Πριν καν αρχίσουν μάθημα ξεκίνησαν τις καταλήψεις

420

Μπορεί καν να μην έχει ολοκληρωθεί μία εβδομάδα μαθημάτων σε ολόκληρη την Κρήτη, ωστόσο πολλοί μαθητές και αρνητές της μάσκας, έχουν μπει ήδη στο «χορό των καταλήψεων», που τείνουν να γίνουν … μόδα, χωρίς απαραίτητα ουσιαστική αφορμή.

Προβάλλοντας ως κύριο επιχειρήμα τους οι μαθητές πως η χρήση μάσκας από μόνη της δεν αρκεί για τον περιορισμό της πανδημίας, χωρίς ωστόσο να παραβάλουν την επιστημονική τεκμηρίωση των ισχυρισμών τους, προχωρούν σε κλείσιμο των σχολείων και διακοπή των μαθημάτων, τα οποία στην ουσία δεν έχουν καν αρχίσει.

Καταλήψεις μέχρι χθες πραγματοποιούνταν στις τρεις από τις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες της Κρήτης, με την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, να απέχει προς το παρόν από τις κινητοποιήσεις.

Ειδικότερα στο Ηράκλειο, υπό κατάληψη τελούσαν χθες το 4ο Γυμνάσιο, το 4ο Λύκειο, το 1ο, 2ο και 5ο ΕΠΑΛ, το ΕΠΑΛ Μοιρών, καθώς και το Γυμνάσιο και Λύκειο Τυμπακίου.

Στο 10ο Γυμνάσιο Ηρακλείου η κατάληψη άρχισε, αλλά με την παρέμβαση των καθηγητών σταμάτησε λίγο μετά τις 11.00 το μεσημέρι.

Στα Χανιά, υπό κατάληψη βρίσκονταν το ΕΠΑΛ και το Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου, ενώ στο Λασίθι κατάληψη πραγματοποιούνταν στο ΕΠΑΛ Ιεράπετρας.

Σε κάποιες περιπτώσεις οι καθηγητές προσπάθησαν να πείσουν τους μαθητές, πως η μη χρήση μάσκας και η υποστήριξη πράξεων που θεωρούνται παράνομες από την ελληνική πολιτεία δεν μπορούν να αποτελούν ισχυρό επιχείρημα κατάληψης.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής εκπαίδευσης Κρήτης χαρακτηρίζει την κατάσταση των καταλήψεων «δυναμική» υπό την έννοια ότι δεν αφορά σε έναν συγκεκριμένο αριθμό σχολείων που είναι σταθερός καθημερινά, ενώ διευκρινίζει πως παρακολουθεί τις εξελίξεις από κοντά, επιχειρώντας τη λεπτή διαχείριση που χρειάζονται τέτοιες καταστάσεις, στις οποίες μάλιστα εμπλέκονται ανήλικα παιδιά, που σε κάποιες περιπτώσεις ενδεχομένως να υποκινούνται και από τους γονείς τους.

Αναφέρεται πάντως πως οι μαθητές, δεν έχουν ως μοναδικό επιχείρημα τους τη μη χρήση μάσκας, καθώς μεταξύ άλλων και ανάλογα με τη σχολική μονάδα ζητούν μεγαλύτερη διάρκεια διαλείμματος και μικρότερο χρόνο στην αίθουσα.

Οι μαθητές ζητούν επίσης μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, κάτι που αποτελεί ένα ιδιαίτερα σύνθετο πρόβλημα με δεδομένο το γεγονός πως υπάρχουν ψηφισμένες ήδη αλλαγές στον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει