ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΚΡΗΤΗ: Παρέμβαση μηχανικών και δικηγόρων για το Κτηματολόγιο

1,179

Την παρέμβαση του υφυπουργού για Ειδικά́ Ψηφιακά́ Έργα και το Κτηματολόγιο κ. Γεώργιου Στύλιου ζητούν με κοινή επιστολή τους το Τμήμα Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου, και ο Δικηγορικός Σύλλογος Ηρακλείου, προκειμένου να διευκολυνθεί η εξυπηρέτηση του κοινού στα κτηματολογικά γραφεία της ανατολικής Κρήτης, που γίνεται μετ΄εμποδίων λόγω των λειτουργικών προβλημάτων που έχουν ανακύψει με την πανδημία.

Ειδικότερα όπως αναφέρουν το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει δέκτες παραπόνων, τόσο από συνάδελφους όσο και από άλλους επαγγελματικούς κλάδους, οι οποίοι έχουν καθημερινή τριβή με τα τοπικά κτηματολογικά γραφεία, για την καθυστέρηση η οποία προκύπτει, έπειτα από την εφαρμογή των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων.

Χαρακτηριστικά σημειώνουν ότι εκ παραδρομής, στην από 06.04.2021 επιστολή μας αναφέρθηκε ότι τα κτηματολογικά γραφεία είναι κλειστά για το κοινό. Με την παρούσα ανακαλούμε τη δήλωση μας αναφορικά με αυτό και δηλώνουμε ότι ουδεμία πρόθεση είχαμε να βλάψουμε την τιμή και την υπόληψη του δυναμικού που τα στελεχώνει και καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων.

Όπως εξηγούν στην επιστολή τους, «στο κτηματολογικό γραφείο Ηρακλείου η εξυπηρέτηση των επαγγελματιών γίνεται με ραντεβού, τα οποία καθορίζονται κατόπιν αποστολής e-mail, αλλά με σχετική καθυστέρηση, λόγω των συνθηκών. Να σημειωθεί ότι απαιτείται να σταλεί διαφορετικό e-mail και να καθοριστεί χωριστό ραντεβού για έρευνα των αρχείων, για έκδοση φύλλων & αποσπασμάτων, για καταχώρηση πράξεων, για ραντεβού με τις δικηγόρους του γραφείου ή τον μηχανικό γεγονός που επιβραδύνει την εξέλιξη των υποθέσεων, σε μια εποχή που όλα έχουν γίνει δυσκολότερα στην ολοκλήρωση τους.

Φυσικά, λόγω της πληθώρας των συσσωρευμένων υποθέσεων στο Ηράκλειο οι αντιδράσεις είναι πιο έντονες. Επιπροσθέτως, τον τελευταίο ενάμιση μήνα δεν σαρώνεται καμία πράξη, λόγω της απουσίας του αρμόδιου υπαλλήλου, με αποτέλεσμα την περαιτέρω καθυστέρηση στην επεξεργασία και στην εν τέλει οριστική καταχώρηση των πράξεων.

Αντιθέτως, στο γραφείο Αγίου Νικολάου η εξυπηρέτηση γίνεται μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του ενδιαφερόμενου με το κτηματολογικό γραφείο, ώστε να οριστεί ραντεβού για την επίσκεψη του. Η κατάσταση είναι ομαλή και τα παράπονα είναι λίγα. Να σημειώσουμε ότι και στα δύο γραφεία γίνεται πολύ σοβαρή προσπάθεια εξυπηρέτησης από όλα τα στελέχη παρά τις δυσμενείς συνθήκες.

Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε την μέριμνά σας ώστε να εξευρεθούν λύσεις (π.χ. επιμήκυνση ωραρίου, εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση κτλ.) σε συνεννόηση με τις προϊσταμένες των γραφείων. Θεωρούμε ότι απαιτούνται δράσεις τουλάχιστον σε δύο μέτωπα, αυτά της ψηφιοποίησης των διαδικασιών και της ενίσχυσης με προσωπικό.

Χρήσιμο θα ήταν να προβλεφθεί η δυνατότητα κατάθεσης αίτησης σε ψηφιακή μορφή, αποστολής των πιστοποιητικών στον ενδιαφερόμενο μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και πληρωμής των πιστοποιητικών με κατάθεση σε λογαριασμούς διαφόρων τραπεζών.

Επιπλέον, στις επί τόπου συναλλαγές θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα πληρωμής με χρήση POS. Αυτές οι απλές ενέργειες θα επιταχύνουν τις διαδικασίες και θα αποφορτίσουν τα γραφεία, ώστε το προσωπικό να αφοσιώνεται στις υποθέσεις στις οποίες υπάρχει ανάγκη συνεργασίας.

Επίσης, καλό θα ήταν να υπάρξει μέριμνα για τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού (Η/Υ, δίκτυα, κλπ) ο οποίος είναι υπερ-απαραίτητος στη σημερινή εποχή. Τέλος, απαιτούνται νέες προσλήψεις, ειδικά στο γραφείο του Ηρακλείου, όπου η υποστελέχωση είναι εξόφθαλμη.

Το τελευταίο διάστημα έχει γνωστοποιηθεί ότι προγραμματίζεται η έναρξη της απομακρυσμένης πρόσβασης στα στοιχεία που τηρούνται στα κτηματολογικά γραφεία. Είναι επιβεβλημένη η άμεση εφαρμογή της παραπάνω διαδικασίας, η οποία θα αποσυμφορήσει τα κτηματολογικά γραφεία, προστατεύοντας την υγεία όλων των εμπλεκομένων και θα βοηθήσει όλους να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους πολύ πιο σύντομα.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει