Τους έξι άξονες της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης για την «αναβάθμιση του σχολείου» ανέπτυξε στη Βουλή, όπου συζητήθηκε χθες εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, η κ. Νίκη Κεραμέως.
«Η γενική προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι “από κάτω προς τα πάνω”, με αλλαγές που αρχίζουν από το νηπιαγωγείο, όπως η εισαγωγή νέων θεματικών, και φθάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», είπε.
Η κ. Κεραμέως προανήγγειλε νομοθετική πρωτοβουλία για την επαγγελματική εκπαίδευση, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση επενδύει σε ένα σύγχρονο σχολείο, παρέχοντας περισσότερα και καλύτερα εφόδια, οικοδομεί μια κοινωνία πιο δυναμική και συμπεριληπτική, με ισότητα ευκαιριών και χωρίς αποκλεισμούς, «διότι η παιδεία είναι ο καλύτερος μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας».
«Αλλάζουμε προγράμματα, θεσμοθετούμε νέες διαδικασίες, διαφοροποιούμε σταδιακά τα εκπαιδευτικά πρότυπα, ώστε να παρέχουμε στους μαθητές μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον», είπε η κ. Κεραμέως και πρόσθεσε πως «επενδύοντας στο σύγχρονο σχολείο του σήμερα, παρέχουμε στα παιδιά μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το αύριο.
Και οικοδομούμε μαζί μια κοινωνία πιο δυναμική, πιο συμπεριληπτική, με ισότητα ευκαιριών και χωρίς αποκλεισμούς. Γιατί η παιδεία είναι ο πιο σημαντικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας».
«Την ώρα που εμείς δίνουμε τη μάχη να μη περάσει αυτό το νομοσχέδιο, που οι διατάξεις του είναι διαποτισμένες από ένα είδος κοινωνικού πολέμου εναντίον της μεγάλης πλειοψηφίας της νέας γενιάς, και που οδηγεί σε απαρτχάιντ διακρίσεων κατά των παιδιών των κατώτερων τάξεων, χιλιάδες πολίτες διαδηλώνουν στην Αθήνα, με σύνθημα «καμία ειρήνη, χωρίς δικαιοσύνη», είπε εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ο Νίκος Φίλης, ενώ από το ΚΙΝΑΛ η Χαρά Κεφαλίδου κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αντί να πιάσει το νήμα από το 2014, από την τότε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ, η Ν.Δ. συνεχίζει με «ρετούς» την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.
Έντονη κριτική στην κυβέρνηση άσκησαν ο Γιάννης Δελής από το ΚΚΕ που υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο έχει ψευδεπίγραφο τίτλο, και στην πράξη χαντακώνει τις ανάγκες των νέων της λαϊκής πλειοψηφίας, ξεπαραδιάζει τους γονείς και ροκανίζει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Το νομοσχέδιο εκπροσωπεί τις παθογένειες του παρελθόντος είπε η αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Σοφία-Χάιδω Ασημακοπούλου. Στην κριτική της στάθηκε κυρίως στη στελέχωση των σχολείων στην επαρχία, καθώς και στην ανάγκη στήριξης της ειδικής αγωγής.
Θέλετε μια εκπαίδευση που να παράγει “εργαλεία” για την αναπαραγωγή του συστήματος τόνισε η αγορήτρια του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο.