στην κυκλοφορία η παρακαμπτήρια οδός του... τραυματισμένου δρόμου δια μέσω της οποίας θα κινούνται όλα τα οχήματα, στην παλαιά εθνική οδό Αγ. Βαρβάρα – Μοίρες

Δόθηκε από χθες στην κυκλοφορία η παρακαμπτήρια οδός δια μέσω της οποίας θα κινούνται όλα τα οχήματα , στην παλαιά εθνική οδό Αγ. Βαρβάρα – Μοίρες πριν τον κυκλικό κόμβο της Αγίας Βαρβάρας.

Ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Γιώργος Αγαπάκης εξηγεί με δηλώσεις του στην «Π» ότι προχώρησε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος το έργο της μετατόπισης της μικρής παράκαμψης που διαμορφώθηκε για να απελευθερωθεί ο υφιστάμενος δρόμος 500 μ. λίγο πριν την είσοδο του κόμβου της Μεσαράς, στο ύψος του Αγίου Γεωργίου όπου έχει καταγραφεί και το βαρύ πρόβλημα των κατολισθήσεων.

Στο σημείο αυτό, ο δρόμος μετακινήθηκε 10 μέτρα ανατολικότερα ώστε να απομακρυνθεί η κίνηση των οχημάτων από την εστία των κατολισθήσεων για λόγους ασφάλειας της κυκλοφορίας και την αποφυγή ατυχημάτων. Στο σημείο του δρόμου που έχουν εμφανιστεί προβλήματα, προχωρούν οι αναγκαίες εργασίες πασσαλοστοιχίας για την αντιστήριξη και προστασία της οδού.

Ο ίδιος σημειώνει ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και η διεξαγωγή της κυκλοφορίας μέσω της νέας παράκαμψης, εγκρίθηκαν με Απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης  Κρήτης, και της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ηρακλείου…  Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η νέα αυτή κυκλοφοριακή πραγματικότητα και η

η τοπική εκτροπή της κίνησης των οχημάτων θα ισχύσουν έως και της 28/02/2021 , σύμφωνα με Απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ηρακλείου.

Όπως είναι γνωστό, για το σκοπό αυτό, το Υπουργείο υποδομών ενέκρινε το ποσό των 1.233.000 ευρώ που δίδονται στο πλαίσιο της ειλημμένης υπουργικής απόφασης, που αφορά στην έγκριση 4,4 εκ ευρώ που απαιτούνται για τη συνολική αποκατάσταση του δρόμου, η οποία καλύπτεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Παράλληλα, αναμένεται να προχωρήσει η εκπόνηση μιας σειράς γεωτεχνικών μελετών μέσα από τις οποίες θα προκύψουν συγκεκριμένες τεχνικές λύσεις σε σχέση με το πώς θα γίνει η διαχείριση ενός γεωλογικού φαινομένου που προκαλεί προβληματισμό λίγο πριν την είσοδο της σήραγγας του Απομαρμά.

Όπως είναι γνωστό, στο σημείο αυτό έχει εντοπιστεί εδώ και χρόνια μια αστοχία που δημιουργεί συνθήκες κατολίσθησης η οποία ακόμα δεν έχει συντελεστεί ακριβώς επειδή γίνονται συνεχώς εργασίες αποκατάστασης του προβλήματος για το οποίο τώρα αναζητείται οριστική λύση.

Συγκεκριμένα,  πριν από τη σήραγγα διαπιστώθηκε προ πενταετίας μια μικρή κατολίσθηση που όμως δεν έχει λάβει εξελικτική δραστηριότητα, ακριβώς επειδή βρίσκεται σε συνεχή παρακολούθηση και υλοποιούνται αλλεπάλληλες παρεμβάσεις, όπου χρειαστεί.

Ο κ. Αγαπάκης εξηγεί ότι το γεωλογικό φαινόμενο δεν έχει πάρει διαστάσεις και δε φαίνεται η κατολίσθηση, καθώς  υπάρχει ένα πολύ μεγάλο επίχωμα και ένα πρανές, το οποίο είναι πριν την είσοδο της σήραγγας Απομαρμά όπου υπάρχει εργοταξιακή σήμανση που έχει τοποθετηθεί καθώς υπάρχει ένα θέμα στην ευστάθεια του πρανούς και του επιχώματος.

Θεωρείται απολύτως αναγκαία η υλοποίηση γεωτεχνικών ερευνών, οι οποίες θα δείξουν τι μέτρα πρέπει να ληφθούν για τη σταθεροποίηση του πρανούς και του επιχώματος. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να καταστεί σαφές, ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πρόβλημα. Όμως, για να μην εξελιχθεί σε πρόβλημα δρομολογείται αυτή η μελέτη του φαινομένου από την οποία θα προκύψουν λύσεις.