Στα 19 δισ. τα τουριστικά έσοδα

498

Τα 19 δισ. ευρώ αναμένεται να προσεγγίσουν το 2022 τα τουριστικά έσοδα, υπερβαίνοντας τις επιδόσεις-ρεκόρ του 2019, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννη Ρέτσου, ο οποίος χαρακτήρισε το 2022 έτος υπεραπόδοσης για τον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με το Euro2day.gr.

«Ο τουρισμός υπεραπέδιδε σε όλη τη διάρκεια της δημοσιονομικής κρίσης. Ξεκινώντας από το 2012 και μετά μέχρι το 2019, όταν έκανε το απόλυτο ρεκόρ, ο τουρισμός ήταν ο κλάδος της οικονομίας που πήγαινε κόντρα στην πορεία της οικονομίας τα χρόνια εκείνα. Τα δύο χρόνια της πανδημίας ουσιαστικά ανέκοψαν την εξέλιξη και την πορεία του, πράγμα το οποίο ήταν αναπόφευκτο. Ήδη από την περσινή χρονιά βλέπαμε ότι τα πράγματα έχουν μπει σε μια καινούργια, ανοδική πορεία.

Το 2022, παρότι ξεκίνησε δύσκολα, το α’ τρίμηνο είχαμε περιοριστικά μέτρα και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό λόγω COVID, είναι μια χρονιά πάλι υπεραπόδοσης. Εχουμε στοιχεία του 7μήνου από την Τράπεζα της Ελλάδας, όμως μπορώ να σας πω με βεβαιότητα, βλέποντας και τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο πώς εξελίχθηκε και τον Οκτώβριο πώς εξελίσσεται, ότι θα τα φτάσουμε τα έσοδα του 2019 και θα τα ξεπεράσουμε.

Νομίζω τα 18,2 δισ. ευρώ, που ήταν τα έσοδα του 2019, τα έχουμε σίγουρα. Μπορούμε να κινηθούμε μέχρι την περιοχή των 18,8-19 δισ. ευρώ, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό αν σκεφτούμε ότι ο φετινός Προϋπολογισμός προέβλεπε το 80% των εσόδων του 2019. Δημιουργείται, λοιπόν, ένα σημαντικό μαξιλάρι», τόνισε ο Γ. Ρέτσος, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Η Ελλάδα μετά VI: Εθνική στρατηγική και διεθνής περιδίνηση» του «Κύκλου Ιδεών».

Αισιοδοξία και το 2023

Ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ, μάλιστα, τόνισε ότι παρά τις προκλήσεις που αφορούν τις γεωπολιτικές εξελίξεις, την ενεργειακή κρίση και τον υψηλό πληθωρισμό, το 2023 θα είναι μία επίσης θετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. «Προφανώς τα μακροοικονομικά και τα γεωπολιτικά μάς δημιουργούν ανησυχίες για την επόμενη χρονιά», επεσήμανε ο Γ. Ρέτσος, λέγοντας πως είναι δεδομένο ότι η αγοραστική δύναμη των βασικών αγορών του ελληνικού τουρισμού, κυρίως των ευρωπαϊκών, θα μειωθεί.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει