Στο “φουλ” οι μηχανές της τουριστικής βιομηχανίας για το 2023

392

Στο “φουλ” δουλεύουν από τώρα οι «μηχανές της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας» για το 2023, προκειμένου η Ελλάδα να είναι και πάλι έτοιμη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της νέας χρονιάς.

Ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει ζητήσει αύξηση 10% στα νέα συμβόλαια του 2023, κατά τις διαπραγματεύσεις με τους Tour Operators, σύμφωνα με την αντιπρόεδρο του ΞΕΕ, Χριστίνα Τετράδη, η οποία επισημαίνει ότι η επιδότηση της ανεργίας δεν βοηθάει τις δράσεις για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Ο ΕΟΤ ως ένας βασικός πυλώνας προβολής και επικοινωνίας του ελληνικού τουρισμού όχι μόνο δεν εφησυχάζει, από τα επιτεύγματα του 2022, αλλά βάζει από τώρα πλώρη για νέες καμπάνιες διαρκείας και ήδη έχει δώσει το «παρών» σε διεθνή εκθεσιακά γεγονότα. Ξεχωρίζει η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ του ΕΟΤ και της Michelin, η οποία αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας σε όλο τον κόσμο.

Δ. Φραγκάκης: Εξαιρετικές  προοπτικές του 2023

Στην παρέμβασή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, αναφέρει ότι «η φετινή εξαιρετική χρονιά έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη και για το επόμενο έτος. Γι’ αυτό και στον ΕΟΤ έχει ήδη ξεκινήσει η προετοιμασία για το 2023».

«Παρά τις δυσκολίες και την αβεβαιότητα που έχουμε μπροστά μας το χειμώνα, πιστεύω ότι η επόμενη χρονιά έχει εξαιρετικές προοπτικές για τη χώρα μας.

Αυτό διαπιστώσαμε και στη μεγάλη περιοδεία που πραγματοποιήσαμε με τον υπουργό Τουρισμού κ. Κικίλια σε χώρες της Ευρώπης όπου είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με αεροπορικές και tour operators και τις δυνατότητες επιμήκυνσης αλλά και για την επόμενη χρονιά», σημειώνει ο κ. Φραγκάκης.

Εστιάζοντας στη χειμερινή περίοδο ο κ. Φραγκάκης υπογράμμισε ότι ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ένα πρόγραμμα κινήτρων ενόψει της χειμερινής περιόδου και ήδη έχει ξεκινήσει η υλοποίησή του στον Οργανισμό, με στόχο να οδηγήσουμε τη συνέχεια του νήματος της φετινής επιτυχημένης περιόδου στους επόμενους μήνες αλλά και στην επόμενη σεζόν, με όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα, εξηγεί ο κ. Φραγκάκης.

«Ο ΕΟΤ υποστηρίζει το εγχείρημα, μεταξύ άλλων, με καμπάνιες διαρκείας αλλά και με νέα καμπάνια τόσο για τον χειμώνα όσο και για το 2023 με έμφαση στην βιωσιμότητα και την ποιότητα της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας που σύντομα θα παρουσιαστούν, εξηγεί ο κ. Φραγκάκης».

Αύξηση 10% στα νέα  συμβόλαια του 2023

Στο μεταξύ προτού ρίξει αυλαία η φετινή χρονιά η μεγαλύτερη μερίδα των ξενοδοχείων έχουν ήδη αρχίσει τις διαπραγματεύσεις με τους Tour Operators για το 2023. Εστιάζοντας στις τιμές των νέων συμβολαίων, συντεταγμένα όλος σχεδόν ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει ζητήσει αύξηση 10% στα νέα συμβόλαια του 2023, αναφέρει η κα Τετράδη.

Βέβαια μια τέτοια εξέλιξη δεν καλύπτει την αύξηση του ενεργειακού κόστους που κυμαίνεται στο 30% με 40%, εξήγησε η κα Τετράδη. Πολύ λίγες εταιρίες εξασφάλισαν αυξήσεις άνω του 20% σε σχέση με πέρυσι, ενώ πολύ μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που έχουν πενταετή υπογεγραμμένα συμβόλαια από το 2019. Οι τελευταίες επιχειρούν να πετύχουν μια άνοδο 5% στις τιμές, αλλά με πολύ μεγάλη δυσκολία θα το καταφέρουν.

Την ίδια στιγμή οι επαγγελματίες του κλάδου θα δώσουν το «παρών» στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, προκειμένου να αφουγκραστούν και να ενημερωθούν για τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις. Εκεί κλείνονται νέες συμφωνίες και επέκταση υπαρχόντων λαμβάνουν χώρα εκεί, όπως τόνισε η κα Τετράδη. Λονδίνο, Βερολίνο, Μιλάνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη είναι μερικά από τα μεγάλα τουριστικά ραντεβού που δίνουν οι επαγγελματίες του κλάδου.

Η επιδότηση της ανεργίας  δεν βοηθάει στην επιμήκυνση

Στο σημείο αυτό η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ, Χριστίνα Τετράδη αναφέρει ότι ο Νοέμβριος είναι πιο ασφαλής μήνας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε σχέση με τον Μάρτιο, λόγω των καιρικών συνθηκών στην Ελλάδα. Ειδικά, δε οι ελληνικές θάλασσες είναι πιο ζεστές τον Νοέμβριο σε σχέση με τον Μάρτιο που λιώνουν τα χιόνια.

Σε κάθε περίπτωση η κα Τετράδη εκτιμά ότι η επιδότηση της ανεργίας με τη λήξη της τουριστικής περιόδου, έχει αντίκτυπο και στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που τυχόν θελήσουν να παρατείνουν την σεζόν, με κίνδυνο να μην βρίσκουν εργαζόμενους. Η λύση είναι να επιδοτείται η εργασία, συμπληρώνει η κα Τετράδη. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου δεν γίνεται χωρίς εργαζόμενους, όπως λέει.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει