Τα φροντιστήρια προσπαθούν να μαζέψουν τις ζημιές

923

Ήταν από τις πρώτες επιχειρήσεις που έβαλαν λουκέτο, μαζί με τα σχολεία, προσπάθησαν να μείνουν όρθιοι και να περιορίσουν τις απώλειές τους, και τώρα αναρωτιούνται πώς θα γίνει η επιστροφή στην κανονικότητα, που μόνο κανονική δε θα είναι.

Ο λόγος για τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών που όλες αυτές τις εβδομάδες επιχειρούσαν να κρατούν μια επαφή με τους μαθητές τους, να καλύψουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις και να είναι σε θέση να ανοίξουν ξανά. Αναρωτιούνται, όμως, πώς θα γίνει αυτό όταν πρέπει να τηρούνται αποστάσεις ασφαλείας και γονείς που έχουν μείνει χωρίς δουλειά, ιδιαίτερα όσοι εργάζονται στον χώρο του τουρισμού, αδυνατούν να καταβάλουν τα δίδακτρα.

Ο πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης Ηρακλείου, διευθυντής του φροντιστηρίου Ορόσημο, κ. Μανώλης Καζαντζάκης, αναφέρει στην “Π” πως η συντριπτική πλειοψηφία των φροντιστηρίων δε λειτουργούν ή εργάζονται με ένα προσωπικό ασφαλείας, με λίγους καθηγητές που σηκώνουν και το βάρος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ούτως ή άλλως, και προ κοροναϊού, ήταν σύνηθες να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να επικοινωνούν με τους μαθητές τους.

Παράλληλα, καλούνται να ανταποκριθούν στις τεράστιες οικονομικές τους υποχρεώσεις, τις φορολογικές, ασφαλιστικές, τους λογαριασμούς και τις πληρωμές του προσωπικού τους. Αν η κατάσταση συνεχίσει ως έχει και το καλοκαίρι, τότε μπορεί κάποια φροντιστήρια να μην καταφέρουν να ανοίξουν ξανά ή να το κάνουν με μεγάλη δυσκολία.

Ο κ. Καζαντζάκης αναφέρει πως βοηθήματα της τάξης των 600 ή 800 ευρώ δεν εξυπηρετούν στην ουσία, εκείνο που ο κλάδος ζητάει είναι να μειωθούν τα έξοδά τους, όπως έγινε η κίνηση με το ενοίκιο να υπάρχει μία περικοπή στην φορολογία και τα ασφάλιστρα. Αναρωτιέται αν τα φροντιστήρια θα ανοίξουν μαζί με τα σχολεία, όπως έγινε στο κλείσιμο.

Ο πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών PALSO Ηρακλείου, κ. Νίκος Κουταλάκης, αναφέρει πως οι περισσότεροι καθηγητές προσπάθησαν να στηρίξουν τους μαθητές τους όλο αυτό το διάστημα. Υπήρχαν, όμως, παιδιά που αποκλείστηκαν από τη διαδικασία γιατί δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό στο σπίτι τους. Όπως λέει, η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να υποκαταστήσει το μάθημα δια ζώσης.

Τα  φροντιστήρια εντάχθηκαν στις ρυθμίσεις για τις επιχειρήσεις και δικαιούνταν το επίδομα των 800 ευρώ, στη συνέχεια κλήθηκαν να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια τηλεκατάρτισης που τελικά ακυρώθηκαν και αναμένουν να πληρωθούν ενώ οι καθηγητές τους δεν έχουν ακόμα λάβει τα χρήματα που αναμένουν.

Ο κ. Κουταλάκης αναφέρει πως τα φροντιστήρια θέλουν να υποδεχτούν ξανά τους μαθητές αλλά πώς θα γίνει με κανόνες, όπως να υπάρχει ένα παιδί ανά 10 τετραγωνικά μέτρα; Αυτό πρακτικά δε γίνεται, χρειάζονται περισσότερες αίθουσες και καθηγητές. Όσο αφορά στις οικονομικές υποχρεώσεις, εκείνες δεν ακυρώνονται απλώς μετατίθεται ο χρόνος πληρωμής τους, κάτι που, φυσικά, και πάλι δεν εξυπηρετεί.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει