έχει παρατηρηθεί στο Αιγαίο κάνουν την εμφάνισή τους συχνά ένας μικρός αριθμός Τούρκων πιλότων μεγαλύτερης ηλικίας (με «γκρίζα μαλλιά»- όπως λένε οι πιλότοι)

Αλλαγές  στην Πολεμική Αεροπορία της Τουρκίας, όπως παρατηρούν οι Έλληνες πιλότοι των μαχητικών μας αεροσκαφών.

Μια από τις αλλαγές που δεν περνούν απαρατήρητες αφορά στο  έμψυχο δυναμικό των πιλότων των τουρκικών αεροπλάνων, καθώς όπως έχει παρατηρηθεί στο Αιγαίο κάνουν την εμφάνισή τους συχνά ένας μικρός αριθμός Τούρκων πιλότων μεγαλύτερης ηλικίας (με «γκρίζα μαλλιά»- όπως λένε οι πιλότοι), πράγμα που σημαίνει ότι η τουρκική πολεμική αεροπορία έχει ανακαλέσει σε ενεργό δράση απόστρατους πιλότους, τους οποίους είτε αποστράτευσε ο ίδιος ο Ερντογάν (ως ύποπτοι για το αποτυχημένο πραξικόπημα) και τους επαναφέρει, είτε είχαν αποστρατευτεί λόγω ηλικίας.

Ορισμένοι από τους πιλότους με τα γκρίζα μαλλιά μπορεί να εργάζονταν και στην πολιτική αεροπορία (Turk Hava Yollari), πριν από την επιστράτευσή τους. Στα Phantoms οι Τούρκοι χρησιμοποιούν και μια τουρκάλα χειρίστρια, ενίοτε μάλιστα την εμφανίζουν στο Αιγαίο, στις παραβάσεις του FIR Αθηνών.

Το πιο περίεργο που συνέβη όμως στον ουρανό του Αιγαίου ήταν οι νέες διαταγές που πήραν οι Τούρκοι πιλότοι από τους ανωτέρους τους, λόγω της κρίσης του Oruc Reis και του γεγονότος ότι οι στόλοι των δύο χωρών ήταν ο ένας απέναντι στον άλλον: Να παραμένουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στον FIR Αθηνών. Ακόμα και όταν τους αναχαιτίζουν να παραμένουν.

Ετσι σημειώθηκαν περιστατικά σύμφωνα με τα οποία τούρκοι πιλότοι παρέμειναν μέχρι εξαντλήσεως των καυσίμων τους και αναζητούσαν στα τουρκικά παράλια αεροδρόμια για να προσγειωθούν.

Ενα άλλο περίεργο συμβάν είναι ότι επί δύο ημέρες τουρκικά ελικόπτερα ναυτικής συνεργασίας έψαχναν κάτι στη θαλάσσια περιοχή κοντά στη Ρόδο, χωρίς κανείς να γνωρίζει τι πράγμα έχασαν. Κατά μία εκδοχή ένα τουρκικό υποβρύχιο για άγνωστο λόγο σταμάτησε να εκπέμπει σήμα (sub note) και το αναζητούσαν. Τελικά το υποβρύχιο ενεργοποίησε το σήμα του και το… βρήκαν.