Μετά από τα τεστ, που γίνονται υποχρεωτικά σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, το Υπουργείο Παιδείας βγάζει ακόμα έναν άσο από το μανίκι του, τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών με τις αδιάθετες δόσεις εμβολίων.
Εγκύκλιο με όλες τις διαδικασίες υπέγραψε η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, κ. Σίσσυ Γκίκα.
Επισημαίνεται ότι οι ώρες εμβολιασμών είναι μετά τις 3 το απόγευμα και ο χρόνος απόκρισης της Ομάδας Συντονισμού Εμβολιασμών, που θα δημιουργεί ανά εκπαιδευτική ενότητα, και των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ- ΕΒΠ θα πρέπει να είναι άμεσος.
Πρώτα ανοίγει η δευτεροβάθμια
Aπό τα Γυμνάσια και τα Λύκεια θα ξεκινήσει η δια ζώσης εκπαίδευση στα σχολεία, σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, κ. Ζέττα Μακρή, παρότι η ηγεσία του Υπουργείου επιθυμεί το άνοιγμα όλων των βαθμίδων.
«Όταν μας δώσουν το πράσινο φως οι επιδημιολόγοι, τότε εμείς είμαστε έτοιμοι να επανέλθουμε στην δια ζώσης εκπαίδευση. Γυμνάσια και Λύκεια έμειναν κλειστά περισσότερο χρόνο από τα δημοτικά. Γι’ αυτό και για άλλους λόγους βρίσκονται στην προτεραιότητα του υπουργείου» είπε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά στο θέμα που «καίει» όσο κανένα άλλο και δη τις πανελλήνιες εξετάσεις, ξεκαθάρισε ότι θα διεξαχθούν στην ώρα τους, μέσα στον Ιούνιο, και με ύλη μειωμένη κατά 30%. Δεν προσδιόρισε ακριβή ημερομηνία έναρξης των εξετάσεων, ωστόσο υπενθύμισε ότι πέρυσι ξεκίνησαν στις 15 Ιουνίου.
Σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, αν αποφασιστεί από τους ειδικούς η επαναλειτουργία των σχολείων στις 5 Απριλίου, αυτό θα γίνει με self – test. «Επιθυμία μας είναι να γυρίσουν με ασφάλεια στην τάξη τους παιδιά και εκπαιδευτικοί», τόνισε. Επίσης, ανέφερε ότι αν κάποιος βρίσκεται θετικός στον ιό, τότε θα πραγματοποιείται επαναληπτικό τεστ σε δημόσια δομή υγείας.
Το σχέδιο της κυβέρνησης θέλει μαθητές κι εκπαιδευτικούς να υποβάλλονται σε self test υποχρεωτικά, κάθε Δευτέρα.
Αναφορικά με τους εμβολιασμούς, είπε ότι «το υπουργείο ζήτησε και πέτυχε να γίνει κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία, αλλά και των παιδιών και του βοηθητικού προσωπικού σε αυτά». Μάλιστα, έκανε λόγο για συνεννόηση που υπάρχει με το υπουργείο Υγείας, ώστε οι αδιάθετες δόσεις εμβολίων να αξιοποιούνται τόσο σε εκπαιδευτικούς ειδικών σχολείων όσο και σε εν γένει εκπαιδευτικούς και το βοηθητικό προσωπικό. «Είμαστε σε συνεργασία να καλύψουμε τις αδιάθετες θέσεις και με εκπαιδευτικούς» πρόσθεσε.
Σχετικά με το voucher των 200 ευρώ για την αγορά τάμπλετ και λάπτοπ από τους μαθητές, το οποίο έχει αναχθεί σε… γιοφύρι της Αρτας, είπε ότι «Το ότι θέλουμε όλος ο μαθητικός πληθυσμός να αποκτήσει τεχνολογικό εξοπλισμό, δεν σημαίνει ότι η τηλεκπαίδευση θα μείνει. Αλλά αλίμονο αν ψηφιακά δεν βοηθήσουμε αυτό το κεκτημένο που αποκτήθηκε λόγω πανδημίας, να βελτιωθεί και να παραμείνει ως ένα όπλο. Προτιμήθηκαν οι περισσότερο αδύνατοι οικονομικά, και αφού υπάρξει περιθώριο θα επεκταθεί και σε άλλους, οι οποίοι χωρίς να είναι τόσο αδύναμοι, έχουν εξίσου μεγάλη ανάγκη» πρόσθεσε αναφορικά με τα κριτήρια.
Ζητούν μέτρα για την επιστροφή στα θρανία
«Ο Σύλλογός Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” κατ’ επανάληψη από την αρχή της σχολικής χρονιάς επισημαίνει και διεκδικεί τους αναγκαίους όρους ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν με ασφάλεια για μαθητές, εκπαιδευτικούς και όλη την κοινωνία τον καιρό της επιδημίας μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο που έτσι κι αλλιώς θα έπρεπε να προβλέπει σημαντική ενίσχυση και υποστήριξη της δημόσιας δωρεάν υγείας και παιδείας», αναφέρεται, σε σχετική ανακοίνωση.
Ο σύλλογος τονίζει, ακόμα, πως «έχει περάσει περίπου ένας μήνας από την τελευταία δια ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων και όπως φαίνεται προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας είναι το άνοιγμα των γυμνασίων και λυκείων χωρίς στην παρούσα φάση να γίνεται αναφορά για επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων.
Τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εξακολουθούν να υφίστανται, καθώς η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν έγινε ακόμα και δεν είχε εξασφαλισθεί ούτε η καθολική, δωρεάν και ισότιμη συμμετοχή σ’ αυτήν από μαθητές κι εκπαιδευτικούς, ούτε η στοιχειώδη καταλληλότητα των ηλεκτρονικών συνδέσεων και μέσων ούτε η αποδεδειγμένη ασφάλεια προσωπικών δεδομένων και επικοινωνίας. Τα Voucher των 200 ευρώ βρίσκονται ακόμα στην φάση πρόσκλησης προμηθευτών.
Επίσης η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δημιουργεί εξ αντικειμένου πλείστα προβλήματα, αναφερόμενα και στο αμιγώς εκπαιδευτικό έργο, αλλά και στις τόσο σπουδαίες πτυχές της κοινωνικοποίησης και της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών.
Τα σχολεία είναι αναντικατάστατα. Είναι απαραίτητο να ανοίξουν ξανά τα σχολεία με ασφάλεια και να τα διατηρήσετε ανοιχτά όσο το δυνατόν περισσότερο.
Αναγκαίος θα ήταν λοιπόν ο σοβαρός προληπτικός επιδημιολογικός έλεγχος με χιλιάδες τεστ πριν ανοίξουν τα σχολεία που θα επαναλαμβανόταν τακτικά. Το τεστ πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε κάθε περίπτωση σε όλη την κοινωνία. Η προβλεπόμενη υποχρεωτική χρήση self test για μαθητές και εκπαιδευτικούς πρέπει να γίνει με σωστό προγραμματισμό και σχεδιασμό και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιβαρύνει το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η αναγκαιότητα για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών πρέπει να απασχολήσει σοβαρά το ΥΠΑΙΘ καθώς ο εμβολιασμός δε θα πραγματοποιηθεί με ευχολόγια. Επισημαίνουμε πως λόγω των διαδοχικών αυξήσεων ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης έχει αυξηθεί ο ηλικιακός μέσος όρος αλλά και ο αριθμός εκπαιδευτικών με υποκείμενα νοσήματα.
Είναι θετικό το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ το οποίο αναφέρει πως όσοι εκπαιδευτικοί και ΕΒΠ επιθυμούν να εμβολιαστούν από τα αδιάθετα εμβόλια που υπάρχουν σε κάθε Περιφερειακή ενότητα να το δηλώσουν με υπεύθυνη δήλωση στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης καθώς και η συγκρότηση Ομάδας Συντονισμού Εμβολιασμών .
Πρέπει να οργανωθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών κατά προτεραιότητα, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την προστασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας σε συνθήκες πανδημίας.
Ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών πρέπει να γίνει οργανωμένα, με συγκεκριμένα βέβαια κριτήρια, αλλά με βασικό στόχο τον άμεσο εμβολισμό όλων των εκπαιδευτικών».