Άι Γιάννης Χωστός: Οι επιχειρηματίες “αφορίζουν” τον πρόχειρο κόμβο

282

Με ξεκάθαρη πρόταση να καταργηθεί ο κόμβος που ήδη κατασκευάστηκε από την Περιφέρεια στην περιοχή του Άι Γιάννη Χωστού και να δημιουργηθεί ο δεύτερος που δρομολογείται να γίνει στο τέλος του μήνα, προσέρχεται ο επιχειρηματικός κόσμος στη σημερινή σύσκεψη που συγκαλεί το πρωί ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Συριγωνάκης, με τη συμμετοχή του Συλλόγου Επιχειρήσεων του Βιομηχανικού Πάγκου Φοινικάς Μαλάδων, υπηρεσιακών παραγόντων και του μελετητή.

Η συνάντηση πραγματοποιείται υπό το βάρος των αντιδράσεων που πυροδοτεί η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή, η οποία ζει ένα αφόρητο κυκλοφοριακό εφιάλτη που δημιουργεί συνθήκες παρακμής για τους κατοίκους αλλά και τις επιχειρήσεις της περιοχής.

Ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΝΗ κ. Χαράλαμπος Λεκάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι είναι μονόδρομος η κατάργηση του υφιστάμενου κόμβου με δεδομένη την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή με το απερίγραπτο κυκλοφοριακό εφιάλτη που έχει σαν αποτέλεσμα να σχηματίζονται τεράστιες ουρές, και να χρειάζεται μια ώρα το πρωί για να προσεγγίσει κάποιος την περιοχή και άλλη μια το μεσημέρι.

Αυτό το σκηνικό είναι προφανές τι σηματοδοτεί για τους κατοίκους τις επιχειρήσεις, τους προμηθευτές και τους πελάτες. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών σημειώνει ότι θα πρέπει να προχωρήσει η διαμόρφωση του δεύτερου κόμβου αλλά με την προβλεπόμενη από τη μελέτη διάμετρο και όχι κατά τα πρότυπα του υφιστάμενου κόμβου που είναι εξαιρετικά δυσλειτουργικός και ειδικά τις νύχτες γίνεται επικίνδυνος επειδή δεν είναι ορατός.

Όπως σημειώνει  με τις απαλλοτριώσεις που έχουν γίνει από τη συμβολή της Φοινικιάς ως τις Μαλάδες υπάρχει η δυνατότητα ενός μεγαλύτερου κόμβου που θα πρέπει να λειτουργήσει συνδυαστικά με μια σειρά από άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα απορροφήσουν τον  κυκλοφοριακό φόρτο της περιοχής.

Όπως έχει γράψει η «Π» στο τέλος του μήνα, αφού έχει φτάσει η αναγκαία σήμανση  αναμένεται να προχωρήσει η κατασκευή του δεύτερου κόμβου, στο ύψος που βρίσκεται το δίχαλο της Φοικινιάς και των Μαλάδων,  προκειμένου να «θεραπεύσει» τα προβλήματα που άνοιξε ο πρώτος κόμβος. Παράλληλα ο σχεδιασμός που δρομολογείται προβλέπει να γίνει διπλής κατεύθυνσης η διαδρομή κάτω από τη γέφυρα ώστε να διευκολυνθούν και να αποφορτιστούν οι κινήσεις των οχημάτων.

Ο αντιπεριφερειάρχης Ν. Συριγωνάκης τονίζει ότι γίνονται σκέψεις για την κατάργηση του πρώτου κόμβου ωστόσο οι αποφάσεις αυτές θα αποκρυσταλλωθούν στην σημερινή σύσκεψη. Σύμφωνα με τον κ. Συριγωνάκη, η λύση του δεύτερου κόμβου που έχει προσωρινό χαρακτήρα θα αποφορτίσει τις μεγάλες πιέσεις μέχρι να υλοποιηθεί το μεγάλο έργο της οδικής σύνδεσης μέχρι τον Άγιο Σύλλα. Το έργο θα εκτελεστεί τμηματικά και ήδη βρίσκεται στον αέρα  η διαγωνιστική διαδικασία του πρώτου τμήματος, με καταληκτήρια προθεσμία κατάθεσης των προσφορών τις 27 του μήνα.

Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία προσδιορισμού τιμής μονάδας, για το ύψος των απαλλοτριώσεων που θα πρέπει να γίνουν προκειμένου να προχωρήσει η διαμόρφωση του πρώτου τμήματος του μεγάλου έργου, το οποίο αφορά  στη συνολική  παρέμβαση αναβάθμισης του δρόμου σε ένα μήκος 9 χιλ.  που θα ενώσει την περιοχή με τον Άγιο Σύλλα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει