ΠΟΙΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΑΠΟΜΕΝΟΥΝ: “Πράσινο” και από τον Σταϊκούρα για τη χερσαία ζώνη του λιμανιού

Σταϊκούρας και Λαμπρινός κατά τη χθεσινή συνάντηση για τη χερσαία ζώνη του λιμανιού

140

Ανοίγει ο δρόμος για την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης στο Δήμο Ηρακλείου, καθώς ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, έδωσε τη συγκατάθεση του για να περιέλθει στη δικαιοδοσία της Λότζια μια σημαντική έκταση που αναπτύσσεται έξω από τα κάγκελα του λιμανιού, και συνδέεται πολεοδομικά και λειτουργικά με την πόλη.

Στο επόμενο διάστημα η πλευρά της Λότζια αναμένεται να ανοίξει και τα επόμενα μεγάλα θέματα που αφορούν στη διαχείριση της χρήσης του Θεατρικού Σταθμού αλλά και της Μαρίνας για τα οποία υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου.

Στη συνάντηση που είχε χθες ο κ. Σταϊκούρας με τον δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη  Λαμπρινό, τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Γιάννη Βαρδαβά και το Διευθύνων Σύμβουλο του Ο.Λ.Η. Μηνά Παπαδάκη, τέθηκαν διεξοδικά όλες οι παράμετροι της πολύκροτης υπόθεσης της παραχώρησης, που όλοι συμφώνησαν ότι θα πρέπει τάχιστα να ολοκληρωθεί.

Μετά την πολιτική δέσμευση του κ. Σταϊκούρα ότι θα προχωρήσει η διαδικασία της παραχώρησης, απομένει να ολοκληρωθεί μια σειρά από τεχνικής φύσεως γραφειοκρατικά ζητήματα που θα πρέπει να διεκπεραιωθούν.

Μετά το τέλος της συνάντησης ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι από πλευράς Υπουργείου υπάρχει η σύμφωνη γνώμη ώστε να προχωρήσουν οι τελικές διαδικασίες όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Ακολούθως ο δήμαρχος κ. Βασίλης Λαμπρινός σημείωσε ότι «πλέον, σε πολιτικό επίπεδο, το θέμα ουσιαστικά έχει τελειώσει, μετά και τη θετική άποψη τόσο του υπουργού Οικονομικών όσο και του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Γεγονός που είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Απομένει η διευθέτηση ορισμένων τεχνικών λεπτομερειών που αφορούν και στην Κτηματική  Υπηρεσία του Δημοσίου,  ώστε το ζήτημα να κλείσει και τυπικά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ευελπιστούμε ότι αυτό θα συμβεί σε εύλογο χρονικό διάστημα».  Όπως είναι γνωστό, η διαδικασία παραχώρησης της χερσαίας ζώνης στον δήμο Ηρακλείου, είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος που άνοιξε τον δρόμο στην κατεύθυνση αυτή, ώστε να περάσει στη δικαιοδοσία της Λότζια η έκταση που αναπτύσσεται έξω από τα κάγκελα του λιμανιού (η οποία  δεν συνδέεται με τη λιμενική δραστηριότητα) και νοτίως με εξαίρεση κάποια συγκεκριμένα σημεία τα οποία συνδέονται άρρηκτα με την ιστορία του Λιμανιού.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάποια συγκεκριμένα σημεία που βρίσκονται νότια στα κάγκελα του λιμανιού επί της χερσαίας ζώνης  όπως για παράδειγμα οι εγκαταστάσεις του Θεατρικού Σταθμού, του ΚΤΕΛ, και  του Λιμενικού Περίπτερου παραμένουν στην ιδιοκτησία του Οργανισμού Λιμένος.

Ακριβώς στο σημείο αυτό, ΟΛΗ και δήμος αρχίζουν να έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, διότι ο δήμος Ηρακλείου με απόφαση του την οποία έχει μάλιστα ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο, έχει αξιώσεις τόσο για το Μαρίνα όσο και για το Θεατρικό Σταθμό. Ειδικότερα η θέση που έχει υιοθετήσει η Λότζια είναι το κτήριο του  Θεατρικού Σταθμού να  παραμένει στην ιδιοκτησία του ΟΛΗ αλλά να παραχωρηθεί η χρήση του στο δήμο Ηρακλείου  για 40 χρόνια.

Η πλευρά του δήμου εκτιμά ότι ο θεατρικός σταθμός είναι ένας χώρος που είναι λειτουργικά ενταγμένος στην πολιτιστική δραστηριότητα της πόλης την οποία χρόνια τώρα συντονίζει η Λότζια. Άρα η όποια διατάραξη αυτής της σχέσης, θα έχει παρενέργειες σε ό,τι αφορά το πλαίσιο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς την κοινωνία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πλευρά του ΟΛΗ έχει ξεκαθαρίσει ότι το αίτημα του Δήμου Ηρακλείου δεν μπορεί να πάρει μια τέτοια απόφαση διότι αφορά σε εξαιρετικά μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση για το επίμαχο θέμα της διαχείρισης του Μαρίνα, το οποίο διαχειρίζεται πλέον η ΔΕΠΑΝΑΛ. Και σε αυτό το θέμα η Λότζια διεκδικεί μακροχρόνια μίσθωση του χώρου, την οποία δεν αντιμετωπίζει με ενθουσιασμό η πλευρά του ΟΛΗ, που έχει διατυπώσει την άποψη ότι ο χώρος μπορεί να αξιοποιηθεί μέσα από μια ανοικτή διαγωνιστική ανταγωνιστική διαδικασία.

Ωστόσο, η πλευρά του Δήμου Ηρακλείου εκτιμά ότι υπάρχει μια διαχρονική σχέση πολλών δεκαετιών της πρώην ΔΕΠΤΑΗ και νυν ΔΕΠΑΝΑΛ με τη λειτουργία του Μαρίνα που εξελικτικά έχει δείξει τα τελευταία χρόνια ότι αναβαθμίζεται ποιοτικά και λειτουργικά.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει