Οι οδηγίες για τις πτήσεις

260

Οδηγίες για τα ταξίδια με το αεροπλάνο εν μέσω της πανδημίας του κοροναϊού έδωσε στη δημοσιότητα ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA).

Σύμφωνα με τις οδηγίες, που δημοσιεύτηκαν σε ένα έντυπο 28 σελίδων, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να φοράνε μάσκα συνεχώς, στα αεροδρόμια θα πρέπει να υπάρχουν ειδικοί θάλαμοι για τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων κοροναϊού και ο αποχαιρετισμός θα πρέπει να γίνεται εκτός των αεροδρομίων.

Παράλληλα o EASA προτείνει μια από τις τουαλέτες στα αεροπλάνα να διατίθεται αποκλειστικά και μόνο για το πλήρωμα, ενώ δεν θα πρέπει να υπάρχουν καρότσια με φαγητά ή προϊόντα duty free κατά τη διάρκεια των πτήσεων.

Σύμφωνα με τις οδηγίες του EASA, όποιος έχει συμπτώματα ή έχει έρθει σε επαφή με ασθενή με Covid-19 δεν θα πρέπει να εμφανίζεται στο αεροδρόμιο, ενώ στα αεροδρόμια θα μπαίνουν μόνο οι εργαζόμενοι και όσοι πρόκειται να ταξιδέψουν, με ελάχιστες εξαιρέσεις, γεγονός που σημαίνει ότι οι αποχαιρετισμοί θα γίνονται εκτός αεροδρομίων.

Όσοι ταξιδεύουν θα πρέπει να πλένουν συχνά τα χέρια τους και να φοράνε μάσκες, με την εξαίρεση τα παιδιά ηλικίας κάτω των 6 ετών και όσους έχουν ιατρικούς λόγους που δεν τους επιτρέπουν να φοράνε μάσκες, ενώ όσοι φταρνίζονται και δεν χρησιμοποιούν τους σωστούς κανόνες θα μπορούν να απομακρύνονται από τα αεροδρόμια ή και να τους επιβάλλονται πρόστιμα από τις κατά τόπους Αρχές.

Η απόσταση ασφαλείας ορίζεται στο 1,5 μέτρο, ενώ θα πρέπει να υπάρχουν σημάδια στο πάτωμα που θα βοηθούν τους ταξιδιώτες. Στα αεροδρόμια θα πρέπει να υπάρχουν ειδικοί θάλαμοι για τη διαχείριση επιβατών με πυρετό μεγαλύτερο των 38 βαθμών Κελσίου.

Ωστόσο στις οδηγίες επισημαίνεται ότι η θερμομέτρηση δεν θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέτρο για τον εντοπισμό ασθενών με κοροναϊό, αλλά συνιστάται για να αποθαρρύνει ασθενείς από το να ταξιδεύουν, και να ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών. Οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια θα πρέπει να φορούν μάσκες αλλά και να δίνουν μάσκες σε όσους επιβάτες δεν διαθέτουν. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, και η χρήση πλέξιγκλας σε γραφεία check in.

Παράλληλα, το προσωπικό ασφαλείας μπορεί να φορά και ασπίδες προσώπου, ενώ οι δίσκοι που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή των αντικειμένων κατά τη διάρκεια των ελέγχων θα πρέπει να απολυμαίνονται συχνά.

Για την επιβίβαση και την αποβίβαση ο EASA προτείνει περιορισμό στον αριθμό των χειραποσκευών για να γίνεται πιο γρήγορα η επιβίβαση αλλά και για να περιορίζονται οι κίνδυνοι μόλυνσης. Στην είσοδο των αεροσκαφών συνιστάται να υπάρχει αυτόματος μηχανισμός για αντισηπτικά αλλά και χαλί εμποτισμένο με αντισηπτικό. Ακόμη θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερα διαθέσιμα λεωφορεία στις περιπτώσεις που είναι απαραίτητη η χρήση τους για την επιβίβαση.

Για την πτήση

Τα αεροσκάφη θα πρέπει να απολυμαίνονται ενδελεχώς μεταξύ των πτήσεων, αναφέρει ο EASA που ζητά ακόμα καλύτερα φίλτρα αέρα στα αεροπλάνα. Επιβάτες και πλήρωμα θα φορούν μάσκα, τις οποίες όμως θα πρέπει να αλλάζουν μετά από τέσσερις ώρες.

Μια τουαλέτα θα πρέπει να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το πλήρωμα ενώ οι επιβάτες δεν θα πρέπει να συνωστίζονται στους διαδρόμους όπου αυτό είναι δυνατό. Προτείνεται οι υπηρεσίες φαγητού και ποτού να είναι «περιορισμένες» και καμία πώληση προϊόντων duty free.

Σε περίπτωση κρούσματος κατά τη διάρκεια της πτήσης, ο EASA προτείνει την εκκένωση δύο σειρών καθισμάτων προς κάθε κατεύθυνση, ενώ όσοι κάθονταν σε αυτές θα πρέπει να δίνουν τα στοιχεία τους κατά την αποβίβαση. Ο ασθενής επιβάτης θα πρέπει να έχει τη δική του τουαλέτα και να κάθεται σε κάθισμα στο πίσω δεξιά τμήμα του αεροπλάνου.

Ο αεραγωγός από πάνω του θα πρέπει να κλείνει και μόνο όσοι από το πλήρωμα έχουν έρθει ήδη σε επαφή μαζί του θα πρέπει να συνεχίζουν να τον εξυπηρετούν.    Για το προσωπικό που έρχεται σε επαφή με επιβάτες συνιστάται να αλλάζουν τις στολές καθημερινά αλλά και ασπίδες προσώπου για όσους κάνουν σωματικούς ελέγχους.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει