Για ένα φινλανδικό εκπαιδευτικό θαύμα κάνουν λόγο εκπαιδευτικοί και μαθητές από τα 25ο και 27ο Δημοτικά Σχολεία Ηρακλείου που συμμετείχαν σε διακρατική συνάντηση στην πόλη Αlavus της Φινλανδίας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2.
Το πρόγραμμα έχει τίτλο “MADD -Music, Art, Drama, Dance – in the classroom” και στόχο την αξιοποίηση των τεχνών στη μαθησιακή διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό υπήρξε κινητικότητα του διευθυντή του 25ου Δημ. Σχ. Ηρακλείου κ. Λαμπράκη Μανόλη, της εκπαιδευτικού κας Χουδετσανάκη Μαρίας και των μαθητών Γιαγά Κυριάκου και Ελένης Φασουλά.
Συναντηθήκαν με εκπροσώπους από άλλες έξι χώρες: Τουρκία, Ρουμανία, Πορτογαλία, Ισπανία, Κροατία, Φινλανδία, στην πόλη Alavus που απέχει περίπου 400χμ. βόρεια από το Ελσίνκι.
«Συναντήσαμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που επενδύει στη δημιουργικότητα, δεν κάνει διακρίσεις και ενισχύει με τον καλύτερο τρόπο τις ιδιαίτερες κλίσεις του κάθε μαθητή.
Σημαντικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία έχει το γεγονός ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι απαραίτητα κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος, επιμορφώνονται συστηματικά, αυτοαξιολούνται – αξιολογούνται και γενικώς απολαμβάνουν την εκτίμηση και σεβασμό από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Το φινλανδικό σχολείο είναι ένα σχολείο – πρότυπο με άριστη υλικοτεχνική υποδομή, το οποίο οι μαθητές αγαπούν γιατί το νιώθουν σαν στο σπίτι τους», περιγράφουν.
Στα φινλανδικά δημοτικά σχολεία ο ανταγωνισμός είναι ανύπαρκτος, καθώς δεν υπάρχει βαθμολόγηση μέχρι την τρίτη δημοτικού. Στις υπόλοιπες τάξεις υπάρχει περιγραφική αξιολόγηση με λεκτικές επισημάνσεις.
Είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στις αίθουσες εικαστικών, με ραπτομηχανές όπου τα παιδιά έφτιαχναν τσάντες , στο ξυλουργικό και ηλεκτρονικό εργαστήριο, μια αίθουσα με πάρα πολλά εργαλεία και μηχανήματα, τα οποία χρησιμοποιούσαν οι μαθητές με μεγάλη άνεση και ασφάλεια.
Τα παιδιά έχουν διάλειμμα των δεκαπέντε λεπτών μετά από σαράντα πέντε λεπτά μαθήματος. Βάζουν τα παπούτσια τους, τα μπουφάν τους, τρέχουν, παίζουν ποδόσφαιρο, μπάσκετ, κυλιούνται στα χιόνια.
Οι Φινλανδοί πιστεύουν ότι ο καλύτερος τρόπος για να μάθει το παιδί είναι μέσα από το παιχνίδι.
Οι εκπαιδευτικοί στη Φινλανδία πιστεύουν ότι οι μαθητές πρέπει να περνούν παραγωγικό χρόνο με τους γονείς τους αντί να κάνουν εργασίες.
Το διάβασμα στο σπίτι διαρκεί πολύ λίγο.