“Μάχη” στο δημοτικό συμβούλιο για τους πεζόδρομους

Απόψε η κρίσιμη συνεδρίαση για το κυκλοφοριακό

522

Σκληραίνει τη στάση του ο δήμος Ηρακλείου εν όψει της σημερινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου όπου θα γίνει παρουσίαση της νέας κυκλοφοριακής μελέτης στην εντός των τειχών πόλη, καθώς δέχεται έντονες πιέσεις για καθολική πεζοδρόμηση στη ζώνη ανάπλασης.

Στο πλαίσιο αυτό παράλληλα με την πρόταση των μελετητών για την ελεγχόμενη πρόσβαση σε ταξί, δίκυκλα και μικρά λεωφορεία, θα τεθεί και ζήτημα καθολικής απαγόρευσης της κίνησης των οχημάτων από τη Χατζημιχάλη Γιάνναρη και κάτω. Η εξέλιξη αυτή δρομολογήθηκε μετά τις καταιγιστικές αντιδράσεις πολιτών και τοπικών επιχειρήσεων του κέντρου της πόλης που έχουν συγκεντρώσει εκατοντάδες υπογραφές διεκδικώντας από το δήμο η πόλη να μην επιστρέψει στο παρελθόν αλλά να αξιοποιήσει την ανάπλαση προς όφελος των πεζών.

Μάλιστα στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου αναμένεται να συμμετέχει και αντιπροσωπεία των κατοίκων η οποία θα στηρίξει τη θέση της ότι «οι σύγχρονες πόλεις διακρίνονται για μια σειρά από ποιοτικά χαρακτηριστικά υψηλών προδιαγραφών, σε θέματα θορύβου, ρύπανσης και γενικά ποιότητα ζωής και δεν υποτάσσονται σε συντεχνίες και μεμονωμένους επιχειρηματίες».

Τι προβλέπει η κυκλοφοριακή μελέτη

Ελεγχόμενη πρόσβαση σε ταξί, δίκυκλα και μικρά λεωφορεία, δίνει η κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης, η γενική φιλοσοφία της οποίας κινείται στη λογική ότι θα πρέπει να αναδειχτεί η αξία της ανάπλασης με τη διατήρηση των πεζοδρομήσεων και παράλληλα να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στη δημόσια συγκοινωνία.

Στο πλαίσιο αυτό διατηρείται η πεζοδρόμηση του άξονα των οδών Δικαιοσύνης, Ίδης Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη. Ακόμα η μελέτη υιοθετεί σχετικό αίτημα καταστηματαρχών που ζητούν τη διεύρυνση των πεζοδρομήσεων στη μικρή Έβανς τη Σμύρνης, και των κάθετων οδών Τζαγκαράκη-Ρούσου Χούρδου και Κοζύρη. Διευκρινίζεται ότι οι φορτωεκφορτώσεις των καταστημάτων στα τμήματα που πεζοδρομούνται προτείνεται να εκτελούνται συγκεκριμένη χρονική περίοδο κυρίως πολύ πρωινές ώρες, και με ειδικά οχήματα χαμηλής περιβαλλοντικής όχλησης.

Ναι στην πρόσβαση δικύκλων, ταξί και μικρών λεωφορείων

Με βάση την τελική εισήγηση που έχει διαμορφωθεί θα επιτρέπεται να κινούνται τα δίκυκλα, τα ταξί και τα μικρά λεωφορεία σε ένα τμήμα της αναπλασμένης ζώνης του κέντρου και ειδικότερα θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους στη Ζωγράφου, τη Χατζημιχάλη Γιάνναρη, τη μικρή Έβανς, το πρώτο τμήμα της 1821 και θα στρίβουν από την οδό Μονής Οδηγητρίας Καζάνη Λεωφόρος Καλοκαιρινού. Ο συγκεκριμένος άξονας θα λειτουργεί με ήπιες συνθήκες κυκλοφορίας μονής κατεύθυνσης (από την οδό Αβέρωφ προς τη λεωοφόρο Καλοκαιρινού) και προτείνεται η διάθεση όλου του παρά την οδό διαθέσιμου χώρου αποκλειστικά για τη στάθμευση των δικύκλων.

Αντίστοιχα η έξοδος του πάρκινγκ στη Θησέως θα γίνεται δια μέσω της Καρτερού του πάνω τμήματος της 1821 και της Κυρίλου Λουκάρεως. Η συγκεκριμένη όδευση θα αποτελεί έξοδο αποκλειστικά και μόνο των εξερχόμενων οχημάτων του πάρκινγκ τα οποία θα εισέρχονται στον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης από τις οδούς Κατεχάκη-Καρτερού-Θησέως.

Τα μέτρα αυτά θα είναι πιλοτικά μέχρι το τέλος  του 2023, και στη συνέχεια θα επανεκτιμηθούν σε σχέση με το πως αποδίδουν.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει