Ξανά στο προσκήνιο το υπόγειο γκαράζ της πλατείας Ελευθερίας. «Πράσινο φως» από τη ΔΕΠΑΝΑΛ για την επικαιροποίηση των μελετών

2,209

  Πέρασαν σχεδόν 30 χρόνια  από τις πρώτες συζητήσεις  για την αναγκαιότητα του έργου  

Επανεκκίνηση για ένα μεγάλο έργο που επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο, με τη “βούλα” της διοίκησης της ΔΕΠΑΝΑΛ, που έδωσε το «πράσινο φως» για την επικαιροποίηση της δημιουργίας υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στην πλατεία Ελευθερίας.

Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο για το οποίο ο δημόσιος διάλογος έχει βάθος χρόνου που ξεπερνά τα 30 χρόνια, γεγονός που δείχνει από πόσο νωρίς είχε καταγραφεί η ανάγκη δημιουργίας ενός υπόγειου πάρκινγκ, που θα έδινε διέξοδο στο οξύτατο πρόβλημα της στάθμευσης, το οποίο μετά από τόσες δεκαετίες εξακολουθεί να παραμένει άλυτο, καθώς δεν υπάρχει συγκροτημένη διαχείριση.

Από τη 10ετία του ‘90 στο επίσημο αρχείο του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να βρει κανείς την τότε πολιτική ηγεσία της Λότζια, με Δήμαρχο τον κ. Κ. Κληρονόμο, να δρομολογεί τις διαδικασίες για να προχωρήσουν οι σχετικές μελέτες που θα ανοίξουν το δρόμο της υλοποίησης του.

Επισήμως το 2004 γίνεται η προγραμματική σύμβαση του Δήμου Ηρακλείου με την τότε ΔΕΠΤΑΗ προκειμένου να αναλάβει η δημοτική επιχείρηση το δύσκολο και σύνθετο αυτό εγχείρημα ως πιο ευέλικτος φορέας στην υλοποίησή του, παρά τις πιέσεις που ασκήθηκαν προκειμένου να μη φύγει το έργο από τον αυστηρό δημόσιο έλεγχο του Δήμου. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου το 1991 για τη συγκρότηση επιτροπής αξιολόγησης για το υπόγειο πάρκινγκ της πλατείας Ελευθερίας

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου το 1991 για τη συγκρότηση επιτροπής αξιολόγησης για το υπόγειο πάρκινγκ  Οι φιλόδοξες ανακοινώσεις που ακολούθησαν σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα, βάσει των οποίων θα έχει η πόλη στη  διάθεσή της τον υπόγειο σταθμό πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας, «κάηκαν» η μια μετά την άλλη, καθώς, μεταξύ άλλων, δύο βασικά εμπόδια αποδείχτηκαν ανυπέρβλητα. Το ένα αφορά στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε το γεγονός ότι ο σχεδιασμός προέβλεπε ότι για να γίνει το έργο θα έπρεπε να καταστραφεί μέρος του πάρκου Γεωργιάδη. Το δεύτερο «αγκάθι» ήταν  η οικονομική κάλυψη του εγχειρήματος.

Και τα δύο αυτά κρίσιμα ζητήματα συζητήθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΠΑΝΑΛ, όπου οι τοποθετήσεις που έγιναν από όλες τις πλευρές ανέφεραν ότι για κανένα λόγο δεν θα πρέπει να προκληθεί η ελάχιστη ζημιά στον ένα από τους δύο μεγάλους πνεύμονες πρασίνου που έχει η πόλη, που δεν είναι άλλος από το πάρκο Γεωργιάδη. Όπως τονίσθηκε, υπάρχουν σύγχρονες τεχνικές λύσεις που μπορούν να δώσουν διέξοδο σε τέτοια ζητήματα που αφορούν την αντιστήριξη του πάρκινγκ με τρόπο αποτελεσματικό.

Αντίστοιχα το διοικητικό συμβούλιο συζήτησε και το δεύτερο σημαντικό θέμα, που αφορά στη χρηματοδοτική κάλυψη του έργου, το κόστος του οποίου εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 12 εκατ. ευρώ. Για την υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου τεχνικά  σχεδιασμού, φαίνεται ότι ανοίγουν όλα τα σενάρια, ανάμεσα στα οποία είναι η κατασκευή του με κρατική χρηματοδότηση, η ανάθεση του έργου σε ιδιώτη, η διαδικασία ΣΔΙΤ δηλαδή σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Η απάντηση αναμένεται να δοθεί μέσα από τη διαδικασία επικαιροποίησης των μελετών του έργου, το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει μια διάρκεια μελετητικής και κατασκευαστικής προετοιμασίας που δεν μπορεί να είναι λιγότερη από δύο χρόνια. Θυμίζουμε ότι με βάση τον αρχικό σχεδιασμό του έργου, το υπόγειο γκαράζ της πλατείας Ελευθερίας οργανώνεται σε 11 ημιεπίπεδα, με διαφορά ύψους το ένα από το άλλο 1,5 μ. Το βάθος του πάρκινγκ κάτω από το έδαφος της λεωφόρου Δημοκρατίας εκτείνεται σε 20 μ.

Το υπόγειο πάρκιγκ θα έχει δυναμικότητα  605 θέσεων στάθμευσης οχημάτων και η πρόσβαση διασφαλίζεται με μια είσοδο από τη λεωφόρο Δημοκρατίας,  ενώ παράλληλα προβλέπεται και είσοδος και έξοδος των οχημάτων από την λεωφόρο Ικάρου.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει