Έναν σύγχρονο οδικό άξονα οραματίζεται η κυβέρνηση
Έναν σύγχρονο οδικό άξονα οραματίζεται η κυβέρνηση

Ένας κλειστός άξονας με διόδια 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Με παράπλευρο δίκτυο και ολοκληρωμένες παρακάμψεις στις μεγάλες πόλεις που ουσιαστικά θα καταργούν τις περιαστικές μεταφορές. Αυτό είναι το όραμα της κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, έτσι όπως τον περιέγραψε ο αρμόδιος υφυπουργός για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις που κατατέθηκαν τόσο από τον βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη, όσο και από τον βουλευτή ΚΙΝΑΛ Βασίλη Κεγκέρογλου, ο υφυπουργός εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στην προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ αποκάλυψε έγγραφο του 2018, σύμφωνα με το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ σχεδίαζε αυτοκινητόδρομο με διόδια.

«Είναι αδιανόητο να εγκαλείται αυτή η κυβέρνηση, επειδή έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, επειδή προχωρά το έργο με μελέτες και επειδή υπάρχει πλέον χάραξη» τόνισε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός για να προσθέσει:

«Ο ΒΟΑΚ “στήθηκε” από την αρχή! Δεν μπορείτε να λέτε ψέματα στους Κρητικούς ότι “εμείς θα κάναμε το έργο χωρίς διόδια”, γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια. Ούτε βέβαια ότι θα υπάρχουν διόδια για τους μη Κρητικούς. Αυτά δεν γίνονται σε καμιά χώρα του κόσμου!»

ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης
Ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης

Στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, τον ΒΟΑΚ, τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και την εξασφαλισμένη χρηματοδότησης, ώστε, επιτέλους, να γίνει πραγματικότητα, αλλά και τα επόμενα βήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Ο υφυπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι από την πρώτη στιγμή που η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ανέλαβε την εξουσία, έθεσε ως άμεση προτεραιότητά της την υλοποίηση αυτού του έργου. «Άλλωστε και οι εξαγγελίες που έγιναν στην Κρήτη τον περασμένο Μάιο είχαν ακριβώς αυτό το στόχο. Ποιος ήταν αυτός; Να δείξει ότι η κυβέρνηση προχωράει με έργα και όχι λόγια στην υλοποίηση του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη», είπε.

Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε διεξοδικά στην πορεία του έργου, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.

Σε σχέση με τις δράσεις της κυβέρνησης ο υφυπουργός επισήμανε ότι έγιναν:

Ενιαιοποίηση σε τεχνικό επίπεδο του έργου από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία.

Οριστικοποίηση του χρηματοοικονομικού μοντέλου και ανάθεση περισσότερων των 16 μελετών.

Αναβάθμιση των προβλέψεων ορίων ταχύτητας.

Ένταξη και βελτίωση των υφιστάμενων παρακάμψεων μεγάλων πόλεων.

Δημοπράτηση αντιμετώπισης κατολισθητικών φαινομένων προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Επιπλέον, ο υφυπουργός είπε ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και κατατέθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση, τόσο για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο,   όσο και για το τμήμα του ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη, για το οποίο ήδη ξεκίνησε και η Β’ φάση του διαγωνισμού και ως τα τέλη του έτους θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο.