Οι μαθητές του Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου έκαναν ταινία τις αιτίες των τροχαίων
Από αριστερά προς τα δεξιά είναι οι Βιργινία, Κωνσταντίνος, Μαρία, Ιωάννα, Ελεάνα, Κατερίνα, Νικολέτα

Ένα δευτερόλεπτο αρκεί για να χάσει τη ζωή του ένας νέος άνθρωπος, θα μπορούσε να ήταν ένας συμμαθητής τους…

Οι μαθητές του Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου ένιωσαν για άλλη μία χρονιά την ανάγκη να εκφράσουν την αγωνία τους για όσα βλέπουν να συμβαίνουν στους δρόμους της Κρήτης και της Ελλάδας γενικότερα.

Η εκπαιδευτικός Πληροφορικής, κ. Αγγελική Σαϊτάκη
Η εκπαιδευτικός Πληροφορικής,

Αυτή η αγωνία εκφράστηκε και πέρυσι με τη δημιουργία μίας εφαρμογής για παιδιά δημοτικού με το όνομα «Ο Καλός Οδηγούλης» με στόχο να βοηθήσει τους μαθητές, μέσω του παιχνιδιού, να μάθουν κάποιους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής.

Οι μαθητές της Β’  Γυμνασίου του σχολείου θα παρουσιάσουν την εργασία τους, που έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο «Κυκλοφοριακή Αγωγή και Συνείδηση», στο 8ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που ξεκινά την ερχόμενη Πέμπτη, 19 Απριλίου, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου. Πραγματοποίησαν έρευνα για το θέμα ενώ ετοίμασαν οπτικοακουστικό υλικό.

«Φέτος η αγωνία μας άλλαξε μορφή έκφρασης, αλλά παραμένει έντονη» αναφέρει στην «Π» η εκπαιδευτικός Πληροφορικής, κ. Αγγελική Σαϊτάκη.

«Καθημερινά διαπιστώνουμε πλήθος τροχαίων να συμβαίνουν στους δρόμους του νησιού μας. Δεν μπορούσαμε να μείνουμε αμέτοχοι σε αυτό! Έπρεπε να εκφραστούμε. Να δείξουμε ότι αγωνιούμε. Ότι επιτέλους θέλουμε κάτι να αλλάξει!

Για αυτόν τον λόγο αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε να προσπαθήσουμε με τη βοήθεια της επιστήμης της Πληροφορικής να αγγίξουμε ένα κοινωνικό θέμα που μας αφορά όλους! Όλοι είμαστε οδηγοί, συνοδηγοί, πεζοί. Όλοι ίσως έχουμε ευθύνη! Όλοι οφείλουμε να έχουμε κυκλοφοριακή συνείδηση» τονίζει.

 

Εκατοντάδες ερωτηματολόγια

Η πραγματοποίηση μία έρευνας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Χρειάζεται καλή επιλογή ερωτήσεων, μοίρασμα ερωτηματολογίων, εισαγωγή στοιχείων στον υπολογιστή, επεξεργασία, συμπεράσματα. Όλο αυτό για τους μαθητές κυρίως της Β’ Γυμνασίου ήταν ένα στοίχημα. Τα κατάφεραν όμως να ολοκληρώσουν την έρευνά τους μέσα στο χρονικό πλαίσιο που τους είχε οριστεί και πολύ αποτελεσματικά. «Οργάνωση και ζήλος ήταν αυτά που τους έκαναν να επιτύχουν τον στόχο τους και ελπίζουμε με τον ίδιο τρόπο να δουλεύουν από εδώ και στο εξής σε ό,τι τους ανατίθεται» σχολιάζει η καθηγήτρια.

Οι μαθητές του Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου δημιούργησαν ένα ερωτηματολόγιο για τα τροχαία ατυχήματα
κ. Αγγελική Σαϊτάκη

Στην ομάδα Α του προγράμματος «Κυκλοφοριακή Αγωγή και Συνείδηση» συμμετέχουν 14 μαθητές της Β’ τάξης Γυμνασίου. Βοηθητικά πρόσφερε πολύτιμη βοήθεια και η ομάδα Β που αποτελείται από όλους τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου, ενώ η Γ’ ομάδα από τους μαθητές του τμήματος Γ1.

«Το σχέδιο όμως ήταν το εξής, να προσπαθήσουμε να διενεργήσουμε μία μεγάλη και αξιόπιστη έρευνα. Να μαζέψουμε στοιχεία από τα τροχαία που έχουν συμβεί στην Ελλάδα, τις αιτίες, τα στατιστικά και τέλος να δημιουργήσουμε ένα βίντεο / ταινία με τίτλο «Τι φταίει;»», εξηγεί.

Έτσι, αρχικά, οι μαθητές της Α ομάδας δημιούργησαν το ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελούνταν από 26 ερωτήσεις γνώσεων πάνω στα σήματα, αλλά και γενικότερες ερωτήσεις για να εκφραστούν οι απόψεις των πολιτών και να αναδειχθεί η αγωγή που έχει ο πολίτης ως οδηγός, συνοδηγός, αλλά και πεζός.

Στη συνέχεια, οι ομάδες Α και Β μοίρασαν τα ερωτηματολόγια και κατέγραψαν τις απαντήσεις. Ρωτήθηκαν περισσότεροι από 400 κάτοικοι της περιφέρειας Ηρακλείου (Δ. Μινώα). Ακολούθησε έλεγχος των ερωτηματολογίων και καταχώρισή τους σε λογιστικό πρόγραμμα. Μετά τον έλεγχο απέμειναν τελικά 369 έγκυρα ερωτηματολόγια, στα οποία διεξήχθη η έρευνα. Η καταχώριση των ερωτηματολογίων έγινε από την ομάδα Β.

Η ομάδα Β επίσης στη συνέχεια υπολόγισε σύνολα, ποσοστά απαντήσεων επί του συνόλου και δημιούργησε τα κατάλληλα γραφήματα.

Τέλος, η ομάδα Α ανέλαβε τη συγγραφή των συνολικών συμπερασμάτων από την έρευνα και την έκδοση του τεύχους.

 

«Τι φταίει;»

Οι μαθητές του Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου ρωτούν «Τι φταίει;» για τα τροχαία
Οι μαθητές δημιούργησαν ένα ερωτηματολόγιο για τα τροχαία ατυχήματα

Μέλη της ομάδας Α συμμετείχαν στη δεύτερη φάση του προγράμματος,  που ήταν η δημιουργία ενός βίντεο, όπου θα ακούγονταν οι απόψεις που επικρατούν στην κοινωνία μας.

Το σενάριο που είναι προϊόν μυθοπλασίας αφορά σε συνεντεύξεις υποτιθέμενων οδηγών ή φίλων με ερωτήσεις σχετικές με τον Κ.Ο.Κ., τη συμπεριφορά τους, την αγωγή τους στον δρόμο.

Δύο φίλοι συζητούν κάθε φορά για ένα διαφορετικό θέμα πάνω στην οδική συμπεριφορά και διαφωνούν. Ποιος φταίει τελικά; Ο δρόμος; Ο μεθυσμένος; Αυτός που τρέχει; Ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος;

Δημιουργία τεύχους  με στατιστικά στοιχεία

Οι μαθητές της ομάδας Γ’ ανέλαβαν από την αρχή του προγράμματος να αναζητήσουν και να βρουν τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία που δείχνουν την κατάσταση των τροχαίων στην Ελλάδα.

Ποιες είναι οι αιτίες, τι συμβαίνει, σε ποιες περιοχές, είναι μερικά από τα θέματα που τους απασχόλησαν. Η αναζήτησή τους στο διαδίκτυο ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία σχετικού τεύχους.

Την ομάδα Α αποτελούν οι: Βάιος Αν. -Β1, Ιωάννα Κ. -Β2, Εμμανουήλ Κ. -Β3, Νικολέτα Μ. -Β1, Κατερίνα Μ . -Β3, Ειρήνη Μ. -Β1, Κωνσταντίνος Π. -Β3, Ιωάννης Π. -Β4, Μαρία Πλ. -Β4, Μαρία Σ. -Β4, Ελεάνα Στρ. -Β4, Βιργινία Τ. -Β4, Ελπίδα Τρ. -Β4, Χριστόφορος Χρ. -Β4. Την ομάδα Β απαρτίζουν όλοι οι μαθητές της Β’ τάξης Γυμνασίου (περισσότερα από 90 παιδιά).Την ομάδα Γ αποτελούν όλοι οι μαθητές του Γ1 τμήματος Γυμνασίου. Την ομάδα της ταινίας απαρτίζουν οι Ιωάννα Κ. -Β2,   Κατερίνα Μ . -Β3, Μαρία Πλ. -Β4, Ελεάνα Στρ. -Β4, Βιργινία Τ. -Β4, Ελπίδα Τρ. -Β4,

Θοδωρής Ζ. -Γ1, Μάριος Μ. -Γ1, Κωνσταντίνος Ντ. -Γ1. Οι υπεύθυνοι του προγράμματος και συντονισμού είναι οι: εκπαιδευτικός Πληροφορικής, κ. Αγγελική Σαϊτάκη, και η εκπαιδευτικός Οικιακής Οικονομίας, κ. Πόπη Μπούρα.