ΛΑΤΤΑΚΕΙΑ – ΚΡΗΤΗ 20 ΤΟΝΟΙ… ΔΡΟΜΟΣ: Οι κεφαλές και οι «αναλώσιμοι» στα έμφορτα ναρκω-πλοία

764

Ποιοι κρύβονται τελικά πίσω από τα πλοία που διασχίζουν τα νερά του Κρητικού πελάγους έμφορτα με τόνους κατεργασμένης κάνναβης και εκατομμύρια χάπια συνθετικής αμφεταμίνης, ευρέως γνωστά και ως «φίλτρα του τρόμου»;

Γιατί ενώ σε διακρατικό επίπεδο υπάρχουν υψηλής αξιοπιστίας πληροφορίες για τη μεταφορά των παράνομων φορτίων με επακόλουθο το μπλοκάρισμα των ύποπτων πλοίων και το ρεσάλτο των ειδικών δυνάμεων, δεν καταγράφεται ανάλογη κινητικότητα για την ταυτότητα των «κεφαλών» που κινούν τα νήματα, διακινώντας ασύλληπτες ποσότητες ναρκωτικών με ιλιγγιώδη κέρδη; Υπάρχει σχέση αυτών των παντοδύναμων κυκλωμάτων με το καθεστώς Άσαντ και ποιες οι διασυνδέσεις με τον ISIS;

Ποια είναι τα βήματα που έχουν γίνει για τη διερεύνηση συγκεκριμένων εταιρειών και προσώπων με βάση στοιχεία που έχουν κατατεθεί για τρανταχτές υποθέσεις, τις οποίες χειρίστηκαν οι λιμενικές Αρχές της Κρήτης, υπό την καθοδήγηση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος; Επιχειρήσεις που εκτυλίχθηκαν στην εμβέλεια της Κρήτης κατόπιν  «καραντί» πληροφοριών που διαβιβάστηκαν στα ανώτατα κλιμάκια από «κέντρα πληροφοριών» του εξωτερικού.

Σε δύο μόνο περιπτώσεις, του πλοίου ΝΟΚΑ και του ρυμουλκού Andreas, λιμενικοί «ξετρύπωσαν» σχεδόν 20 τόνους κατεργασμένης κάνναβης υπό τη μορφή «σοκολάτας» και έξι εκατομμύρια χάπια Captagon. Η Συρία θεωρείται η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα και «επικεφαλής» στο λαθρεμπόριο του Captagon. Και στις δύο περιπτώσεις το σύνολο ή ο βασικός κορμός του πληρώματος ήταν Σύροι.

Το ΝΟΚΑ είχε αναχωρήσει από την Λαττάκεια και μάλιστα τα κοντέινερ με τους διπλούς πάτους στους οποίους ήταν κρυμμένα τα ναρκωτικά είχαν «ξεσκονιστεί» από το Τελωνείο και τον στρατό πριν φορτωθούν στο πλοίο. Στη δεύτερη περίπτωση το πλήρωμα των Σύρων αναχώρησε από τη Λαττάκεια για την Κύπρο απ’ όπου θα παραλάμβαναν το ρυμουλκό.

Η περίπτωση του Andrea είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αν ληφθεί υπόψη, όπως έχουμε γράψει, ότι οι 13 τόνοι βρέθηκαν σε δύο διαφορετικές χρονικές φάσεις, με διαφορά ενός χρόνου.

Όταν έγινε το ρεσάλτο των λιμενικών βρέθηκαν οι πρώτοι έξι τόνοι. Το  πλοίο κατασχέθηκε και παροπλίστηκε στο λιμάνι της Αγίας Γαλήνης. Το εξαμελές πλήρωμα προφυλακίστηκε. Παραμονές της δίκης στον Πειραιά εμπιστευτική πληροφορία ζητούσε επίμονα να ελεγχθεί εκ νέου το παροπλισμένο πλοίο. Προς έκπληξη όλων στο πλοίο βρέθηκαν άλλοι έξι τόνοι που δεν είχαν εντοπιστεί στην πρώτη φάση.

Το εξαμελές πλήρωμα συν έναν Κύπριο (η εμπλοκή του προέκυψε στην πορεία) καταδικάζονται σε ισόβια για την πρώτη παρτίδα των ναρκωτικών. Τον Απρίλιο επρόκειτο να εκδικαστεί το δευτεροβάθμιο όμως λόγω των μέτρων για την πανδημία αναβλήθηκε.

Ωστόσο το πλήρωμα και ο Κύπριος καλούνται να καθίσουν εκ νέου στο εδώλιο για τη δεύτερη παρτίδα των ναρκωτικών, παρά το γεγονός ότι έχουν ήδη μία ισόβια στην πλάτη. Η δίκη έχει προσδιοριστεί για σήμερα στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Χανίων όμως λόγω της συνεχιζόμενης αναστολής για τον κοροναϊό, θα αναβληθεί για αρχές Σεπτεμβρίου.

Αντίθετα, το 11μελές πλήρωμα του ΝΟΚΑ πριν λίγες ημέρες κηρύχθηκε αθώο λόγω αμφιβολιών από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης. Άπαντες οι εμπλεκόμενοι αποφυλακίστηκαν από τον Κορυδαλλό και μάλιστα κάποιοι έχουν κάνει αίτηση ασύλου στη χώρα μας. Η δικογραφία κρίθηκε «γυμνή» από άποψη στοιχείων για να οδηγήσει σε καταδικαστική απόφαση.

Όμως τόσο στην περίπτωση του ΝΟΚΑ όσο και στην περίπτωση του ρυμουλκού Andrea προκύπτουν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, τα οποία με τις δέουσες (και χρονοβόρες  η αλήθεια) ενέργειες θα μπορούσαν να οδηγήσουν μερικά βήματα ποιο πέρα αυτή  την «σκοτεινή» έρευνα για τα «κεφάλια» που κινούν τα νήματα με τα ναρκω-πλοία στη Μεσόγειο.

Το να εξαντλούνται οι έρευνες στον εντοπισμό αυτών των τεράστιων φορτίων και να προφυλακίζονται οι «αναλώσιμοι» δεν χτυπάει το πρόβλημα στη ρίζα του.

Για παράδειγμα, στην περίπτωση  του πλοίου ΝΟΚΑ κατά την υπεράσπιση το κλειδί της υπόθεσης βρίσκεται στην εταιρεία στην οποία ανήκαν τα «πειραγμένα» κοντέινερ και για τον λόγο αυτό ζητήθηκε να εξαχθούν αντίγραφα της δικογραφίας ώστε να διερευνηθεί ο ρόλος της.

Στην περίπτωση του Andrea το κλειδί στην υπόθεση φέρεται να είναι ένας Σύρος ονόματι Na…., ο οποίος με βάση τις απολογίες των μελών του πληρώματος είχε τον έλεγχο του ρυμουλκού. Περιγράφεται ως ο υπεύθυνος για το πλοίο.

Αυτός φέρεται να έφτιαξε τα ραντάρ, να έδωσε εντολές για το δρομολόγιο που θα ακολουθούσαν με συγκεκριμένα στίγματα πορείας. Αυτός  φέρεται να τοποθέτησε επί του σκάφους δύο GPS, αυτός φέρεται να έδωσε και το πλαστό δίπλωμα στον «πλοίαρχο» για να κυβερνήσει το σκάφος.

«Αλώβητες οι κεφαλές»

Ο δικηγόρος κ. Βαγγέλης Στρατουδάκης έχει βαθιά γνώση και των δύο υποθέσεων ως εκ των συνηγόρων υπεράσπισης των κατηγορουμένων αλλά και των στοιχείων που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης σε διακρατικό επίπεδο.

«Αρκετά συχνά, κατόπιν πληροφοριών ή ερευνών που γίνονται από το Λιμενικό Σώμα, κατάσχεται ένα πλοίο για μεταφορά ναρκωτικών ουσιών και συλλαμβάνεται και φυλακίζεται ο πλοίαρχος και το πλήρωμα. Δυστυχώς οι άνθρωποι αυτοί είναι τα εξιλαστήρια θύματα καθώς καταδικάζονται τους και κατά συνέπεια φυλακίζοντάς τους επουδενί χτυπάμε το πρόβλημα στη ρίζα του.

Πολλές φορές δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη των ναρκωτικών ουσιών στο φορτίο του πλοίου αλλά ακόμα και αν γνώριζαν, δεν θα είχαν κανένα περιθώριο αντίδρασης ή εναντίωσης στους «αρχηγούς» που βρίσκονται στη κεφαλή της πυραμίδας, καθώς θα κινδύνευαν άμεσα και εκείνοι αλλά και οι οικογένειές τους.

Είναι οι «αναλώσιμοι», οι οποίοι για τους διακινητές δεν έχουν καμία απολύτως αξία. Θεωρώ πως θα ήταν ορθότερο οι έρευνες να γίνονται περισσότερο σε διακρατικό επίπεδο, αναζητώντας κυρίως τα άτομα που κινούν τα νήματα της διακίνησης ναρκωτικών, οι οποίοι στην ουσία παραμένουν αλώβητοι».

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει