστ θα πρέπει να επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  2. Γιατί, παρά το γεγονός ότι και αυτό ήταν στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, δεν μοιράζετε τα παιδιά σε ομάδες των 10-15 ατόμων ανά τάξη και να λειτουργήσετε τα σχολεία με βάρδιες προσλαμβάνοντας εκπαιδευτικούς; Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν να κρατηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις μέσα στις τάξεις και να μην αναγκάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες να κάνουν μάθημα με μάσκες, που κάνει ακόμη και την παρωχημένη, δασκαλοκεντρική, μετωπική διδασκαλία των μαθημάτων πάρα πολύ δύσκολη έως αδύνατη;
    Ιδιαίτερα για την Αγγλική Γλώσσα Κα Ζαχαράκη (ανήκουμε στην ίδια ειδικότητα) θα γνωρίζετε ότι είναι αδύνατη η διδασκαλία της με μάσκα σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών ΞΓ και μάλιστα στις πολύ μικρές ηλικίες. Εναλλακτικά, αν ο οικονομικός προϋπολογισμός σας δεν επιτρέπει προσλήψεις εκπαιδευτικών που είναι η άριστη λύση, γιατί δεν εφαρμόζετε μορφές blended learning, που να αποσυμφορίζουν  τον συγχρωτισμό στα σχολεία,  με ανάλογη καθολική  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών;
  1. Γιατί, αυτή την κρίσιμη περίοδο, δεν προσλαμβάνετε ψυχολόγους και νοσηλευτές στα σχολεία για να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα ψυχοσωματικά προβλήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριων αλλά και των γονέων; Γιατί προσθέτετε στους/τις εκπαιδευτικούς, ενώ δεν τους έχετε εκπαιδεύσει, μαζί με τα υπόλοιπα άγχη… το άγχος της διαχείρισης τους, αφήνοντας τους εκτεθειμένους και σε κακοποιητικούς γονείς;