Παραγωγική, αν και υποστελεχωμένη, η Δημοτική Αστυνομία Ηρακλείου

ΓΙΑΤΙ ΚΟΠΗΚΑΝ 4.000 ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΚΛΗΣΕΙΣ

250

Μειωμένες κατά 4.000 ήταν οι κλήσεις των οδικών κυκλοφοριακών παραβάσεων που μοίρασε η Δημοτική Αστυνομία το 2021 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της υπηρεσίας που καταγράφει μια πλούσια δραστηριότητα σε πολλούς τομείς παρά το δραματικά ελλειμματικό προσωπικό της.

Από τη μια η καραντίνα της πανδημίας και τα παρελκόμενα της και από την άλλη  οι κυκλοφοριακοί περιορισμοί και η απροθυμία του κόσμου να κατεβαίνει στο κέντρο, φαίνεται ότι έπαιξαν το ρόλο τους στη μείωση των κλήσεων που το 2021 έφτασαν τις 16760. Στα ίδια μεγέθη κινήθηκαν και οι έλεγχοι που διενεργήθηκαν για την εφαρμογή της νομοθεσίας που αφορά στον κίνδυνο διασποράς του κοροναϊού Covid-19 που έφτασαν τους 16780  ενώ επιβλήθηκαν 34 πρόστιμα.

Το σύνολο των απολογιστικών στοιχείων της Δημοτικής Αστυνομίας, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Μαρίνο Παττακό, δείχνει πόσο πλούσια και παραγωγική είναι η δραστηριότητα της και παρά το μειωμένο προσωπικό της πετυχαίνει να ανταποκρίνεται στις βεβαρυμένες υποχρεώσεις της στις οποίες προστέθηκαν και νέες αρμοδιότητες. Για παράδειγμα για πρώτη φορά ενεργοποιήθηκαν τα πρόστιμα των παραβάσεων των κανόνων πυροπροστασίας ενώ σημαντική ήταν η συμβολή της και στα κλιμάκια του Υπουργείου Υποδομών για την καταγραφή των ζημιών των σεισμοπαθών.

Σε ό,τι αφορά στις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα πρέπει να σημειωθεί ότι η προσέγγιση της υπηρεσίας ήταν κυρίως συμβουλευτική απέναντι στους οδηγούς  και αυτό έπαιξε το ρόλο του σε σχέση με τον τελικό αριθμό των χρεώσεων. Ο ίδιος εξηγεί ότι συνολικότερα η προσέγγιση της υπηρεσίας ήταν κατά βάση συμβουλευτική και επιεικής αφού αυτοσκοπός δεν ήταν να κοπούν τιμωρητικά πρόστιμα, ειδικά μέσα στο δύσκολο περιβάλλον που πορευόμαστε και έχει φέρει τα πάνω κάτω στις ζωές μας.

Η δραστηριότητα της Δημοτικής Αστυνομίας μέσα από αριθμούς

Η αθροιστική καταγραφή του έργου της Δημοτικής Αστυνομίας μέσα στη χρονιά που πέρασε είναι ένα ενδεικτικό στοιχείο της δραστηριότητας που αναπτύσσει, το οποίο αποδίδει τον όγκο δουλειάς της υπηρεσίας που όμως για να αποτιμηθεί ορθά θα πρέπει να προσμετρηθούν και τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσία, συνολικά το 2021, το τηλεφωνικό κέντρο κατέγραψε 3498 καταγγελίες που αφορούσαν θέματα καθαριότητας, στάθμευσης, κατάληψη κοινοχρήστων χώρων, εγκαταλελειμμένα οχήματα, και λοιπά θέματα.

Σε  καταγγελίες που αφορούν την εφαρμογή του Κανονισμού Καθαριότητας,  την προηγούμενη χρονιά επιβλήθηκαν σε 23 περιπτώσεις πρόστιμα, ενώ σε ελέγχους για την τήρηση των διατάξεων που αφορούν το πλανόδιο εμπόριο και τις λαϊκές αγορές επιβλήθηκαν 28 πρόστιμα.

Αντίστοιχα συντάχθηκαν 514 Εκθέσεις Ελέγχου Κατάληψης Κοινοχρήστου Χώρου ενώ σε 2 περιπτώσεις αφαιρέθηκαν 14 τραπεζοκαθίσματα. Κατασχέθηκαν 35 προϊόντα (π.χ.λόγω έλλειψης της προβλεπόμενης άδειας πωλητή, προϊόντα απομίμησης,κτλ) τα οποία καταστράφηκαν άμεσα από την Υπηρεσία και συντάχθηκαν 10 Ειδικά Πρωτόκολλα Κατάσχεσης. Καταγράφηκαν 413 εγκαταλελειμμένα οχήματα από τα οποία 104 απομακρύνθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους ενώ 112 περισυλλέχθηκαν από ιδιωτικές εταιρείες.

Σε εφαρμογή του κανονισμού καθαριότητας και της πυροσβεστικής διάταξης   έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες για τον καθαρισμό 522 οικοπέδων και εγκαταλελειμμένων κτηρίων, ενώ επιβλήθηκαν 58 πρόστιμα. Βεβαιώθηκαν 16760 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ενώ σε 36 περιπτώσεις αφαιρέθηκαν τα στοιχεία κυκλοφορίας των οχημάτων. Στο πλαίσιο της εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου και σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας κα την Εθνική Αρχή Διαφάνειας έγιναν 340 έλεγχοι και επιβλήθηκαν 5 πρόστιμα.

Διεκπεραιώθηκαν 102 καταγγελίες που αφορούν την τήρηση των διατάξεων του νόμου περί δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

Διενεργήθηκαν 16.780 έλεγχοι για την εφαρμογή της νομοθεσίας που αφορά στον κίνδυνο διασποράς του κοροναϊού Covid-19 ενώ επιβλήθηκαν 34 πρόστιμα. Επιπρόσθετα, μετά από πρόσκληση της Εθνική Αρχής Διαφάνειας συγκροτήθηκαν μικτά κλιμάκια  με τη συμμετοχή και της Ελληνικής Αστυνομίας και διενεργήθηκαν 270 έλεγχοι.   Επιδόθηκαν 302 έγγραφα υπηρεσιών του Δήμου Ηρακλείου και διενεργήθηκαν 131 κατ’ οίκον επισκέψεις για την θεώρηση γνησίου υπογραφής.

Για πρώτη φορά μετά την επανασύσταση της η Δημοτική Αστυνομία σύμφωνα με τον κ. Παττακό παρείχε τη συνδρομή της στα κλιμάκια  της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΔΑΕΦΚ) για την διενέργεια αυτοψιών σε 1.400  κτήρια τα οποία υπέστησαν φθορές από την σεισμική δόνηση της 27ης Σεπτεμβρίου 2021. Επιπλέον σε 100 περιπτώσεις επικίνδυνων εξωστών κλιμάκιο της υπηρεσίας σε συνεργασία με πολιτικό μηχανικό του γραφείου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ηρακλείου, διενήργησε επιτόπιους ελέγχους ώστε να εκτιμηθεί ο βαθμός επικινδυνότητας τους.

Επισημαίνεται ότι το τηλεφωνικό κέντρο της υπηρεσίας κατέγραψε τα παραπάνω αιτήματα των πολιτών ενώ παρείχε πληροφόρηση σχετικά με τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Τέλος το Τμήμα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Διοικητικής Μέριμνας διεκπεραίωσε 2.517 αιτήματα πολιτών.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει