Εμπόδια στην εξ αποστάσεως διδασκαλία

452

Βήμα- βήμα προσπαθεί το Υπουργείο Παιδείας να εφαρμόσει την εξ αποστάσεως διδασκαλία, ένα δύσκολο εγχείρημα για τα δεδομένα της χώρας μας.

Αυτό που τονίζεται από πλευράς Υπουργείου είναι ότι δεν πρόκειται για αντικατάσταση της σχολικής διαδικασίας, η ουσιαστική αναπλήρωση της ύλης θα γίνει όταν ανοίξουν τα σχολεία, κανείς, όμως, δεν μπορεί να προσδιορίσει το πότε θα γίνει αυτό.

Επί ποδός βρίσκονται από το τέλος της περασμένης βδομάδας οι διευθυντές των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που, όπως έχει γράψει η “Π” προσπαθούν να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία γονέων και μαθητών και ιδιαίτερα τις ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις.

Η αρχή θα γίνει με τη Γ’ Λυκείου και σταδιακά θα επεκτείνεται στις άλλες λυκειακές τάξεις, το Γυμνάσιο και το Δημοτικό.

Η πρεμιέρα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας έγινε την περασμένη Δευτέρα σε κάποιες περιφερειακές ενότητες της χώρας, χθες ήρθε στην Κρήτη, με την αρχή να γίνεται από το Λασίθι, σήμερα θα επεκταθεί σε Ρέθυμνο και Χανιά και, εκτός απροόπτου, στο Ηράκλειο θα έρθει αύριο, Πέμπτη.

Το πρώτο λιθαράκι, λοιπόν, μπήκε στο Λασίθι με τηλεδιάσκεψη στελεχών του Υπουργείου Παιδείας, του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης Κρήτης, του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Λασιθίου, οργανωτικού συντονιστή από το ΠΕΚΕΣ, των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου της περιφερειακής ενότητας, διευθυντών Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ και μερίδας εκπαιδευτικών του κάθε σχολείου που απαρτίζουν τις ομάδες υποστήριξης και είτε είναι καθηγητές πληροφορικής είτε έχουν σχετική κατάρτιση.

Συνολικά, έλαβαν μέρος 750 άτομα από διάφορες περιοχές της χώρας.

Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει η υπουργός Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, η διαδικτυακή πλατφόρμα είναι ιδιαιτέρως απλή στη χρήση της. Κάθε εκπαιδευτικός διαθέτει μια εικονική τάξη με την οποία οι μαθητές συνδέονται, και έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί μαζί τους υλικό (έγγραφα, παρουσιάσεις), να διαμοιραστεί μαζί τους την οθόνη τους, ενώ μπορεί ακόμη να επιβάλει απόλυτη σιγή στην τάξη, ενώ οι μαθητές μπορούν να ζητήσουν το λόγο και να υποβάλουν ερωτήσεις.

Υπάρχει συνεπώς πλήρης διάδραση εκπαιδευτικού και μαθητών. Για όσους μαθητές δεν διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή για διαδικτυακή σύνδεση, η συμμετοχή στη διαδικτυακή πλατφόρμα δύναται να γίνει και μέσω τηλεφωνικής σύνδεσης με αστική χρέωση.

Αντιδράσεις

Η ΟΛΜΕ, σε ανακοίνωσή της, αναφέρει, μεταξύ άλλων πως

“Δεν είναι δεδομένο ότι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. (…)

Οι ίδιοι περιορισμοί ισχύουν και για κάποιους εκπαιδευτικούς. Ας μην ξεχνάμε πόσο δύσκολη είναι η πρόσβαση των εκπαιδευτικών στα σχολεία προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό για το εν λόγω εγχείρημα, όχι μόνο λόγω της ΚΥΑ, αλλά και λόγω του ότι πολλοί εκπαιδευτικοί που υπηρετούν μακριά από τις οικογένειές τους έχουν δικαίως την ανάγκη να επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Πάρα πολλά σχολεία, ακόμα και αν αίρονταν ο παραπάνω περιορισμός, δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένα για τηλεκπαίδευση.

Τέλος, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα σε όλες τις ηλικίες, καθώς είναι παιδαγωγικά απρόσφορη για τους ανηλίκους (ιδίως του γυμνασίου) οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη διαπροσωπικής επαφής και απαιτεί υψηλό αυτοέλεγχο.

Το πρόβλημα λοιπόν είναι εξαιρετικά σύνθετο και το υπουργείο οφείλει να λάβει υπόψη αυτούς τους περιορισμούς και να μην αναλώνεται σε στείρους εντυπωσιασμούς. Διαφορετικά, η τηλεκπαίδευση θα οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου άνιση μεταχείριση των μαθητών, με την έγκριση μάλιστα του υπουργείου”.

Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών τονίζει πως “όσο αναγκαίο ακούγεται αυτό το μέτρο, βασικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, τόσο η πραγματική εικόνα των δημόσιων σχολείων στραπατσάρει τις “high tech” εξαγγελίες της Υπουργού.”

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει