Αισθάνονται ότι κινδυνεύουν καθώς καλούνται να εξεταστούν δια ζώσης, την ώρα που σε όλα τα ΑΕΙ, η εξεταστική γίνεται εξ αποστάσεως. Οι φοιτητές του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης απαντούν στο άρθρο του προέδρου του Τμήματος, κ. Γεωργακίλα, που δημοσιεύτηκε στην «Π» τις προηγούμενες ημέρες.
Μεταξύ άλλων, οι φοιτητές τονίζουν πως «έχοντας, πλέον, εισέλθει στην δεύτερη περίοδο εξεταστικής εν μέσω πανδημίας, το Τμήμα Φυσικής υποστηρίζει πως υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός αιθουσών που πληρούν τα μέτρα προστασίας, παρόλο που τον Ιούνιο δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. Συγκεκριμένα, το τμήμα διαθέτει δύο αίθουσες με φυσικό εξαερισμό (1 αναγνωστήριο, 1 αίθουσα διδασκαλίας), καθώς όλα τα υπόλοιπα αμφιθέατρα και αίθουσες δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε ανοιχτό χώρο ή -και- βρίσκονται σε ημιυπόγειο.
Σε συνδυασμό με τους κανόνες του τοπικού «lockdown», η λογική επιτάσσει πως η πραγματοποίηση εξετάσεων σε τμήματα των οχτώ ατόμων για μαθήματα με υψηλό αριθμό συμμετοχής είναι τουλάχιστον επικίνδυνη για την δημόσια υγεία, όσο και απελπιστικά χρονοβόρα.
Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι το Τμήμα Φυσικής είναι προσβάσιμο στην συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών του, μόνο μέσω ΜΜΜ ή Ι.Χ. Συνεπώς, οι φοιτητές συνωστίζονται σε λεωφορεία της γραμμής, που αναγκαστικά περνάνε από νοσοκομείο αναφοράς για περιστατικά CoVid-19 (ΠΑ.Γ.ΝΗ.) ή πληρώνουν υπέρογκα ποσά για την μετακίνηση τους με ταξί (η μία διαδρομή κοστίζει 10-15€), καθώς δεν έχει ο καθένας το προσωπικό του όχημα.
Δικαιολογία σε όλα τα παραπάνω είναι πως το Τμήμα δεν μπορεί να εγγυηθεί το αδιάβλητο σε μία εξ αποστάσεως εξεταστική, παρόλο που η πλειοψηφία των ιδρυμάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό (συμπεριλαμβανομένων πανεπιστημίων μεγάλου κύρους και ακαδημαϊκής δραστηριότητας), επέλεξαν τον τρόπο αυτό, με σκοπό να διαφυλάξουν όσο γίνεται καλύτερα την υγεία της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Το τραγελαφικό της κατάστασης είναι πως το διδακτικό προσωπικό φοβάται να μην αμαυρωθεί το όνομα που έχει αποδοθεί στο Πανεπιστήμιο ως «το Harvard της Μεσογείου», με την ειδοποιό διαφορά ότι το Harvard της Μασαχουσέτης πραγματοποιεί και το ίδιο εξ’ αποστάσεως εξεταστική.
Στην ήδη ειδεχθή κατάσταση, έρχεται να προστεθεί το γεγονός πως οι καθηγητές χρησιμοποιούν αναχρονιστικές ρητορικές, προκειμένου να δικαιολογήσουν την στάση τους.
Χαρακτηριστικό το παράδειγμα καθηγητή που ακυρώνει την επιλογή της εξ αποστάσεως εξέτασης, αναφέροντας σαν επιχείρημα ότι πολλοί φοιτητές δεν έχουν πρόσβαση σε Η/Υ και σύνδεση στο Internet (την ώρα που αποφασίστηκε πως τα θεωρητικά μαθήματα του ερχόμενου εξαμήνου θα γίνονται εξ αποστάσεως, πλην των εργαστηρίων , ενώ ταυτόχρονα ο Πρόεδρος του Τμήματος σε συνάντηση με το Δ.Σ. των φοιτητών, τους ωθεί να παίρνουν ταξί (αναφέρεται άνωθεν η τιμή) προκειμένου να παρευρεθούν στην εξέταση με φυσική παρουσία. Σε αυτά προστίθεται και η ειρωνεία αυτών, με φράσεις όπως “αν φοβάσαι για τους φίλους/οικείους σου να κάτσεις σε καραντίνα”.
Ένα ακόμα περιστατικό που αξίζει να σημειωθεί, είναι αυτό των μαθημάτων μαθηματικής και φυσικής φύσεως όπως Διαφορικές Εξισώσεις και Θερμοδυναμική, αντίστοιχα, τα οποία εξετάζονται δια ζώσης από το Τμήμα Φυσικής, αιτιολογώντας το ως εξής: «Τέτοια μαθήματα είναι αδύνατο από τη φύση τους να εξεταστούν ηλεκτρονικά».
Την ίδια ώρα που ακριβώς τα ίδια μαθήματα, σε τμήματα όπως το Μαθηματικό και το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (ΤΕΤΥ), εξετάζονται εξ αποστάσεως.
Στο βωμό της αριστείας, λοιπόν, θα κινδυνεύσουν εκατοντάδες συμπολίτες μας και θα έχουμε νομοτελειακά μεγαλύτερη διασπορά του ιού».