Τα πρωτόκολλα στον τουρισμό

570

Έναν αναλυτικό οδικό χάρτη για τον τρόπο που θα επανεκκινήσει φέτος ο τουρισμός αποτελούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα που δόθηκαν χθες από τον υπουργό Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη, σε όλους τους τουριστικούς φορείς.

Αναφέρεται ότι την 1η Ιουνίου  προτείνεται η  επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας και των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων και στις 15 του μήνα η επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων εποχικής λειτουργίας.

Προβλέπεται η ανάπτυξη ενός σχεδίου δράσης από τη διοίκηση/διεύθυνση του τουριστικού καταλύματος και επιμέρους πρωτόκολλα για κάθε τμήμα του καταλύματος και ειδικότερα για την περίπτωση εμφάνισης κρίσης (διαχείριση πιθανού κρούσματος). Η ανάπτυξη του σχεδίου δράσης αφορά σε ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 50 δωματίων.

Τα καταλύματα έχουν την υποχρέωση κοινοποίησης στοιχείων επικοινωνίας στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Υγείας /ΕΟΔΥ: α) του υπευθύνου εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος, β)του ιατρού που συνεργάζονται ή του παρόχου υπηρεσιών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.

Υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση κάθε μέλους του προσωπικού ότι έχει ενημερωθεί για τα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 που αφορούν στο πεδίο αρμοδιοτήτων του.

Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή μέσα ατομικής προστασίας και να εξασφαλίζει τη συνεχή επάρκεια των αποθεμάτων.  Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας/περιοχής. Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.

Η διεύθυνση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο,  ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.

Στην υπηρεσία υποδοχής, το προσωπικό πρέπει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής.

Είναι προαιρετική χρήση plexiglass στην υποδοχή, ενώ πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό για χρήση από τον πελάτη.

Θα γίνεται απολύμανση των key cards – τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση. Προβλέπεται η διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών (check out μέχρι τις 11.00 πμ και check in από τις 3.00 μμ) για να διασφαλίζεται ότι μεταξύ διαφορετικών πελατών το δωμάτιο καθαρίζεται και απολυμαίνεται επιμελώς, καθώς και ότι ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.

Απαγορεύεται η είσοδος στα δωμάτια σε μη διαμένοντες.

Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα , γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης.

Καταργείται η καθημερινή αλλαγή  ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.

Σειρά μέτρων αφορούν στις αναχωρήσεις, όπως είναι η αναμονή  24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη.

Αναλυτικές οδηγίες αφορούν στις υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού), παρασκευαστήρια, δηλαδή τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους.

Σημειώνεται πως δεν επιτρέπεται η λειτουργία των εσωτερικών κολυμβητικών δεξαμενών.

Σε κάθε camping πρέπει να υπάρχει γραπτό σχέδιο για τη διαχείριση ύποπτου περιστατικού COVID19.

Για τις τουριστικές επιχειρήσεις οδικών μεταφορών, προβλέπεται ο περιορισμός μέγιστου επιτρεπτού αριθμού επιβατών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία αναθεωρείται σύμφωνα με την επιδημιολογική κατάσταση.

Ξεχωριστές οδηγίες δίνονται για τις επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων (rent a car) .

Μπορεί επίσης να σας αρέσει