Στην επική ταινία «Κράμερ εναντίον Κράμερ» παραπέμπει το κλίμα που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στην οικονομική και την τεχνική υπηρεσία όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η ανταλλαγή αλλεπάλληλων υπηρεσιακών εγγράφων που αποτυπώνουν την τεράστια δυσκολία που έχει προκληθεί στο εσωτερικό του Δήμου σε σχέση με τις πληρωμές των εργολάβων.
Οι ενδοϋπηρεσιακές τριβές έχουν απορρυθμίσει τη ροή των πληρωμών με τους εργολάβους να αγωνιούν, να διαμαρτύρονται και να ζητούν τη γρήγορη εκτόνωση της κατάστασης.
Η δημοτική Αρχή φαίνεται ότι αντιλαμβανόμενη το φορτισμένο κλίμα και την έκρυθμη πίεση που εντείνεται συγκαλεί σύσκεψη με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων σε μια προσπάθεια να εκτονωθεί η κατάσταση και να βρεθεί λύση πριν ξεφύγει ο έλεγχος. Ειδικότερα αυτό το οποίο προκύπτει είναι ότι το βαρύ κλίμα που έχει διαμορφωθεί ανάμεσα στις δύο υπηρεσίες έχει τις ρίζες του στο παρελθόν όπου άρχισαν να καταγράφονται και να εντείνονται δυσκολίες στη συννενόηση σε σχέση με τις πληρωμές των εργολάβων.
Σαν να μην έφταναν τα προβλήματα της υποστελέχωσης, οι οικονομικές πιέσεις του δημοτικού ταμείου, τα προβλήματα των χρηματοδοτήσεων που είναι από μόνα τους μια δύσκολη εξίσωση, φαίνεται ότι σταδιακά άρχισε να υφαίνεται στο εσωτερικό των δύο υπηρεσιών ένας πραγματικός πύργος της Βαβέλ σε σχέση με τον τρόπο πληρωμής των εργολάβων. Αποτέλεσμα της κατάστασης είναι σήμερα να υπάρχει τεράστια δυσκολία συνεννόησης και όπως καταγγέλλουν οι εργολήπτες, πηγαίνουν τα τιμολόγια τους στην οικονομική υπηρεσία και δεν γίνονται δεκτά.
Η πρόεδρος του περιφερειακού τμήματος Κρήτης της ΠΕΔΜΕΔΕ (Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων) Ανδρούλλα Σουρουλά με δηλώσεις της στην «Π» εξηγεί ότι «έχει δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στην προώθηση των λογαριασμών των εργοληπτικών εταιρειών που προωθούνται για πληρωμή.
Συγκεκριμένα στο παρελθόν οι λογαριασμοί που πήγαιναν στην οικονομική υπηρεσία συνοδεύονταν με το τιμολόγιο που ζητούσε η τεχνική υπηρεσία από τον ανάδοχο για να περάσει από το διπλογραφικό σύστημα και στη συνέχεια έπρεπε να περάσει από έλεγχο και πληρωμή στο λογιστήριο. Αυτή τη διαδικασία την αναλάμβανε η τεχνική υπηρεσία με σκοπό να διευκολύνει την πληρωμή των εργολάβων παρά το γεγονός ότι δεν είναι στο πεδίο των αρμοδιοτήτων της.
Ωστόσο αυτό το οποίο διαπιστώνεται είναι ότι ένας λογαριασμός για να πληρωθεί από το λογιστήριο, μπορεί να περάσουν ακόμα και μήνες. Δηλαδή μπορεί να έχει κατατεθεί το τιμολόγιο και όλα τα δικαιολογητικά αλλά η πληρωμή καθυστερεί.
Στο μεταξύ όμως οι εργολάβοι είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν ΦΠΑ για ένα έσοδο ανείσπρακτο.
Δηλαδή πληρώνουν φόρους χωρίς να έχουν έσοδα. Στο πλαίσιο αυτό, βλέποντας την απορρύθμιση που υπάρχει η τεχνική υπηρεσία ζήτησε από την οικονομική υπηρεσία να αναλάβει όλο το φορτίο της ευθύνης της για την πληρωμή των εργολάβων και να ζητά από τους αναδόχους τα τιμολόγια μαζί με όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά».
Οι ενδοϋπηρεσιακές τριβές αυτές φαίνεται ότι βρίσκουν τους εργολάβους να σηκώνουν ψηλά τα χέρια, αφού όπως προκύπτει κάποιοι από αυτούς πήγαν το τιμολόγιο τους στην οικονομική υπηρεσία και δεν το κράτησαν. Άλλοι εργολάβοι φαίνεται ότι πήραν αριθμό πρωτοκόλλου για να οδηγηθεί το τιμολόγιο τους στην υπηρεσία και περιμένουν να δουν την εξέλιξη. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια εξαιρετικά μπερδεμένη κατάσταση που είναι ξεκάθαρο ότι θα πρέπει να λυθεί το ταχύτερο δυνατόν αφενός για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος και αφετέρου για να μπορούν οι ίδιες οι υπηρεσίες να λειτουργούν πιο σωστά.