«Βάλτε στις… αποθήκες τη δίχρονη προσχολική αγωγή» η προτροπή της γ.γ. του υπουργείου παιδείας

574

  – Μα είναι κορεσμένες, απάντησαν  Λότζια και γονείς –   

Οι καλές προθέσεις που διατυπώθηκαν για την εκκίνηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής στη Ηράκλειο, στο πλαίσιο της σύσκεψης που έγινε προχθές στη Λότζια υπό τη γ.γ. του Υπουργείου Παιδείας κ. Αν. Γκίκα, αποδείχτηκε ότι είναι αδύνατο να καλύψουν τα χαοτικά κενά που υπάρχουν στην οργάνωση του κατά τα άλλα φιλόδοξου εγχειρήματος.

Η κ. Γκίκα πρότεινε εναλλακτικά να αξιοποιηθούν ως σχολικές αίθουσες οι αποθηκευτικοί χώροι των σχολείων και όταν εισέπραξε την απάντηση από την Ένωση Γονέων ότι δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα, διότι αυτό έχει ήδη συμβεί, ανταπάντησε ότι η προσέγγιση αυτή γίνεται με αρνητισμό από όσους δεν θέλουν την επιτυχία του εγχειρήματος.

Στη σύσκεψη που συμμετείχαν, εκτός από τον δήμαρχο Ηρακλείου κ. Β. Λαμπρινό, ο αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Ν. Αγγελάκης, ο πολιτικός προιστάμενος της Δημοτικής Περιουσίας Μανόλης Βασιλάκης, ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Καρτσωνάκης, η γενική γραμματέας του Δήμου κ. Στυλιανού, και από την Ένωση Γονέων του Δήμου Ηρακλείου ο πρόεδρος κ. Πολύδωρος Κουτσαυτάκης, ο αντιπρόεδρος Γιώργος Σκεπάρνης και το μέλος Κώστας Φανουράκης.

Όπως έχει γράψει η «Π», για να εφαρμοστεί η δίχρονη προσχολική αγωγή στο Ηράκλειο, θα πρέπει να καλυφθούν οι στεγαστικές ανάγκες περισσότερων από 550 παιδιών, για τη στέγαση των οποίων έχει εκτιμηθεί ότι απαιτούνται να βρεθούν 31 νέες αίθουσες που σύμφωνα με το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο δύναται να είναι προκατασκευασμένες.

Από αυτές, τις 22 έχει αναλάβει να διασφαλίσει η ΚτΥπ ( Κτηριακές Υποδομές), που έχει βγάλει στον αέρα διαγωνισμό στον οποίο αναμένεται να κατατεθούν προσφορές στις 26 Ιουλίου. Από την πλευρά του Δήμου Ηρακλείου θα πρέπει να διασφαλιστούν άλλες 10 αίθουσες, για τις οποίες δεν έχει γίνει ακόμα διαγωνισμός, που για να ολοκληρωθεί θα πρέπει να περάσει από προσυσυμβατικό έλεγχο πράγμα το οποίο σημαίνει καθυστέρηση τουλάχιστον για ένα επιπλέον μήνα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τον Σεπτέμβρη, περισσότερα από 550 παιδιά που θεωρητικά δεν μπορούν να γραφτούν στους παιδικούς σταθμούς, διότι εντάσσονται στην προσχολική αγωγή, δεν θα μπορούν να μπουν στις σχολικές αίθουσες, διότι πολύ απλά δεν υπάρχουν. Όπως είναι γνωστό, η προετοιμασία της προσχολικής αγωγής είχε ξεκινήσει πριν από τρία χρόνια.

Όμως τόσο το υπουργείο Παιδείας όσο και ο Δήμος Ηρακλείου ούτε μερίμνησαν για να βρουν λύση μόνιμη λύση ούτε καν προσωρινή… Μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο πραγματοποιήθηκε η προχθεσινή σύσκεψη στη Λότζια, σε μια προσπάθεια να βρεθούν διεξοδικές λύσεις.

Δεν έχετε αίθουσες, πάρτε τις αποθήκες…

Η γενική γραμματέας  του Υπουργείου κ. Α. Γκίκα, στη διάρκεια της σύσκεψης έδειξε κατανόηση στην αγωνία των γονέων σε ό,τι αφορά τις δυσκολίες που έχουν ανακύψει με την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και θέλοντας να δείξει την κρισιμότητα που υπάρχει παραδέχτηκε ότι  «παίζουμε με τις ώρες και τους χρόνους» και κατέθεσε μια πιθανή πρόταση-λύση.

Η ίδια ωστόσο υποστήριξε ότι «σε κάθε δημοτικό της χώρας υπάρχουν αίθουσες που χρησιμοποιούνται ως αποθήκες. Σαν δεύτερη λύση ανάγκης, δεν υπάρχει περίπτωση να μην βρείτε τέτοιες αίθουσες». Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου της Ένωσης Γονέων Μαθητών Ηρακλείου, κ. Πολύδωρου  Κουτσαυτάκη, ο οποίος απάντησε  ότι «η λύση αυτή είναι ανεφάρμοστη.

Οι αίθουσες εκδηλώσεων είναι πιασμένες». Όπως εξήγησε, όλοι οι χώροι στα σχολεία του δήμου χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία μαθήματος.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος κ. Β. Λαμπρινός τόνισε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και η κ. Γκίκα έσπευσε να σημειώσει ότι για το Υπουργείο είναι προτεραιότητα η προσχολική αγωγή, και να εξάρει τη σημασία του προγράμματος για τα παιδιά. Ακολούθως σε δηλώσεις της σημείωσε μεταξύ άλλων:

«Υποχρέωσή μου είναι να έχω συνεργασία με τον δήμαρχο και τον Σύλλογο Γονέων.

Βρίσκομαι εδώ για να επισπεύσουμε τις διαδικασίες. Να διατρανώσουμε την κοινή μας επιθυμία στην κοινή προσπάθεια και να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε.

Το θέμα της δίχρονης προσχολικής  είναι πρώτης προτεραιότητας για εμάς.

Είναι πολύ σημαντικό για μία ευνομούμενη Πολιτεία τα παιδιά να αρχίζουν τη φοίτησή τους σε οργανωμένη εκπαιδευτική δομή από την ηλικία των 4 ετών.

Όλοι προσπαθούν να σταθούν με κόπο λόγω της υποστελέχωσης που έχουμε υποστεί σε όλες τις υπηρεσίες. Η υποστελέχωση έχει δημιουργήσει πολλές καθυστερήσεις και παρά τις αντιξοότητες είχαμε μια πολύ γόνιμη συζήτηση».

Η κ. Γκίκα σχολίασε με νόημα ότι εμπιστεύεται τη δημοτική Αρχή, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε με επιμονή και υπομονή να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. «Έχουμε παράσχει κάθε εργαλείο για να μπορέσει να εφαρμοστεί το πρόγραμμα και να δημιουργηθούν οι αίθουσες με τους οικίσκους που έχουν παραγγελθεί.

Έχουμε διασφαλίσει τους εκπαιδευτικούς, θα βρίσκονται οι νηπιαγωγοί στις θέσεις τους. Έχουμε διασφαλίσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Είναι πολύ σημαντικά τα εργαστήρια που συμβάλλουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και η εισαγωγή των αγγλικών.

Επιμένουμε στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και θα κάνουμε κάθε προσπάθεια, έτσι ώστε με το που αρχίσει ο Σεπτέμβριος οι αίθουσες να βρίσκονται στους χώρους που επελέγησαν». Η ίδια πρόσθεσε ότι «σε όλη την Ελλάδα στα δημοτικά σχολεία υπάρχουν κανονικότατες αίθουσες που σε μερικές περιπτώσεις έχουν χρησιμοποιηθεί σαν αποθηκευτικοί χώροι.

Ρώτησα εάν έχουν ελεγχθεί όλα τα δημοτικά, όπως έχει γίνει σε όλους τους δήμους όλης της χώρας, για να βρεθούν αίθουσες.  Ρώτησα τον προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και είπε ότι θα το ελέγξει και πάλι. Μου είπε ότι ενδεχομένως ένας αριθμός 5-6-10 μπορούν να βρεθούν».

Όλα στον αέρα

«Για το μόνο που είμαστε σίγουροι είναι ότι τίποτα δεν θα είναι έτοιμο στις 7 του Σεπτέμβρη!» τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων κ. Πολύδωρος Κουτσαυτάκης κάνοντας την αποτίμηση της κατάστασης. Χαρακτηριστικά σημείωσε ότι  «παρακολουθήσαμε μια δήλωση αδυναμίας τόσο από τον Δήμο όσο και από το Υπουργείο. Ο Δήμος μας διαθέτει αυτή τη στιγμή ανεπαρκή και κακής ποιότητας νηπιαγωγεία.

Οι οικίσκοι χωρίς να λύνουν το πρόβλημα, δεν θα είναι ούτε καν στην ώρα τους τοποθετημένοι. Όλα τα εφικτά σενάρια είναι επικίνδυνα για τα παιδιά μας. Ακούσαμε να ζητάνε να μεταφέρουν τα παιδιά μας  σε αποθήκες, σε χώρους που δεν είναι ικανοί να στεγάσουν μαθητές σε σχολεία, να μεταφερθούν εκεί παιδιά νηπιαγωγείου. Οι λύσεις που ακούσαμε έχουν να κάνουν μονάχα με μετατόπιση ευθυνών

. Πουθενά δεν είδαμε μια ανάληψη ευθύνης ώστε στις 7 του Σεπτέμβρη τα παιδιά μας να παρακολουθήσουν ανεμπόδιστα τη μάθησή τους. Όταν έχουμε φτάσει στις 11 Ιουλίου για να συζητάμε το πότε θα προκηρυχθεί μία ανάθεση, για το πότε θα τοποθετηθεί κάτι, δεν μπορεί να μην μιλάμε για καθυστερήσεις.  Είμαστε στο μηδέν».

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει