ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ: Οι πολίτες επιβάλλουν τις λύσεις

436

Στα ύψη η αντιπαράθεση χθες το βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο, στο πλαίσιο της παρουσίασης της  αναθεώρησης της κυκλοφοριακής μελέτης της Παλιάς Πόλης, όπως αναδεικνύεται το Σώμα αναγκάστηκε να διακόψει για να εκτονωθούν οι  εντάσεις και οι  συγκρούσεις που παρουσιάστηκαν κατά τη συζήτηση.  Η δημοτική Αρχή έβαλε στο τραπέζι τόσο την ελεγχόμενη πρόσβαση των ηλεκτρικών λεωφορείων, των δικύκλων και των ταξί στη ζώνη ανάπλασης όσο και την καθολική απαγόρευση της κίνησης των οχημάτων, μετά και τη μαζική αντίδραση της τοπικής κοινωνίας, όπως αναδεικνύεται μέσα από ένα κείμενο εκατοντάδων υπογραφών, ζητώντας η πόλη να μην επιστρέψει στο παρελθόν και να μην παραδοθεί στις… ρόδες των αυτοκινήτων.

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γ. Κουράκης έθεσε μια σειρά ερωτημάτων σε σχέση με το αν έχουν γίνει όλες οι μετρήσεις κυκλοφοριακών φόρτων, αν έχει ληφθεί υπόψη ότι  κάποιες οδοί στις οποίες μεταφέρεται ο κυκλοφορικός φόρτος είναι εξαιρετικά στενές και δεν μπορούν σηκώσουν αυτό το βάρος.

Σημείωσε ότι υπάρχουν ανήμποροι πολίτες και μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου οι οποίοι θα πρέπει να έχουν δικαίωμα και πρόσβαση στη μετακίνηση. Ο ίδιος τόνισε με νόημα ότι για έξι μήνες το Ηράκλειο είναι τουριστική πόλη και είναι ένα σοβαρό ζήτημα η πρόσβαση και η κίνηση των τουριστικών λεωφορείων. Στη συνέχεια επιφυλάχθηκε να μελετήσει τις προτάσεις που περιλαμβάνει η μελέτη και στη συνέχεια να τοποθετηθεί η παράταξή του, αφού εξετάσει όλο των όγκο των πληροφοριών και των δεδομένων που περιλαμβάνει.

Έντονα επικριτικός  στη δημοτική Αρχή ήταν ο επικεφαλής των Ενεργών Πολιτών κ. Η. Λυγερός, ο οποίος τόνισε ότι, ενώ ήδη έχει ψηφιστεί η μελέτη στην Επιτροπή Ποιότητα Ζωής αποκλειστικά και μόνο με τις ψήφους της δημοτικής Αρχής, την ίδια στιγμή το θέμα έρχεται στο Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα με δεύτερη εναλλακτική εισήγηση για συνολική πεζοδρόμηση.

Άμεση ήταν η παρέμβαση του δημάρχου Β. Λαμπρινού, ο οποίος απευθυνόμενος στον επικεφαλής της παράταξης σχολίασε: «Όταν καλείτε σε συνεδρίαση  της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και δε μετέχετε, θέλετε να ματαιωθεί ή να μη λαμβάνει αποφάσεις;..

Ο κ. Λυγερός σημείωσε ότι ο ίδιος και η παράταξή του έχουν διαμορφωμένη άποψη για το κυκλοφοριακό που δεν αλλάζει κάθε εβδομάδα και κατηγόρησε τη δημοτική Αρχή ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί και να συντονίσει τον δημόσιο διάλογο και εφόσον δεν μπορεί να το πράξει θα πρέπει να φύγει.

Τι είπαν οι πολίτες

Αξιοπρεπή μεταχείριση για τους κατοίκους της οδού Μιτσοτάκη ζήτησε ο συμπολίτης μας κ. Νίκος Μαρκογιαννάκης, ο οποίος εξέφρασε την αγανάκτηση του για τα αιφνιδιαστικά ειδοποιητήρια που έλαβαν για έργα που δρομολογούνται και για τα οποία κανείς δεν τους ενημερώνει, με αποτέλεσμα να απαξιώνονται.

Όπως είπε, η περιοχή αντιμετωπίζει κυκλοφοριακά προβλήματα, επειδή δεν αστυνομεύεται από την Τροχαία και τη Δημοτική Αστυνομία που περνούν μόνο για εισπρακτική βόλτα. Στη συνεδρίαση συμμετείχαν κάτοικοι της οδού Γιαννίκου  στην περιοχή του Λάκκου που τόνισαν ότι δεν αντιτίθενται στη μελέτη αλλά στα προβλήματα της περιοχής μετά τα έργα ανάπλασης που δεν λύνονται με έμφαση τη στάθμευση και την προσβασιμότητα των μόνιμων κατοίκων φέρνοντας το παράδειγμα ΑμεΑ που του αφαιρέθηκε  η δυνατότητα πρόσβασης και στάθμευσης του οχήματος του. Παράλληλα τέθηκε το ζήτημα των ετοιμόρροπων κτισμάτων που αποτελούν πλήγμα για την περιοχή, καθώς μετατρέπονται σε εστίες ρύπανσης και μόλυνσης.

«Ναι» στην καθολική πεζοδρόμηση

Από τη 1821 ο έμπορος κ. Αναστασάκης, εκπροσωπώντας συναδέλφους από την περιοχή του, παρουσίασε φωτογραφικό υλικό που δείχνει, όπως είπε, ότι οι συμπολίτες μας άρχισαν να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και κατεβαίνουν για να κάνουν τα ψώνια τους και όχι να κατεβαίνει ένα άτομο μέσα σε ένα αυτοκίνητο τζιπ για να κάνει τον γύρο της πόλης. Άρα ο Δήμος πέτυχε τον σκοπό του και δεν πρέπει να φοβάται την πεζοδρόμηση, διότι είμαστε στο πλάι του.

Ο ίδιος τόνισε ότι στη ζώνη ανάπλασης αυξήθηκε ο τζίρος των καταστημάτων Η κ. Κορνηλία Χουδετσανάκη εκπροσωπώντας εμπόρους της Εβανς, Δικαιοσύνης, Ίδης και ιδιοκτήτες καταστημάτων, τόνισε ότι «ο αρχικός σχεδιασμός της ανάπλασης ήταν να γίνει ήπιας κυκλοφορίας, όμως στην πορεία όταν είδαμε το αποτέλεσμα καταλάβαμε ότι ο κόσμος απολάμβανε τον πεζόδρομο καθώς αναδείχτηκαν τα κτήρια και ο πλούτος της πόλης.  Θέλουμε  να πεζοδρομηθεί όλο το κέντρο. Να μην μας οπισθοχωρούν τα συμφέροντα, να στηριχθεί η πεζοδρόμηση που είναι προς το συμφέρον της πόλης και του τόπου συνολικά».

Η  Μαρίνα Σαριδάκη τόνισε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η συγκέντρωση υπογραφών πολιτών που ξεπερνούν τις 1.000 σε ένα κείμενο που ζητά να διατηρηθούν οι πεζόδρομοι. Είναι σημαντικό,  όπως είπε, να ακουστεί η φωνή των πολιτών που δεν θέλουν οχήματα στους πεζόδρομους.

Όπως είπε  είναι δυσνόητο να ζητάμε το αυτονόητο δηλαδή να έχουμε έτοιμους πεζόδρομους και να θέλουμε να τους διαλύσουμε. Η ίδια έφερε το παράδειγμα αντίστοιχων πόλεων εντός Κρήτης, Ελλάδας και Ευρώπης που δείχνουν τον δρόμο των πεζοδρομήσεων και της αναβάθμισης που επέφεραν στην ποιότητα ζωής των πολιτών.

Στο πλευρό των συμβασιούχων Καθαριότητας το Δημοτικό Συμβούλιο

Ομόφωνο «ναι» είπε χθες το Δημοτικό Συμβούλιο στο αίτημα αναβολής της δίκης που αφορά στην παραμονή των εργαζομένων στην Υπηρεσία Καθαριότητας μετά από αίτημα των συλλόγων τους που ανέδειξαν τον αποφασιστικό ρόλο τους στην αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας Καθαριότητας. Ο πρόεδρος των εργαζομένων στην Καθαριότητα του δήμου Ηρακλείου, Μ. Καρασάββας, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι έχουν γίνει συναντήσεις με όλους τους βουλευτές των κομμάτων και ότι πλέον βρισκόμαστε πολύ κοντά μια νομοθετική ρύθμιση για την επίλυση του ζητήματος.

Η αντιδήμαρχος κ. Μαρία Καναβάκη  είπε ότι σήμερα οι συμβασιούχοι του Δήμου είναι 450, από τους οποίους  οι 135 είναι στην Καθαριότητα και οι υπόλοιποι σε όλες τις διευθύνσεις του Δήμου σε διάφορες ειδικότητες, προσθέτοντας ότι αποτελούν σημαντικό πυρήνα και αν φύγουν θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα.

Στη συνεδρίαση, στην οποία παρευρέθηκαν μαζικά οι συμβασιούχοι, τονίσθηκε από τους εκπροσώπους των παρατάξεων ότι είναι κομβικό ζήτημα η παραμονή τους στο εργατικό δυναμικό του Δήμου, καθώς καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Μάλιστα σχολιάστηκε δηκτικά ότι εφόσον έχει κλείσει ο κύκλος των μνημονίων, θα πρέπει να απελευθερωθεί και η διαδικασία των προσλήψεων για περιπτώσεις εργαζομένων όπως η συγκεκριμένη. Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Μ. Κασαπάκης, τόνισε ότι η μονιμοποίηση των εργαζομένων απαιτεί να ληφθεί σχετική κυβερνητική απόφαση και ότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν αρκεί για να λυθεί το όλο θέμα.

Με την τοποθέτηση αυτή συμφώνησαν και άλλοι σύμβουλοι, ενώ από την πλευρά του ο δήμαρχος κ. Βασίλης Λαμπρινός εξήγησε ότι δεν ορίζει ο Δήμος Ηρακλείου τις δικασίμους και μπορεί να συντάσσεται ή μη με τους εργαζόμενους και τα αιτήματά τους. Στο σημείο αυτό ανέβηκαν οι τόνοι σε σχέση με τις δυνατότητες παρέμβασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ωστόσο τελικά το Σώμα αποφάσισε να δοθεί εντολή από τον δήμαρχο στη Νομική Υπηρεσία του Δήμου να συναινέσει στο αίτημα αναβολής των εργαζομένων στην Καθαριότητα οι οποίοι αποδέχτηκαν την εξέλιξη αυτή με χειροκροτήματα.

Εμβόλιμα ψηφίστηκαν τα δημοτικά τέλη για το 2023

Η ένταση που δημιουργήθηκε στο Σώμα ήταν τόσο εκρηκτική, που ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Γ. Πασπάτης διέκοψε και όταν επανήλθε η συζήτηση ψηφίστηκαν εμβόλιμα και με συνοπτικές διαδικασίες τα δημοτικά τέλη, τα οποία σύμφωνα με την εισήγηση της αρμόδιας αντιδημάρχου Μ.Καναβάκη θα παραμείνουν σταθερά. Την εισήγηση καταψήφισε η «Λαϊκή Συσπείρωση» με τον Μ. Κασαπάκη να τονίζει ότι δεν μπορεί ο κόσμος να πληρώνει δημοτικά τέλη στο όνομα της ανταποδοτικότητας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει