Όσα σχολεία δεν κλείνει ο κοροναϊός, τα κλείνουν οι ίδιοι οι μαθητές! Μόλις μία βδομάδα μετά από την έναρξη των δια ζώσης μαθημάτων στα γυμνάσια και τα λύκεια, χθες είχαμε τις πρώτες καταλήψεις στις σχολικές μονάδες του Ηρακλείου. Στις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες της Κρήτης δεν είχαμε κινητοποιήσεις μαθητών.
Φαίνεται πως οι μαθητές νοσταλγούν την τηλεκπαίδευση, αφού, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, όπου γίνεται κατάληψη, το μάθημα πραγματοποιείται διαδικτυακά.
Κλειστά, λοιπόν, παρέμειναν χθες το 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, τα 3ο και 5ο Λύκεια Ηρακλείου και το 1ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου.
Υπάρχουν πληροφορίες πως οι κινητοποιήσεις θα φουντώσουν εν όψει της ψήφισης του νομοσχεδίου για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές αντιδρούν στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, στην επιβολή βάσης εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, ορίου φοίτησης και την αστυνόμευση στα ΑΕΙ.
Υπουργός: «Νομοσχέδιο κοινής λογικής»
«Είναι άκρατος λαϊκισμός να λες “δίνω θέσεις, ελεύθερα όλοι” και να μη σε νοιάζει αν αυτός που θα εισαχθεί στο πανεπιστήμιο, θα μπορέσει να πάρει πτυχίο και αν αυτό το πτυχίο θα έχει αντίκρισμα στην αγορά εργασίας», δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, για το υπό συζήτηση στη Βουλή νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφισθεί την ερχόμενη Πέμπτη.
«Πρέπει επιτέλους να πούμε τα πράγματα όπως είναι και να δώσουμε διεξόδους στους νέους μας», τόνισε η υπουργός, προσθέτοντας πως «το μόνο εύκολο είναι να πεις δίνω θέσεις παντού», όμως «όταν εισάγεται κάποιος σε ένα Τμήμα με βαθμό 0,6 στα 20, με 1 στα 20, με 2 στα 20, τον έχουμε παραπλανήσει όλοι μαζί αυτόν τον υποψήφιο, γιατί οι πιθανότητες να φοιτήσει και να αποφοιτήσει από το τμήμα είναι πάρα πολύ χαμηλές».
«Πρώτον κοροϊδεύουμε τον υποψήφιο, δεύτερον κοροϊδεύουμε τον συμφοιτητή του που έχει πασχίσει για να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο με υψηλότερη επίδοση και τρίτον κοροϊδεύουμε και τον Έλληνα φορολογούμενο που πληρώνει για ανθρώπους που καταλαμβάνουν θέσεις, ενώ δεν πληρούν τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις», εξήγησε η κ. Κεραμέως για την κατάσταση που θέτει ως στόχο να ρυθμίσει το νομοσχέδιο του υπουργείου, «ένα νομοσχέδιο κοινής λογικής, γιατί είναι κοινή λογική το να υπάρχουν ακαδημαϊκές προϋποθέσεις εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο».
«Περί συνταγματικότητας των διατάξεων για ΟΠΠΙ»
Στο ίδιο πλαίσιο η υπουργός επισήμανε πως «είναι κοινή λογική ότι στο πανεπιστήμιο δεν μπορούν να λαμβάνουν χώρα φαινόμενα βίας και ανομίας, είναι κοινή λογική ότι είναι αδιανόητο να χτίζουν καθηγητές στα γραφεία τους, να κρεμάνε ταμπέλες από τον λαιμό σε πρυτάνεις, να υπάρχει παρεμπόριο, κατασκευή μολότοφ, διακίνηση ναρκωτικών μέσα στα πανεπιστήμια» και η πρόβλεψη Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (ΟΠΠΙ) «έχει στόχο την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος», καθώς «η ασφάλεια είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να μπορέσουν τα πανεπιστήμια να προάγουν απερίσπαστα τη διδασκαλία, την έρευνα, τη μάθηση στα παιδιά μας».
Η κ. Κεραμέως επανέλαβε ότι τα μέλη της ΟΠΠΙ δε θα φέρουν πυροβόλα όπλα και ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους θα ήταν, κατά τη γνώμη της, αντισυνταγματική η ανάθεση του έργου της πρόληψης και καταστολής αξιόποινων πράξεων σε οποιονδήποτε άλλο φορέα πλην της αστυνομίας.
«Η επιδημιολογική κατάσταση στα σχολεία σήμερα: 0,3% των τμημάτων κλειστά, 0,23% ο δείκτης θετικότητας εκπαιδευτικών»
Αναφερόμενη στη συνέχεια στις αποφάσεις σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων, βάσει των επιδημιολογικών δεδομένων και των εισηγήσεων της Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας, η υπουργός υπογράμμισε ότι «ο πρώτος σκοπός που υπηρετούμε είναι η προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας και ο δεύτερος να συνεχίζεται όσο πιο απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία», καθώς «το μόνο εύκολο θα ήταν να πούμε κλείνουμε τα σχολεία και τα ανοίγουμε μετά το τέλος της πανδημίας, όμως δε θα ήταν σωστό», διότι «έχουμε ένα χρέος απέναντι στα παιδιά και ο φυσικός τους χώρος είναι το σχολείο».
Σχετικά με την επιδημιολογική εικόνα της σχολικής κοινότητας σήμερα και τις εκπαιδευτικές μονάδες όπου προβλέπεται δια ζώσης διδασκαλία, αλλά έχει ανασταλεί λόγω κρουσμάτων κοροναϊού διευκρίνισε: «Στις περιοχές που λειτουργούν τα σχολεία το 0,5% είναι σε αναστολή και το 0,3% των τμημάτων της χώρας.
Γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε σχολεία και εκπαιδευτικούς και ο δείκτης θετικότητας με βάση τα τελευταία στοιχεία που έχω από τον ΕΟΔΥ είναι στο 0,23%. Αυτή είναι η κατάσταση και παρακολουθείται πάρα πολύ στενά. Υπάρχουν περιοχές στις οποίες η εξέλιξη της πανδημίας είναι κρίσιμη και γι’ αυτό πάμε βήμα-βήμα, ώρα-ώρα, συνομιλούμε συστηματικά με ειδικούς να μας δώσουν εισηγήσεις, να αναλύσουν επιδημιολογικά δεδομένα».
Η υπουργός υπενθύμισε ότι μέσω της ειδικής πλατφόρμας edu.testing.gov.gr εκπαιδευτικοί και μαθητές άνω των 16 ετών έχουν τη δυνατότητα να υποβληθούν δωρεάν σε έλεγχο covid-19, πρωτοβουλία την οποία χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική για την παρακολούθηση της διασποράς του κοροναϊού στη σχολική κοινότητα και την εκτίμηση του δείκτη θετικότητας.
«Τα τεστ αυτά γίνονται σε 386 σημεία σε όλη τη χώρα. Εγγράφεται κανείς, του έρχεται sms με το ραντεβού στο πλησιέστερο σημείο, ώστε να κάνει τον έλεγχο όσες φορές θελήσει. Όσα περισσότερα τεστ γίνουν, τόσο πληρέστερη εικόνα θα έχουμε για την επιδημιολογική κατάσταση στα σχολεία. Θα ήθελα να παρακινήσω τους εκπαιδευτικούς να κάνουν ακόμη περισσότερα, να συμμετέχουν ενεργά και συστηματικά οι εκπαιδευτικοί, να υπάρχει συχνότητα στη διαδικασία».