ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ 11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Ποίηση στην εποχή της καραντίνας

378

Μέσα σε λίγες ώρες, όλα άλλαξαν, μείναμε μακριά από φίλους και συγγενείς και αναγκαστήκαμε να προσαρμοστούμε σε μία πρωτόγνωρη πραγματικότητα.

Η ομάδα Δημιουργικής Γραφής του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου εν μέσω υγειονομικής κρίσης ασχολήθηκε με το λίμερικ εν είδει άσκησης και με την εξ αποστάσεως βοήθεια των υπεύθυνων καθηγητριών, κ.κ. Μαρίας Φιολιτάκη και Χρυσής Χουρσάν, παρουσιάζει το αποτέλεσμα των προσπαθειών της με ηλεκτρονική έκδοση σε επιμέλεια της κ. Μαρίας Αθανασάκη.

Το λίμερικ (limerick) είναι ένα ξενότροπο ποιητικό είδος, εξαιρετικά διαδεδομένο στην Αγγλία με χαρακτήρα κωμικό, παράλογο, παιδικά υπερρεαλιστικό.

Πρόκειται για πεντάστιχα ποιήματα που συνήθως παρουσιάζουν με παρωδιακή διάθεση κάποιον επινοημένο χαρακτήρα και τα κωμικά του χαρακτηριστικά ή τις παράλογες περιπέτειές του.

Μπορεί κανείς να δει το διαδικτυακό βιβλίο με τα «Δημιουργικά Λιμεράκια» πατώντας στον σύνδεσμο https://www.flipsnack.com/mathanasaki/11.html.

 

Τα “δημιουργικά λιμεράκια” έγιναν σε συνθήκες καραντίνας
Τα “δημιουργικά λιμεράκια” έγιναν σε συνθήκες καραντίνας

Οι δράσεις της Δημιουργικής ομάδας συνεχίζονται και σύντομα θα υπάρχουν και άλλα διαδικτυακά βιβλία.  Όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, «η ζωή μας άλλαξε ξαφνικά και η καθημερινότητά μας έγινε από τη μια στιγμή στην άλλη κάτι “ξένο” και παράλληλα “μακρινό”.

11 Μαρτίου αφήσαμε το σχολείο, κλειστήκαμε σπίτια μας και προσπαθήσαμε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και τους δικούς μας ανθρώπους. Όμως, δεν χάσαμε το χιούμορ μας και τη διάθεσή μας για δημιουργία.

Μείναμε σπίτι, μείναμε ασφαλείς και με χιουμοριστική διάθεση δημιουργήσαμε τα δικά μας λιμερίκ, τα  “δημιουργικά λιμεράκια” μας».

Ευχαριστούν θερμά την κ. Μαρία Αθανασάκη για τη δημιουργία του πρώτου τους ηλεκτρονικού βιβλίου. «Εξακολουθούμε να αισθανόμαστε, να δημιουργούμε και να εκφραζόμαστε παρά τις δύσκολες και ιδιόμορφες εποχές που βιώνουμε», αναφέρουν οι κ.κ. Χρυσή Χουρσάν και Μαρία Φιολιτάκη.

Η φιλόλογος, κ. Χουρσάν, αναφέρει στην «Π» πως η ομάδα δημιουργήθηκε τη φετινή σχολική χρονιά και υλοποιεί διάφορα πολιτιστικά προγράμματα, τα μέλη της παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς λογοτεχνίας, ενώ δε λείπουν οι διακρίσεις. Έχει 16 παιδιά από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου.

Οι δράσεις της ομάδας γίνονται εκτός σχολικού ωραρίου ενώ οι σχέσεις των μελών της έγιναν πιο δυνατές τη διάρκεια της καραντίνας. Στα «δημιουργικά λιμεράκια» συμμετείχαν όλα τα παιδιά, ήταν κάτι στο οποίο ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά.

Εξάλλου, στην ομάδα υπήρχε ήδη η μαγιά, το υλικό, και όλοι ήταν πρόθυμοι να συμμετέχουν. Στις συνθήκες εγκλεισμού, όπως λέει η κ. Χουρσάν, τα παιδιά με πολύ κέφι ασχολήθηκαν με τη λογοτεχνία, τα βοήθησε να αποσυμπιεστούν. Οι εκπαιδευτικοί έρχονται σε επαφή με τους μαθητές μέσω πλατφορμών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τα άκουγαν πολύ χαρούμενα σε κάθε τους επαφή.

Η κ. Φιολιτάκη αναφέρει πως η ενασχόληση των παιδιών με τη λογοτεχνία τούς βοήθησε να ανοίξει το μυαλό τους την περίοδο που οι πόρτες των σπιτιών τους ήταν κλειστές. Κατάφεραν να εκφραστούν μέσα από αυτή τη διαδικασία, ήταν ένα μέσο διαφυγής από την καραντίνα. Κατάφεραν με αυτό τον τρόπο να δραπετεύσουν από μία κατάσταση εντελώς διαφορετική από αυτή που είχαν συνηθίσει να ζουν.

Ενδεικτικά, το ποιηματάκι που υπογράφει η Μαρία Τσακαλάκη έχει ως εξής:

«Ήταν κάποτε μία κοπέλα

Που της άρεσε να φορά καπέλα.

Κι όταν πήγε να το βγάλει

Το μαλλί της ήταν σκέτο χάλι.

Τώρα είναι αχτένιστη η κοπέλα.»

Η Χριστίνα Φραγκιαδάκη γράφει

«Ήταν ένας μαθητής που στο Ηράκλειο ζούσε

Και για τις πανελλήνιες ξενυχτούσε.

Ήρθε όμως ο ιός

Και έχασε ύλη ο τυχερός.

Ο τυχερός μαθητής από το Ηράκλειο».

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει