ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ Πιέζουν για το νότιο άξονα μέσω του Καστελλίου

Την ίδια ώρα που έχει ανοίξει διάπλατα ο φάκελος του Βόρειου Οδικού Άξονα  οι δήμαρχοι του νότου, κάνουν τις κινήσεις τους με σκοπό να βάλουν στην ατζέντα της συζήτησης και το Νότιο Οδικό Άξονα, με βασικό επιχείρημα στη φαρέτρα τους, το χαρτί του αεροδρομίου Καστελίου, που εκ προοιμίου απαιτεί να έχουν εξασφαλιστεί  σύγχρονα οδικά δίκτυα.

Τα κρίσιμα αυτά ζητήματα, συζήτησαν χθες  ο Δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Θ. Καλατζάκης με τον περιφερειάρχη κ. Στ. Αρνουτάκη και το Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γ. Αγαπάκη, και συμφώνησαν να αναδείξουν προς την πολιτική ηγεσία των αρμόδιων υπουργείων την ανάγκη επικαιροποίησης δύο κομβικών μελετών, που αποτελούν ζωτική ανάγκη των τοπικών κοινωνικών της Ιεράπετρας και της Βιάννου.

Όπως εξηγεί με δηλώσεις του στην «Π» ο Δήμαρχος Ιεράπετρας πρόκειται  για δύο σημαντικές μελέτες που αποτελούν τμήμα του Νότιου Οδικού Άξονα την υλοποίηση των οποίων διεκδικούμε μαζί με το Δήμαρχο Βιάννου κ. Μ.Σταυρακάκη.  Συγκεκριμένα η μια μελέτη αφορά στο οδικό δίκτυο Καλάμι – Μύρτος η οποία είναι ώριμη σε ότι αφορά στην υλοποίηση της αλλά χρειάζεται  την επικαιροποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που είναι προϋπόθεση για την εκτέλεση της.

Αντίστοιχα υπάρχει και η μελέτη Βιάννος – Καλάμι που βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και είναι ανάγκη να ολοκληρωθεί ώστε να μπορέσει να μπει σε τροχιά υλοποίησης το έργο. Ο ίδιος εξηγεί ότι στα μέσα του επόμενου μήνα και αφού προηγηθεί η συζήτηση των περιβαλλοντικών όρων του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, δρομολογείται μια συνάντηση με την πολιτική ηγεσία των αρμόδιων υπουργείων, προκειμένου να δώσουν το πράσινο φως για την επικαιροποίηση των μελετών αυτών.

Το έργο Καστέλλι – Βιάννος Ιεράπετρα είναι κρίσιμο ζητούμενο να αναδειχτεί σαν πάνδημο διαχρονικό αίτημα.

Ο  Νότιος Οδικός Άξονας εκτός από το γεγονός ότι απαιτείται επιτακτικά να κατασκευαστεί για λόγους δημόσιας ασφάλειας αλλά και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των τοπικών κοινωνιών συνδέεται πλέον άρρηκτα και με τη δημιουργία του αεροδρομίου. Η νέα πραγματικότητα που δημιουργεί η μεγάλη αυτή υποδομή, προϋποθέτει και την ολοκλήρωση ενός ικανού αριθμού οδικών συνδέσεων που θα μπορούν να διασφαλίζουν την ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση προς το αεροδρόμιο.

Εκτός των άλλων, όπως σημειώνει, υπάρχει μια ακόμα κρίσιμη παράμετρος που αφορά τον πρωτογενή τομέα που επιβάλλει την ύπαρξη ενός αξιόπιστο οδικού δικτύου που θα προσφέρει ασφάλεια σε όσους κινούνται σε αυτό και όχι να παίζουν τη ζωή τους κορώνα γράμματα στις παγίδες τις λακούβες τις κακοτεχνίες και τις ανεπάρκειες του σημερινού απαράδεκτου δικτύου.

Για το ίδιο θέμα με δηλώσεις του στην «Π» ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων ΟΑΚ κ. Γ. Αγαπάκης, τονίζει ότι στη διαδρομή από την Ιεράπετρα προς τη Βιάννο υπάρχουν δύο μελέτες πάνω στο Νότιο Οδικό Άξονα. Πρόκειται για μελέτες 10ετίας και 15ετίας που είχαν μείνει στα μετόπισθεν και δεν είχαν ολοκληρωθεί. Αυτές οι μελέτες είναι σημαντικό να αξιοποιηθούν και να τρέξουν.

Η υλοποίηση των έργων αυτών είναι κομβική ώστε η Ιεράπετρα να έχει πρόσβαση στο Ηράκλειο και ειδικά στο αεροδρόμιο. Έχει διαπιστωθεί ότι η διαδρομή Ιεράπετρα – αεροδρόμιο Καστελλίου είναι 70 χιλιόμετρα ενώ η αντίστοιχη πρόσβαση από το ΒΟΑΚ είναι 91 χιλιόμετρα.

Τα δεδομένα αυτά δείχνουν από μόνα τους τη μεγάλη αξία και την απόλυτη αναγκαιότητα που υπάρχει στην υλοποίηση των μελετών αυτών.