Στο νομό Ηρακλείου εντοπίζονται πανελλαδικά τα περισσότερα κενά σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μετά την την Αττική, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στην δημοσιότητα η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος.
Στην Κρήτη συνολικά τα κενά φτάνουν τα 952 με το νομό Ηρακλείου να έχει τα περισσότερα δηλ 381 ενώ ακολουθούν ο νομός Χανίων με 249, ο νομός Ρεθύμνου με 208 και ο νομός Λασιθίου με 114.
Η εικόνα των κενών στο νησί που πλησιάζουν τα χίλια είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί αφού όλες οι άλλες περιοχές της χώρας μαζί έχουν 8.274 κενά.
Νομός Ηρακλείου
Στο νομό Ηρακλείου τα 381 κενά σύμφωνα με την ΔΟΕ αφορούν τις παρακάτω ειδικότητες:
Δασκαλοι 83, Νηπιαγωγοί 28, Αγγλικών 14, Φυσικής Αγωγής 13, Μουσικής 7, Γαλλικών 4, Γερμανικών 9, Θεατρικής Αγωγής 7, Εικαστικών 6, Πληροφορικής 7, Ειδικής Αγωγής 34, Παράλληλη Στήριξη 169, ΖΕΠ (Ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας)
Νομός Χανίων
Τα 249 κενά του νομού Χανίων αφορούν τις παρακάτω ειδικότητες:
Δασκαλοι 75, Νηπιαγωγοί 22, Αγγλικών 13, Φυσικής Αγωγής 7, Μουσικής, Γαλλικών 3, Γερμανικών 2, Θεατρικής Αγωγής 2, Εικαστικών 3, Πληροφορικής, Ειδικής Αγωγής, Παράλληλη Στήριξη 81, ΖΕΠ 41.
Νομός Ρεθύμνου
Στο νομό Ρεθύμνου τα 208 κενά σύμφωνα με την ΔΟΕ αφορούν:
Δασκαλοι 36, Νηπιαγωγοί 12, Αγγλικών 11, Φυσικής Αγωγής 8, Μουσικής 4, Γαλλικών 1, Γερμανικών 4, Θεατρικής Αγωγής 5, Εικαστικών 6, Πληροφορικής 7, Ειδικής Αγωγής 7, Παράλληλη Στήριξη 94, ΖΕΠ(Ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας).
Νομός Λασιθίου
Τέλος τα 114 κενά του νομού Λασιθίου αφορούν τις παρακάτω ειδικότητες: Δασκαλοι 31, Νηπιαγωγοί 9, Αγγλικών 2, Φυσικής Αγωγής 5, Μουσικής 3, Γαλλικών 2, Γερμανικών 2, Θεατρικής Αγωγής 3, Εικαστικών 5, Πληροφορικής 8, Ειδικής Αγωγής 9, Παράλληλη Στήριξη 35, ΖΕΠ.
Πανελλαδικά
Στην εκτίμηση ότι τα λειτουργικά κενά σε δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία ξεπερνούν τις 8.000 προχώρησε χθες η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, 8.274 είναι τα κενά συνολικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με τα 1.729 να αφορούν δασκάλους και 609 νηπιαγωγούς. Επίσης, 2.750 κενά αφορούν στην παράλληλη στήριξη, 682 στην Ειδική Αγωγή και 706 σε τμήματα υποδοχής (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας).
Τα περισσότερα κενά συγκεντρώνονται στην Αττική, με την Α’ Αθήνας και τον Πειραιά να προηγούνται (828 και 624 κενά αντίστοιχα) των υπόλοιπων τομέων. Εκτός Αττικής, πολλά κενά υπάρχουν και στο Ηράκλειο Κρήτης (381) και τη Δυτική Θεσσαλονίκη (349).
Η ΔΟΕ επανέλαβε την ανησυχία της για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των σχολείων, καθώς η απόφαση να υπάρχουν στην τάξη έως 25 παιδιά έχει διογκώσει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα, οι ανάγκες των σχολείων για επαρκή καθαρισμό δεν καλύπτονται και οι χώροι απομόνωσης πιθανών κρουσμάτων είναι ανύπαρκτοι στα αστικά κέντρα.
«Οι εκπαιδευτικοί για μία ακόμη φορά έρχονται αντιμέτωποι με συνθήκες που τους υπερβαίνουν. Το υπουργείο μετακυλύει ευθύνες στην πλάτη των εκπαιδευτικών», σημείωσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής και σημείωσε ότι όλα τα παραπάνω προκαλούν ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Ως προς τα κενά σε γυμνάσια και λύκεια, η εικόνα ακόμη δεν είναι σαφής, αν και από πλευράς ΟΛΜΕ γίνεται λόγος για μεγάλο αριθμό κενών, που σε ορισμένες περιοχές φτάνει και το 20% σε ποσοστό επί του συνόλου των θέσεων.
Από πλευράς υπουργείου, πάντως, δεν έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής τα επίσημα στοιχεία για τον ακριβή αριθμό των κενών, αν και όπως αναφέρουν πηγές στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχει ζητηθεί να αναρτηθούν στο σύστημα MySchool τα κενά ανά σχολείο.
Άμεσα η Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών
Τις επόμενες ημέρες, «ίσως και αύριο», θα προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας στην β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία, ανέφερε, μιλώντας στην ΕΡΤ, η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
Η υφυπουργός τόνισε ότι φέτος, πραγματοποιήθηκαν νωρίτερα από ποτέ οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών και ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό μεταβάλλονται και μέσα στη χρονιά. «Θα προχωρήσουμε άμεσα, ίσως και αύριο, στη δεύτερη φάση προσλήψεων», είπε χαρακτηριστικά η κ. Ζαχαράκη για τη στελέχωση των κενών στην εκπαίδευση.