Στη «μάχη» των πανελλαδικών οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ
Στη «μάχη» των πανελλαδικών ρίχτηκαν χθες οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ

Το κατώφλι των εξεταστικών κέντρων πέρασαν χθες οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων, η αρχή έγινε με το μάθημα των Νέων Ελληνικών. Κλήθηκαν να αναπτύξουν μία ομιλία, που απευθύνεται στους συμμαθητές και τις συμμαθήτριες τους, με θέμα τους τρόπους, με τους οποίους οι νέοι μπορούν να προστατέψουν το υδάτινο στοιχείο.

Το κείμενο, στο οποίο βασίστηκε το θέμα της έκθεσης και οι ερωτήσεις, ήταν διασκευή άρθρου του κ. Κοσμά Βίδου για την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό, το οποίο δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάρτιο σε εβδομαδιαίο περιοδικό.

Στο δεύτερο μέρος της εξέτασης, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις πάνω σε απόσπασμα που προέρχεται από τη 13η ιστορία του μυθιστορήματος του Ίταλο Καλβίνο «Μαρκοβάλντο ή Οι εποχές στην πόλη» (μετάφραση Έφη Καλλιφατίδη, Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα, 1989), με τίτλο: «Πού είναι πιο γαλάζιος ο ποταμός».

Στην ιστορία, ο ήρωας εργάζεται ως αχθοφόρος σε μια εταιρεία για να ζήσει την πολυμελή οικογένειά του. Στη δουλειά του και στο καφενείο ακούει διαρκώς ιστορίες που αποκαλύπτουν στοιχεία σχετικά με την κερδοσκοπία στα τρόφιμα και αποφασίζει να δράσει.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ θα συνεχιστούν αύριο, Πέμπτη 18 Ιουνίου, με το μάθημα των Μαθηματικών (Άλγεβρα), που είναι επίσης μάθημα Γενικής Παιδείας.

Παράλληλα, με την εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών και των Μαθηματικών θα συνεχιστούν σήμερα οι εξετάσεις για τους υποψήφιους των ΓΕΛ.

Αναλυτικότερα, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στα Αρχαία Ελληνικά και οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα εξεταστούν στα Μαθηματικά.

Οι εξετάσεις των μαθημάτων αυτών αφορούν και τους υποψήφιους που δίνουν πανελλαδικές με το νέο σύστημα και εκείνους που δίνουν με το παλαιό.

Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες

Η φιλόλογος, συν(+)ταξει Φροντιστήριο Μ.Ε., Γούβες Ηρακλείου, κ. Πέλα Τσαγκαράκη, αναφέρει πως τα θέματα των Νέων Ελληνικών του ΕΠΑΛ δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Στους υποψηφίους δόθηκε ένα Μη Λογοτεχνικό Κείμενο που αφορά την Παγκόσμια ημέρα για το νερό και οι δραστηριότητες που το συνοδεύουν είναι διατυπωμένες με σαφήνεια.

Το ίδιο σαφείς είναι και οι ερωτήσεις του δοθέντος Λογοτεχνικού Κειμένου (απόσπασμα από μυθιστόρημα του Ίταλο Καλβίνο).

Το θέμα της Έκθεσης εντάσσεται στη διδακτέα ύλη της Γ Λυκείου του ΕΠΑΛ και καλεί τους νέους να αναφέρουν τρόπους προστασίας του υδάτινου στοιχείου. Αυτό που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι είναι να περιορίσουν την απάντησή τους αποκλειστικά στο υδάτινο στοιχείο.

Οι κ.κ. Κατερίνα Μπορμπουδάκη και Μανόλης Χριστοφάκης , από το φροντιστήριο ΘΕΤΙΚΟ, αναφέρουν πως τα θέματα των ΕΠΑΛ στο μάθημα των Νέων Ελληνικών δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία ως προς τη διατύπωσή τους και την επιλογή των κειμένων.

Το κείμενο στο οποίο βασίστηκε το θέμα της έκθεσης και οι ερωτήσεις ήταν διασκευή άρθρου του Κοσμά Βίδου για την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο σε εβδομαδιαίο περιοδικό.

Πιο συγκεκριμένα, οι δραστηριότητες στις οποίες καλούνται να απαντήσουν οι υποψήφιοι ανταποκρίνονται σε βασικά τμήματα της διδακτέας ύλης. Στο θέμα της έκθεσης καλούνται να προτείνουν τρόπους με τους οποίους οι νέοι μπορούν να προστατέψουν το υδάτινο στοιχείο – θέμα ορμώμενο από την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό.

Τα θέματα της Λογοτεχνίας δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία, καθώς βασίζονται περισσότερο στην κατανόηση του αποσπάσματος ενώ η δεύτερη δραστηριότητα είναι ερώτηση θεωρίας της λογοτεχνίας.

Το μάθημα της Έκθεσης συνεξεταζόμενο με τη Λογοτεχνία απαιτεί επίπονη και συστηματική δουλειά.