ΑΕΙ

Την ανασυγκρότηση  των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου και την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ, συμπεριέλαβε στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης το Υπουργείο Παιδείας, μεταξύ των αλλαγών που θα γίνουν στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας. Πρόκειται όμως για μια απλή περιγραφή δύο δράσεων, χωρίς να δίνεται η παραμικρή λεπτομέρεια για τα παραπάνω.

Με δεδομένες δε τις δύο προηγούμενες «αποτυχημένες» προσπάθειες του υπουργού Παιδείας να παρουσιάσει ένα αξιόπιστο εξεταστικό σύστημα και το σύνθημα ‘κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων’ να …πηγαίνει και να έρχεται, οι δυο αυτές φράσεις  που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης προκαλούν δυσπιστία.

Ακόμη στο ίδιο κείμενο γίνεται λόγος για «αναμόρφωση» του θεσμού των πειραματικών σχολείων με το περίφημο νομοσχέδιο που συντάσσεται για το θέμα στο Υπουργείο Παιδείας και αναμένεται επί μήνες και για νέο σύστημα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Αναφέρεται επίσης η «κανονικοποίηση  και εξορθολογισμός των μεταπτυχιακών σπουδών καθώς και αυστηρός έλεγχος του κόστους κάθε μεταπτυχιακού προγράμματος».

Να σημειωθεί ότι τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους για τα μεταπτυχιακά τους προγράμματα όπως όφειλαν στο Υπουργείο Παιδείας και την ειδική αρμόδια επιτροπή του, αλλά απαντήσεις δεν έχουν πάρει ως σήμερα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να απαντήσουν σε όλους τους νέους που επιθυμούν αυτήν την περίοδο να καταθέσουν τις αιτήσεις τους για μεταπτυχιακά την επόμενη χρονιά.

Αυτό τονίζεται στο πολυνομοσχέδιο «για την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων – Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022» όπου περιγράφονται οι βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας:

Προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση των δεσμών μεταξύ ανώτατης εκπαίδευσης, έρευνας, εργασίας και παραγωγικών δραστηριοτήτων και η αξιοποίηση του σημαντικότερου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που είναι το υψηλής εξειδίκευσης ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδας, αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο και προστίθεται ότι ο νέος αναπτυξιακός σχεδιασμός θα πρέπει να αποβλέπει κατά προτεραιότητα στην αναστροφή των συνεπειών της μακροχρόνιας ύφεσης, στην ανακοπή του φαινομένου φυγής του επιστημονικού δυναμικού στο εξωτερικό (brain drain), στη βέλτιστη αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών πόρων και εργαλείων με στόχο την ενίσχυση των εκπαιδευτικών υποδομών, των πόρων και μέσων καθώς και του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης και της έρευνας.