Ο Εσθονός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019 έκανε καλές επιλογές ελαστικών, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις πέντε από τις έξι σημερινές ειδικές και παραμένει στην κορυφή της γενικής κατάταξης του ελληνικού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) μετά την ολοκλήρωση και του δεύτερου σκέλους, έχοντας αποκτήσει προβάδισμα 43.6 δευτερολέπτων από τον Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota.
Αυτοί οι δύο οδηγοί θα δώσουν στις τέσσερις αυριανές ειδικές του Ράλι Ακρόπολις «μάχη» για τη νίκη, καθώς ο Αντριάν Φουρμό, ο οποίος ήταν δεύτερος στη γενική, χτύπησε σε βράχο στην 10η ειδική, με αποτέλεσμα να σπάσει πίσω δεξιά το Hyundai του και να χάσει άνω του ενός λεπτού σε σχέση με τους άλλους δύο διεκδικητές της κορυφής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 61 ετών Ιορδάνης Σερδερίδης με το εργοστασιακό Ford Puma Rally 1, ο οποίος εκπροσωπεί τα ελληνικά «χρώματα» στο WRC, αισθάνθηκε αδιαθεσία-θερμοπληξία και εγκατέλειψε.
Ο Τάνακ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική της ημέρας (Παύλιανη 1) και αύξησε στα 13 δευτερόλεπτα το προβάδισμά του έναντι του δεύτερου Φουρμό στη γενική. Δεύτερος ταχύτερος στην Παύλιανη 1 ήταν ο Οζιέ που παρέμεινε τρίτος στη γενική, ωστόσο μείωσε στα 10.3 δευτερόλεπτα τη διαφορά του από τον Φουρμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Τιερί Νεβίλ αντιμετώπισε απώλεια πίεσης στο πίσω δεξί ελαστικό, ενώ ο Τζόσουα ΜακΕρλίν ολοκλήρωσε την ειδική με σπασμένη πίσω ανάρτηση. Επίσης δεν ξεκίνησε την ημέρα ο Σάμι Παγιάρι, ο οποίος εγκατέλειψε χθες με τεχνικό πρόβλημα, ενώ ήταν πέμπτος στη γενική.
Η κατάσταση παρέμεινε αμετάβλητη στην δεύτερη σημερινή ειδική (Καρούτες 1), καθώς ο Τάνακ σημείωσε ξανά τον ταχύτερο χρόνο και αύξησε στα 19.7 δευτερόλεπτα το προβάδισμά του έναντι του Φουρμό στη γενική. Από την πλευρά του, ο Γάλλος ήταν ο δεύτερος ταχύτερος στην ειδική και ανέβασε στα 19.7 δευτερόλεπτα τη διαφορά του από τον τρίτο Οζιέ. Ο ΜακΕρλίν επισκεύασε τον σπασμένο πίσω βραχίονα, αλλά έχασε αρκετό χρόνο.
Ο Οζιέ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική του πρωινού προγράμματος (Οινοχώρι 1), ενώ ο Τάνακ ήταν ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργός. Πάντως, ο Γάλλος «σκαρφάλωσε» στην δεύτερη θέση της γενικής, με… απόσταση 33.2 δευτερόλεπτα από τον Εσθονό, καθώς αξιοποίησε την κακή επίδοση του Φουρμό, ο οποίος χτύπησε σε βράχο, με αποτέλεσμα να σπάσει πίσω δεξιά το Hyundai του και να είναι ένα λεπτό και 11 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Οζιέ στην ειδική. Έτσι ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής απέκτησε προβάδισμα 57.4 δευτερολέπτων στη γενική έναντι του Φουρμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σερδερίδης εγκατέλειψε λόγω αδιαθεσίας-θερμοπληξίας. Επίσης, η ειδική διεκόπη, καθώς το Skoda του Τζιοβάνι Τρέντιν τούμπαρε στο 13ο χιλιόμετρο και μπλόκαρε τη διαδρομή. Ο Ιταλός οδηγός και ο συνοδηγός του, Πιέτρο Ελία Ομέτο, είναι καλά, ενώ τα υπόλοιπα πληρώματα κατευθύνθηκαν στο σέρβις μέσω εναλλακτικής διαδρομής.
Ο Τάνακ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική του απογευματινού προγράμματος (Παύλιανη 2), ενώ δεύτερος κατετάγη ο Οζιέ, 2.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Εσθονό. Έτσι, η κατάσταση παρέμεινε αμετάβλητη στη γενική, με τον Τάνακ να «ανοίγει» στα 35.7 δευτερόλεπτα το προβάδισμά του έναντι του οκτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο Φουρμό παρέμεινε τρίτος και ο Έλφιν Έβανς τέταρτος, ενώ ο Νεβίλ «αναρριχήθηκε» στην πέμπτη θέση. Η Toyota «έχασε» δύο αυτοκίνητα σε αυτή την ειδική, καθώς ο Τακαμότο Κατσούτα είχε έξοδο και κόλλησε, ενώ ο Κάλε Ροβάνπερα εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα. Επίσης, οι Γκρεγκουάρ Μίνστερ και ΜακΕρλίν αντιμετώπισαν πρόβλημα με το χειρόφρενο, ενώ ο Φουρμό τερμάτισε με ξεζανταρισμένο ελαστικό.
Το Ράλι Ακρόπολις ολοκληρώνεται αύριο (29/6) με δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές (Σμόκοβο 1 & 2, «Ταρζάν» 1 & 2), συνολικού μήκους 99,06 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Η πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις:
1. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) 2:56:31.7
2. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) + 43.6
3. Αντριάν Φουρμό (Γαλλία/Hyundai) + 2:08.0
4. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) + 3:04.4
5. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) + 4:17.7
6. Γκρεγκουάρ Μίνστερ (Λουξεμβούργο/Ford) + 5:55.0
7. Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Toyota) + 6:56.7 –Κατηγορία WRC2–
8. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Skoda) + 8:34.5 –Κατηγορία WRC2–
9. Καγετάν Καγετάνοβιτς (Πολωνία/Toyota) + 8:44.5 –Κατηγορία WRC2–
10. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen) + 8:59.6 –Κατηγορία WRC2–