Τη μείωση – αναδιάρθωση της ύλης για την Α’, Β’ Λυκείου και Γ’ Λυκείου ζητά ο σύλλογος διδασκόντων του 7ου Λυκείου Ηρακλείου.
Σε κείμενο διαμαρτυρίας τους, οι καθηγητές αναφέρουν πως «σε κλίμα αγωνίας και ανασφάλειας οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μετά από 1,5 χρόνο εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης που δημιούργησε σοβαρά μαθησιακά κενά και ψυχοσυναισθηματική επιβάρυνση, αντιμετωπίζουν φέτος μια «κανονική» σχολική χρονιά με επιπλέον ύλη και πολυήμερες απουσίες των ίδιων, αλλά και των εκπαιδευτικών λόγω covid.
Η βοήθεια του Υπουργείου Παιδείας εξαντλείται σε οδηγίες περί «ποιοτικής διδασκαλίας», «κριτικής ικανότητας και αναστοχασμού των μαθητών», αλλά εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί μετά λύπης διαπιστώνουμε τη θλιβερή πραγματικότητα: τα παιδιά της πανδημίας καλούνται να μάθουν, να επεξεργαστούν και να αφομοιώσουν, ώστε να εξεταστούν σε έναν αυξημένο όγκο ύλης.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι το ίδιο το Υπουργείο στις 28-09-21 έστειλε οδηγία με την οποία συνιστούσε να αφιερώσουμε έως 4 βδομάδες για την κάλυψη κενών από την τηλεκπαίδευση της προηγούμενης χρονιάς και τη σύνδεση της μαθησιακής διαδικασίας με τη διδακτέα ύλη του τρέχοντος έτους μετά από εισήγηση του ΙΕΠ, αναγνωρίζοντας σιωπηρά τις δυσκολίες που επέφερε η covid-19 στην ομαλή παιδαγωγική διαδικασία.
Στις 16-03-2022 όλα τα Γενικά Λύκεια της χώρας έλαβαν έγγραφο με αρ. πρωτ. 29601/ΓΔ4 από τον κο Αλέξανδρο Κόπτση, Γενικό Γραμματέα Π/θμιας, Δ/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής, με την οδηγία: «Όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της».
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν απαντήσεις στα εξής ερωτήματα:
«1. Πόσο συνεπείς είμαστε με τον ρόλο μας και τον θεμελιώδη στόχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όταν αυτή η ασθμαίνουσα και επιφανειακή κάλυψη της ύλης που προτείνει το Υπουργείο, περιορίζει τα περιθώρια εμβάθυνσης και αφομοίωσής της από τους μαθητές και τις μαθήτριες;
2. Με ποιον τρόπο θα αναδιαμορφώσουμε το πρόγραμμα, όταν έχουμε συναδέλφους/-ισσες αναπληρωτές/-τριες και καθηγητές/-τριες παράλληλης στήριξης, οι οποίοι/-ες πηγαίνουν σε τρία και τέσσερα σχολεία κατά τη διάρκεια της εβδομάδας;
3. Ποια στάση υπαγορεύουμε στους αυριανούς επιστήμονες για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να στέκονται απέναντι στη Γνώση, αν όχι αυτόν της «ξεπέτας»; Το μοναδικό ασφαλές συμπέρασμα στο οποίο μπορούμε να καταλήξουμε είναι ότι τέτοιου είδους οδηγίες αφορούν σχολεία που λειτουργούν κάτω από ιδανικές συνθήκες, χωρίς χαμένες ώρες λόγω σεισμών, όπως αυτόν που έπληξε τον περασμένο Σεπτέμβριο το νησί μας, χωρίς χαμένες διδακτικές ώρες λόγω καιρικών συνθηκών ή λόγω απουσίας μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού από covid, σε σχολεία με μόνιμο προσωπικό που δεν διακτινίζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας, για να βρεθεί από την πόλη του Ηρακλείου στην ενδοχώρα του νησιού ή σε άλλα σχολεία της πόλης».