Οι “κόκκινες” γραμμές από Λότζια για τον ΒΟΑΚ

ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ Η ΜΠΕ

595

«Όχι» διόδια στην ενδοδημοτική μετακίνηση και «όχι» στην κατάργηση του κόμβου της Φοινικιάς, είναι οι «κόκκινες γραμμές» της Λότζια στο σχέδιο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΒΟΑΚ, το οποίο θα συζητηθεί τη Δευτέρα στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου ανοίγει το μεγάλο κεφάλαιο των συνδέσεων του Ηρακλείου με τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα. Παράλληλα, η δημοτική Αρχή βάζει στο τραπέζι το ζήτημα της οδικής σύνδεσης των Μεσαμπελιών, της Παπαναστασίου και της βιομηχανικής περιοχής με το ΒΟΑΚ, ενώ την ίδια στιγμή εκφράζεται και δυσφορία για το γεγονός ότι φτάσαμε στο παρά πέντε για να ζητηθεί η άποψη της Μητρόπολης της Κρήτης.

Για την ακρίβεια, δόθηκε ένα ασφυκτικό χρονικό περιθώριο στο Δήμο να εκφράσει την άποψη του για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα, μέχρι τις 15 Αυγούστου, που όπως είναι γνωστό, ο περισσότερος κόσμος λείπει λόγω αδειών ή διακοπών.

Είναι χαρακτηριστική η προσέγγιση του αντιδημάρχου τεχνικών έργων κ. Γ. Αναστασάκη, ο οποίος αναφέρει δηκτικά ότι «ο Δήμος Ηρακλείου δεν κλήθηκε να συμμετέχει ούτε να εκφράσει απόψεις κατά τη διάρκεια εκπόνησης της μελέτης με τίτλο «προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων στα κατασκευασμένα με διαχωρισμένη επιφάνεια κυκλοφορίας τμήματα του ΒΟΑΚ», με δεδομένο μάλιστα ότι η παράκαμψη του ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο λειτουργεί ως αστική περιμετρική αρτηρία και καλείται τώρα σε μικρό χρονικό διάστημα να αποστείλει απόψεις επί της ΜΠΕ.

Τι επισημαίνει η Λότζια για τη μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΒΟΑΚ

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κ. Γ. Αναστασάκη, είναι λάθος η κατάργηση του κόμβου της Φοινικάς με δεδομένο ότι εξυπηρετεί όλο το ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς, πλήθος χρήσεων και εν γένει βρίσκεται σε περιοχή που εξυπηρετεί τους οικισμούς Μαλάδων, Πρ. Ηλία και άλλους οικισμούς της ενδοχώρας, ο Δ. Ηρακλείου. Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος Ηρακλείου επιθυμεί την αναβάθμιση του κόμβου Φοινικιάς με ανισόπεδη διαμόρφωση και τη σύνδεση τόσο της βόρειας (Χρ. Ξυλούρη, περιοχή Μασταμπά κ.λπ.) όσο και της νότιας πρόσβασης.

Σε ό,τι αφορά στον ανισόπεδο κόμβο της Παπαναστασίου, η πρόβλεψη αναδιαμόρφωσης έχει μικρές μεταβολές σε σχέση με τη σημερινή λειτουργία, αφού η μελέτη προβλέπει ότι οι λωρίδες επιτάχυνσης-επιβράδυνσης επιμηκύνονται, ώστε να αποκτήσουν μήκος 250m με taper 60m.

Στο πλαίσιο αυτό η δημοτική Αρχή διαπιστώνει ότι υπάρχει αναγκαιότητα δημιουργίας νέας σύνδεσης του Ηρακλείου με τον ΒΟΑΚ από Μεσαμπελιές – Παπαναστασίου προς Άγιο Νικόλαο, καθώς η παραπάνω είσοδος- έξοδος στο βόρειο τμήμα υπάρχει και λειτουργεί σχετικά ικανοποιητικά αφήνοντας ωστόσο ημιτελή τη σύνδεση στο τμήμα αυτό της Παπαναστασίου και επιβαρύνοντας τον ανισόπεδο κόμβο της Κνωσού. Μία τέτοια νέα σύνδεση θα αποσυμφορήσει σημαντικά και την υφιστάμενη είσοδο- έξοδο προς-από Κνωσού, καθώς οι κάτοικοι των νότιων του ΒΟΑΚ πολεοδομικών ενοτήτων και των οικισμών στο ηπειρωτικό τμήμα του δήμου δεν θα χρησιμοποιούν τη Λ. Κνωσού και τη σύνδεσή της απελευθερώνοντας μέρος του καθημερινού φόρτου.

Ακόμα, η Λότζια προτείνει να επανεξεταστεί το τμήμα του ΒΟΑΚ από την Παπαναστασίου μέχρι και την Αλικαρνασσό, καθώς υπάρχει το γνωστό πλέον ζήτημα καθιζήσεων που δημιουργεί εκτός από συνθήκες επισφάλειας για τη ζωή των χιλιάδων ημερήσιων χρηστών, και σημαντικές καθυστερήσεις λόγω σήμανσης και χαμηλού ορίου ταχύτητας που επηρεάζουν το σύνολο της διερχόμενης κυκλοφορίας σε επίπεδο νησιού.

Παράλληλα η δημοτική Αρχή, εκτιμά ότι υπάρχει αναγκαιότητα σύνδεσης του ΒΟΑΚ με τη βιομηχανική περιοχή Ηρακλείου με άμεση ασφαλή σύνδεση επαρκούς γεωμετρίας με δεδομένο το μεγάλο όγκο βαρέων που προσεγγίζουν τη ΒΙΠΕ απελευθερώνοντας μέρος του καθημερινού φόρτου.

Στην ίδια εισήγηση τονίζεται ότι η χωροθέτηση των σταθμών διοδίων θα πρέπει να γίνει σε σημεία όπου δεν θα επηρεάζεται η ενδοδημοτική μετακίνηση εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου, ήτοι από τη βιομηχανική περιοχή (νέα σύνδεση) έως και τη σύνδεση με Γάζι/Λινοπεράματα, καθώς το μεγάλο πρόβλημα που θα προκύψει από τη λειτουργία των διοδίων είναι ότι μέρος του φόρτου των οχημάτων που χρησιμοποιούσαν τον ΒΟΑΚ για τις μετακινήσεις τους εντός του ΠΣΗ, τοπικές – υπερτοπικές, θα αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές στο παράπλευρο δίκτυο της εθνικής οδού ή στο τοπικό δίκτυο των παρακείμενων δήμων (Ηρακλείου – Γαζίου).

Οι επιπτώσεις από τη μεταφορά του φόρτου αυτού στο τοπικό δίκτυο θα είναι εξαιρετικά δυσμενείς για τους Δήμους με δεδομένο ότι το υφιστάμενο οδικό δίκτυο είναι εξαιρετικά φτωχό και δεν υπάρχουν δυνατότητες απορρόφησης του πλεονάζοντος φορτίου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει