ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ: Μικρές αλλαγές προβλέπει το master plan για έγκριση

489

Μικρές αλλαγές προβλέπει το μάστερ πλαν του αεροδρομίου Καστελλίου, η έγκριση του οποίου είναι θέμα χρόνου. Παρά το ότι αυτό δεν έγινε ακόμη οι πρώτες εργασίες προχώρησαν παρά την επέλαση και την “επιμονή” της πανδημίας, ενώ είναι σαφές ότι το χρονοδιάγραμμα των εργασιών έχει επηρεαστεί από την διάρκεια της πανδημίας και είναι κάτι που θα εξεταστεί σε επόμενο χρόνο.

Σε ό,τι αφορά τα έργα, η πιο σημαντική εξέλιξη που έχουμε είναι πως, μετά από αίτημα της αρχαιολογικής υπηρεσίας, μετατοπίζεται ένα τμήμα περίπου 5 χιλιομέτρων του συνδετήριου άξονα που ενώνει το αεροδρόμιο Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ.

Η μετατόπιση προσφάτως εγκρίθηκε από το ΚΑΣ και το επόμενο βήμα είναι να ξεκινήσουν οι μελέτες της χάραξης σε αυτό το τμήμα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η μετατόπιση της χάραξης παραμένει εντός της ζώνης απαλλοτρίωσης οπότε δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στην εξέλιξη του έργου. Μιλώντας για τα αρχαιολογικά ευρήματα, οι ανασκαφές συνεχίζονται, αλλά προσώρας δεν έχει αποκαλυφθεί κάτι σημαντικό.

Οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί, ενώ έχει διαμορφωθεί πλήρως και ο εργοταξιακός χώρος, αλλά και τα προσωρινά του κτήρια που θα επιτρέπουν την απρόσκοπτη λειτουργία του.

Αξίζει να αναφέρουμε πως στην περίπτωση του εργοταξίου του αεροδρομίου και λόγω της απομακρυσμένης θέσης του, έχει επιλεγεί να γίνεται επιτόπου η παραγωγή σκυροδέματος (το ίδιο είχε εφαρμόσει η ΤΕΡΝΑ και στο έργο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος).

Μέχρι σήμερα στον εργοταξιακό χώρο λειτουργούν πάνω από 200 μηχανήματα, 180 απασχολούμενοι ως εργατοτεχνικό προσωπικό και πάνω από 40 άτομα επιστημονικό προσωπικό. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στην πλήρη ανάπτυξη του έργου, θα απασχολούνται πάνω από 2.000 άτομα εκ των οποίων οι 300 θα αποτελούν το επιστημονικό προσωπικό του έργου.

Το έργο του αεροδρομίου θεωρείται ως ο μεγαλύτερος αναπτυξιακός παράγοντας για το νησί της Κρήτης όχι μόνο κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, λόγω του χρήματος που θα πέσει στην πραγματική οικονομία, αλλά κυρίως κατά τη λειτουργία του. Αν αντιπαραθέσουμε το παράδειγμα του αεροδρομίου στην Αθήνα, το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου θα συμβάλει στην απασχόληση χιλιάδων (άμεσα αλλά κυρίως έμμεσα) και στην γενική ανάπτυξη της περιοχής.

Ο τερματικός και ο διάδρομος προσαπογείωσης

Αναφορικά με το “hardcore” τμήμα των εργασιών, δηλαδή την ανέγερση του τερματικού σταθμού και του διάδρομου προσαπογείωσης, αφενός θα πρέπει να αναμένουμε την έγκριση του Masterplan και αφετέρου αυτό όπως έχει αποτυπωθεί στο αρχικό χρονοδιάγραμμα έχει ακόμα σημαντικό χρόνο μπροστά του.

Πιο συγκεκριμένα, ο τερματικός σταθμός θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός 36 μηνών από την έναρξη της περιόδου παραχώρησης (δηλαδή το 2023) και ο διάδρομος προσαπογείωσης στους 54 μήνες (δηλαδή σχεδόν με την ολοκλήρωση του έργου).

Εδώ θα πρέπει να δούμε κατά πόσο μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη του έργου η πανδημία σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα.

Το αεροδρόμιο στο Καστέλλι στην τελική του μορφή θα είναι από τα πλέον σύγχρονα στην Ευρώπη, θα διαθέτει διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.200 μέτρων, με χώρους στάθμευσης 37 αεροσκαφών. Θα είναι μόλις το δεύτερο αεροδρόμιο στην Ελλάδα που θα διαθέτει 9 φυσούνες επιβατών, πίσω από το “Ελ. Βενιζέλος” των Αθηνών.

Επιβλητικό θα είναι το βιοκλιματικό κτήριο του αεροσταθμού, εμβαδού 71.818 τ.μ., ενώ έχει προβλεφθεί εμπορευματικό κέντρο εμβαδού 10 στρεμμάτων, Εκθεσιακό Κέντρο εμβαδού 3.200 τ.μ. για τα τοπικά προϊόντα, αλλά και μια τεράστια εμπορική ζώνη που θα εκτείνεται σε 441 στρέμματα

Παραχωρησιούχος κοινοπραξία είναι η ΤΕΡΝΑ-GMR, κατασκευαστής του έργου είναι η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ενώ η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), την ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και την κοινοπραξία GMR Airports Ltd (21,64%).

Μπορεί επίσης να σας αρέσει