ο αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Κρήτης, κ. Γιάννης Αστρινάκης
Ο κ. Αστρινάκης

Εκατοντάδες παραμένουν τα κενά σε καθηγητές, έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όπως αναφέρει, σε ενημερωτικό του σημείωμα ο αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Κρήτης, κ. Γιάννης Αστρινάκης.

«Παρά τις δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, οι ελλείψεις ανέρχονται σε 300 περίπου καθηγητές, σε όλο το φάσμα των ειδικοτήτων (και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα).

Τα περισσότερα κενά εντοπίζονται στο Ν. Ηρακλείου (τουλάχιστον 160), αρκετά δε σε σχολεία της περιφέρειας σε όλο το νησί.

Όλα αυτά μάλιστα έρχονται να προστεθούν σε μία ήδη επιβαρυμένη κατάσταση καθώς έχουν καταργηθεί πολλά ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ, δεν λειτουργούν ειδικότητες για τις οποίες υπάρχει έντονο ενδιαφέρον, ενώ πολλά τμήματα συγκροτούνται με το μέγιστο αριθμό μαθητών!», αναφέρει.

Τονίζει πως οι υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ, ΚΕΣΥΠ, κ.λπ.) είτε δεν υφίστανται είτε λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών.

“Νέα εποχή” σε θολό τοπίο

Εξηγεί ότι από την αρχή του καλοκαιριού, άρχισε η πρώτη εφαρμογή του νόμου 4547/18 που αφορά στη νέα δομή της διοίκησης στην εκπαίδευση.  Έτσι σε κάθε περιφέρεια, λειτούργησαν συμβούλια επιλογής με στόχο τη συγκρότηση των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).

Η επιλογή των συντονιστών στην Περιφέρεια Κρήτης διήρκεσε από τις αρχές Ιουλίου έως τα μέσα  Αυγούστου ενώ η ανακοίνωση των τελικών επιλογών έγινε για όλη τη χώρα, τέλος Σεπτεμβρίου.

Η τελευταία πράξη, πριν τη λειτουργία των ΠΕΚΕΣ, ήταν η επιλογή οργανωτικού συντονιστή δηλαδή του επικεφαλής των συντονιστών και του αναπληρωτή του (στην Περιφέρεια Κρήτης, επελέγη κατά πλειοψηφία, την προηγούμενη Πέμπτη 4/10 και ο οργανωτικός συντονιστής …των συντονιστών είναι από την Α΄ βάθμια με αναπληρωτή από τη Β΄βάθμια).

Τέλος λοιπόν στους σχολικούς συμβούλους…

«Οι εκπαιδευτικοί αναρωτιούνται πώς ο μικρός αριθμός συντονιστών – με πολλά καθήκοντα – και ο περιορισμός υποστηρικτικών δομών θα μπορέσει να υποστηρίξει μαθητές και εκπαιδευτικούς στα δύσκολα χρόνια της οικονομικής – και όχι μόνο -κρίσης.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το καθηκοντολόγιο των συντονιστών (εμπλέκονται σε επιμορφωτικές, αξιολογικές, προγραμματικές και παιδαγωγικές δράσεις) γνωστοποιήθηκε μετά την επιλογή τους!», αναφέρει.

Τονίζει πως «άξια αναφοράς είναι η κατάργηση των 16 Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων – Π.Ε.Κ. – που για 25 χρόνια συνέβαλλαν (με εξαίρεση τα τελευταία χρόνια που ουσιαστικά είχαν αδρανοποιηθεί) στη διδακτική και παιδαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Στον νέο νόμο δεν υφίσταται οργανωμένη και στοιχειοθετημένη πρόβλεψη ουσιαστικής επιμόρφωσης».

Την περίοδο αυτή ξεκινά και η διαδικασία για τα Κέντρα Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ενώ αναμένεται η εγκύκλιος για τα Κέντρα Εκπαίδευσης Αειφορίας (Κ.Ε.Α.) στο προσεχές διάστημα.

Τέλος, αναφέρει πως η ελάττωση των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων στην Α και Β Λυκείου είναι ένα από τα μέτρα που θα εφαρμοστούν. Παράλληλα στο Υπουργείο και το Ι.Ε.Π. προετοιμάζονται για την εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. που έχει δικαιολογημένα εγείρει σειρά ερωτημάτων τα οποία ακόμα δεν έχουν απαντηθεί με επάρκεια.

Δεδομένες είναι και οι αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα πολλών μαθημάτων σε όλες τις τάξεις των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑΛ.