παράλληλη στήριξη

Το κουδούνι χτύπησε πριν από ένα μήνα, όμως, δεκάδες παιδιά σχολείων του Ηρακλείου παραμένουν στο σπίτι τους. Πρόκειται για μαθητές με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, εκπαιδευτικό, δηλαδή, που θα είναι δίπλα τους καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος, και δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί στα σχολεία.

Ως αποτέλεσμα, κάποιοι γονείς επιλέγουν να κρατήσουν κοντά τους τα παιδιά τους, καθώς δεν θεωρούν ασφαλή την επιστροφή τους στα θρανία.

Δεν είναι η πρώτη χρονιά που οι προσλήψεις καθυστερούν τόσο πολύ, το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται κάθε φορά και η κατάσταση ομαλοποιείται μετά από τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Αρκετοί είναι, επίσης, οι γονείς που αναζητούν λύσεις ιδιωτικά, βάζουν, δηλαδή, χρήματα από την τσέπη, τους προκειμένου να προσφέρουν στα παιδιά τους ό,τι τους στερεί η Πολιτεία. Από τους καλοκαιρινούς κιόλας μήνες βλέπουμε γονείς να αναζητούν εκπαιδευτικούς μέσω αγγελιών, αφού γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι οι προσλήψεις από πλευράς Υπουργείου θα καθυστερήσουν σημαντικά.

Στο ίδιο έργο θεατές

Ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου, κ. Πολύδωρος Κουτσαυτάκης
Ο κ. Κουτσαυτάκης

Ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών του Δήμου Ηρακλείου, κ. Πολύδωρος Κουτσαυτάκης, αναφέρει στην «Π» πως περίπου 30 παιδιά στο Ηράκλειο εξακολουθούν να μην πηγαίνουν σχολείο.

Οι γονείς τους κρίνουν σκόπιμο να μείνουν εκτός σχολικής διαδικασίας καθώς, πέρα από τις περιπτώσεις των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, υπάρχουν μαθητές με συγκεκριμένες συμπεριφορές, όπως με προβλήματα διαχείρισης θυμού, και χωρίς παράλληλη στήριξη δεν είναι εύκολο να συνυπάρχουν με τους συμμαθητές τους στην τάξη.

Ο κ. Κουτσαυτάκης αναφέρει πως πρόκειται για ένα χρόνιο πρόβλημα που ορισμένες φορές λύνεται με ημίμετρα. Είναι συχνό φαινόμενο, ένας εκπαιδευτικός να μοιράζεται σε δύο παιδιά, να μένει δίπλα σε ένα μαθητή για δέκα ή 13 ώρες, στα βασικά μαθήματα, γλώσσα και μαθηματικά, και το παιδί να είναι μόνο του για όλο το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα.

Όπως λέει, κάθε χρόνο τα κενά καλύπτονται μετά από τα Χριστούγεννα, το 99% των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης είναι αναπληρωτές, αυτό σημαίνει ότι ενώ το παιδί δένεται με κάποιον και τον εμπιστεύεται, μετά αναγκάζεται να τον αποχαιρετήσει.

Παπαδόπουλος Τηλέμαχος

Ο αναπληρωτής αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου, κ. Τηλέμαχος Παπαδόπουλος, αναφέρει πως σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας, χρειαζόμαστε ακόμα 98 δασκάλους και 20 νηπιαγωγούς παράλληλης στήριξης.

Επίσης, δεν έχουν καλυφθεί τα κενά από τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, και είναι 54 στο Ηράκλειο, ενώ το Υπουργείο Παιδείας γνώριζε εγκαίρως τις ανάγκες που θα προέκυπταν στα σχολεία.

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει πως μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί 1.461 εκπαιδευτικοί στο Ηράκλειο, ενώ πέρσι όλη τη χρονιά είχαν τοποθετηθεί 1.430. Παρόλα αυτά, ακόμα υπάρχουν ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν για να κυλάει ομαλά η σχολική χρονιά για όλα τα παιδιά.

Ανάγκη παράλληλης στήριξης έχουν μαθητές με συγκεκριμένες δυσκολίες και αν δεν έχουν την εξατομικευμένη βοήθεια που χρειάζονται, ο δάσκαλος της τάξης πρέπει να αφιερώσει χρόνο για εκείνα προκειμένου να ακολουθήσει τους συμμαθητές του. Συνήθως προσλήψεις γίνονται το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.

Έρχονται οι τρίμηνες συμβάσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων, αύριο, Πέμπτη 15 Οκτωβρίου, θα πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις αναπληρωτών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας.

Υπενθυμίζεται πως από τα τέλη Σεπτεμβρίου έχει προκηρυχθεί πρόσκληση για δηλώσεις περιοχών αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή με τρίμηνες συμβάσεις, για την κάλυψη των αναγκών που δημιουργεί η πανδημία του κοροναϊού.

Όπως προβλέπει η σχετική διάταξη, οι εκπαιδευτικοί με τρίμηνες συμβάσεις προσλαμβάνονται στις ακόλουθες περιπτώσεις,  εκπαιδευτικοί ή μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ αδυνατούν να παρέχουν διδακτικό ή υποστηρικτικό έργο δια ζώσης, για λόγους που σχετίζονται με την πανδημία του κοροναϊού,  ισχύουν ειδικά μέτρα στις σχολικές μονάδες, όπως κατάτμηση τμημάτων και μαθητές αδυνατούν να προσέλθουν στα σχολεία για να συμμετέχουν στη δια ζώσης διδασκαλία.