Το Ηράκλειο είναι πρώτος Δήμος που είπε το ομόφωνο «ναι» για τη δημιουργία μέσου μαζικής τροχιάς στην Κρήτη, ανοίγοντας τον δρόμο για να αναδειχτεί ως παγκρήτιο αίτημα και να διεκδικήσει ολόκληρο το νησί την υλοποίηση του διατυπώνοντας σχετικό αίτημα τόσο στα αρμόδια υπουργεία όσο και στον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Αυτό αποφασίστηκε χθες βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο στη διάρκεια του οποίου ο πρώην Δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας και ο γ.γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης παρουσίασαν στο Σώμα την αντικειμενική ανάγκη που σήμερα υπάρχει προκειμένου να αλλάξει το πλαίσιο των μεταφορών στο νησί και να περάσουμε στη μετακίνηση με μέσα μαζικής μεταφοράς, που προάγουν και εγγυώνται την ασφάλεια, την γρήγορη και άνετη μεταφορά και την προστασία του περιβάλλοντος.
Ο κ. Βάμβουκας χρησιμοποίησε ως παράδειγμα την Κορσική τονίζοντας ότι είναι ένα νησί αντίστοιχου μεγέθους με την Κρήτη με το μισό πληθυσμό, και όμως διαθέτει τρένο. Ο ίδιος ανέδειξε την αναγκαιότητα της υποδομής αυτής σε σχέση και με το αεροδρόμιο του Καστελλίου που θα ανοίξει ένα τεράστιο κεφάλαιο σε σχέση με τις μεταφορές. Όπως είπε η Ευρωπαϊκή Ένωση δε χρηματοδοτεί μεγάλα οδικά έργα, μπορεί όμως να χρηματοδοτήσει δίκτυα οικονομικά κα γρήγορα, αφού αυτή είναι η προοπτική του μέλλοντος.
Από την πλευρα του ο κ. Λευτέρης Μιχελάκης ανέδειξε το σοβαρό ζήτημα της ασφάλειας που εγείρει η χρήση του τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι χίλιοι τρακόσιοι θάνατοι από τροχαία οδικά οχήματα αντιστοιχούν σε ένα θάνατο από σιδηροδρομικά ατυχήματα.
Σε αυτό θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και τη συνεισφορά των μέσων σταθερής τροχιάς στο περιβάλλον που είναι ασύγκριτα μεγαλύτερη από τα άλλα μέσα μεταφοράς. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι σήμερα όσο ποτέ άλλοτε η Κρήτη έχει ανάγκη από αλλαγή μεταφορικής πολιτικής, στρεφόμενη με γρήγορους ρυθμούς στη μετακίνηση με μέσα σταθερής τροχιάς.
Με την προσέγγιση αυτή συμφώνησε το σύνολο των παρατάξεων που τόνισαν ότι είναι αντικειμενική ανάγκη να υπάρξει μια παγκρήτια συστράτευση στην κατεύθυνση αυτή.