Λουκέτα στα σχολεία και κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών προκαλεί η ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ηρακλείου, καλεί τον κλάδο στη γενική συνέλευση της ΕΛΜΕ που θα γίνει σήμερα στις 7 το απόγευμα στο 3ο Λύκειο Ηρακλείου
. «Το σχέδιο της κυβέρνησης για το λύκειο και το εξεταστικό κινείται σε αντιδραστική κατεύθυνση! Να μην κατατεθεί!», τονίζει. Οι μαθητές του 3ου Λυκείου Ηρακλείου απέστειλαν επιστολή στον υπουργό Παιδείας, όπου κοινοποιούν την απόφαση της γενικής τους συνέλευσης.
Τον καλούν, μάλιστα, να επισκεφτεί το σχολείο και να μιλήσει μαζί τους. Μεταξύ άλλων, αναφέρουν πως «στις προτάσεις, παρατηρήθηκαν πολλές αστοχίες».
- Αρχικά, η αύξηση της ύλης αποτελεί το πιο σημαντικό και κύριο πρόβλημα του σχεδίου. Θεωρούμε ότι αυτή η αλλαγή όχι μόνο θα καταπιέσει τους νέους, αλλά και θα αποτελέσει το έναυσμα για την ενίσχυση της παραπαιδείας.
Η ολοκλήρωση της ύλης δεν είναι εφικτή ήδη στο πλαίσιο των ενδοσχολικών ωρών, καθώς χάνονται αλλεπάλληλα ώρες και ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα δεν επιτρέπει την αποτελεσματική διεξαγωγή του μαθήματος. Γι’ αυτό λοιπόν, οι μαθητές αναγκάζονται να καταφεύγουν στην έσχατη λύση της ιδιωτικής παιδείας, με αποτέλεσμα το πρόβλημα της παραπαιδείας να διογκώνεται.
- Επιπλέον, ο βαθμός του απολυτηρίου δεν θα έπρεπε να συνυπολογίζεται με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων (για τις επόμενες τάξεις), γιατί μπορεί να μην είναι απόλυτα αντιπροσωπευτικός. Οι καθηγητές δεν αξιολογούν με την ίδια κρίση, ώστε η βαθμολογία να είναι αντικειμενική. Συνεπώς, αναιρείται η αξιοκρατικότητα των πανελλαδικών εξετάσεων.
- Μία ακόμα αδυναμία που παρατηρήθηκε είναι η εισαγωγή του μαθήματος της Λογοτεχνίας. Στη Συνέλευση του σχολείου μας ειπώθηκε ότι αυτή η προσθήκη θα καταπιέσει τη μαθητική κοινότητα, καθώς η αύξηση της ύλης δεν είναι αναλογική με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας. Επίσης, πολλοί που έχουν επιλέξει τον προσανατολισμό των θετικών επιστημών εξέφρασαν το παράπονό τους για την προσθήκη ενός μαθήματος που αντιστοιχεί σε αυτά των ανθρωπιστικών επιστημών.
- Ακόμα ένα θέμα που αξίζει να αναφερθεί είναι η κατάργηση των πεδίων και των συντελεστών βαρύτητας. Η κατάργηση των πεδίων περιορίζει τις επιλογές των υποψηφίων. Υποψήφιοι που είναι αναποφάσιστοι για τη μελλοντική επιλογή των σπουδών τους υποχρεώνονται να επιλέξουν βιαστικά, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να μην επιλέξουν το πρόγραμμα σπουδών που ταιριάζει στην προσωπικότητα και τη δική τους ταυτότητα».