Έρχονται οι πρώτες 25 υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών, στο πλαίσιο της μεγάλης παρέμβασης της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Ηρακλείου, για την οδική ασφάλεια, που απέσπασε τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης με το ποσό των 3.394.467,00 ευρώ, μέρος των οποίων θα διατεθεί και για την αποκατάσταση της πύλης Παντοκράτορα στη Χανιόπορτα.
Η έγκριση της χρηματοδότησης του φακέλου του έργου παρέχει οικονομική κάλυψη σε μια σειρά παρεμβάσεων που δρομολογούνται με σκοπό να βελτιώσουν την ασφάλεια της κυκλοφορίας στις οδικές υποδομές, να χαμηλώσουν τις ταχύτητες των οχημάτων να διευκολύνουν την κίνηση των πεζών και να ενθαρρύνουν την κυκλοφορία των ποδηλάτων.
Πρώτο βήμα του σχεδιασμού είναι η διαμόρφωση 25 υπερυψωμένων διαβάσεων που πρόκειται να γίνουν σε νευραλγικές οδικές αρτηρίες, κυρίως νευραλγικών κυκλοφοριακά δρόμων περιφερειακά της εντός των τειχών πόλης.
Πού θα γίνουν υπερυψωμένες διαβάσεις
Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η δημιουργία υπερυψωμένων διαβάσεων στους παρακάτω δρόμους Συμβολή οδών: Φοίνικος και Πατριάρχου Φωτίου, Ατλαντίδος και Λάππα. Επίσης στη Μηνά Γεωργιάδη και Ροδοκανάκη, Ευμανθίου και Ανθέων, Ανδρέα Νάθενα και Ορφέως.
Επίσης επί της οδού Καρδίτσης πριν από τη συμβολή με την Πτολεμαίων, στη συμβολή των οδών Εργοτέλους και Νίκης, όπως αντίστοιχα Εργοτέλους και Β.Ηπείρου, Αυλώνος και Λασαίας, Ψυλάκη και Κονδυλάκη, Μιχ. Αρχαγγέλου και Λεβήνου, Μιχ. Αρχαγγέλου και Δ.Φραγκιάδακη.
Αντίστοιχα επί της οδού Δ.Φραγκιαδάκη μπροστά στο 17ο Νηπιαγωγείο, στη συμβολή των οδών Πυράνθου και Αυλώνος και Χαλκηδόνος. Επίσης στη συμβολή οδών, Μαυσώλου και Κεράμου, Εμμ. Παπά και Ηρακλή, Πιτσουλάκη και Αχέπανς. Ακόμα στη συμβολή των οδών Πιτσουλάκη Ιτάνου και Καραϊσκάκη, Σκεπετζή και Φιλλελήνων. Αντίστοιχα στη διασταύρωση των οδών Παπά Πέτρου Γαβαλά, Στέλιου Φουσταλιέρη, Παπά Πέτρου Γαβαλά και Παλλάδα.
Στη συμβολή των οδών Παπά Πέτρου Γαβαλά, Μόρνου και Ανδρέα Λασκαράτου. Επίσης στη διασταύρωση των οδών Παπά Πέτρου Γαβαλά, Λαδώνα και Ν. Πετράκη, όπως αντίστοιχα Παπά Πέτρου Γαβαλά, Ευμανθίου Ν. Ανωγειανάκη και τέλος Παπά Πέτρου Γαβαλά και Ευμανθίου Γοργία.
Σύμφωνα με την τεχνική μελέτη του έργου, η κατασκευή υπερυψωμένων διαβάσεων, υλοποιείται κατά κύριο λόγο σε τοπικές και συλλεκτήριες οδούς που διασχίζουν κατοικημένες περιοχές, σε κύριες αρτηρίες που διασχίζουν τις κεντρικές περιοχές μικρών οικισμών, στο ιστορικό κέντρο της πόλης και σε άλλες περιοχές.
Όπως εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γ.Αναστασάκης, «δρομολογούνται έργα που αφορούν αλλαγές στην ευθυγραμμία της οδού ή στην υψομετρική διαμόρφωσή της, που σκοπό έχουν να μειώσουν τις ταχύτητες των οχημάτων ή και να εμποδίσουν τους μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους. Βασική στόχευση αποτελεί η αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς προς όφελος όχι μόνο της οδικής ασφάλειας αλλά και ποικίλων άλλων κοινωνικών δραστηριοτήτων του περιβάλλοντος της οδού».
Στόχος των μέτρων αυτών όπως σημειώνει, είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πεζών και γενικότερα των ευάλωτων χρηστών της οδού και αυτό μπορεί να επιτευχθεί δίνοντας έναν πιο «ανθρώπινο χαρακτήρα» σ’ αυτό που σήμερα ονομάζουμε «οδό», μειώνοντας τις ταχύτητες των μηχανοκίνητων μέσων και τους κυκλοφοριακούς φόρτους που στη σημερινή εποχή αυξάνονται συνεχώς.
Τελικός στόχος όλων των μέτρων ήπιας κυκλοφορίας είναι η εξασφάλιση διαβίωσης σε ένα πιο ασφαλές και άνετο περιβάλλον, με χαρακτηριστικά «γειτονιάς». Οι κάτοικοι θα μπορούν να ζουν, να μετακινούνται, να κάνουν όλες τις δραστηριότητές τους σ’ ένα πιο ανθρώπινο περιβάλλον που θα το εκτιμούν και θα το φροντίζουν. Τα μέτρα ήπιας κυκλοφορίας δίνουν μεγάλη σημασία στην πεζή μετακίνηση αλλά και στους ποδηλάτες.
Ο πεζός και ο ποδηλάτης θα πρέπει να ζει σ’ ένα υγιές περιβάλλον, να μετακινείται με άνεση και ασφάλεια σε αστικά κέντρα ή μικρότερες πόλεις ή χωριά που του παρέχουν την κατάλληλη υποδομή μέσα από προσιτές και ευχάριστες διαδρομές.