Το θέμα του ΒΟΑΚ συζήτησαν ξανά μεταξύ άλλων στη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που είχε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, στο πλαίσιο των επαφών του για την αποτίμηση και τον σχεδιασμό του κυβερνητικού έργου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα βήματα που έχουν γίνει για τη δρομολόγηση και υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομών, όπως το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.
Μία από τις κύριες προτεραιότητες του Υπουργείου ήταν το ξεμπλοκάρισμα αναπτυξιακών έργων και ιδιωτικοποιήσεων, όπου τα προηγούμενα χρόνια παρατηρούνταν καθυστερήσεις, με συνέπεια να παρατείνεται η ταλαιπωρία των πολιτών και η οικονομική επιβάρυνση του κράτους.
Έγινε επίσης ανασκόπηση των μέτρων που ελήφθησαν, άμεσα μετά τις εκλογές, για την προστασία και υποστήριξη της πυρόπληκτης κοινότητας του Ματιού, όπως η εκκαθάριση του οικοπέδου όπου είχαν εγκαταλειφθεί 20.000 τόνοι καμμένης ύλης.
Επί τάπητος τέθηκε και η πρόσφατη ψήφιση του νόμου για τα υδατοδρόμια. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εκτιμά ότι είναι πολύ πιθανό το πρώτο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο να λειτουργήσει πριν το προσεχές καλοκαίρι.
Όσον αφορά το επόμενο διάστημα, μεταξύ άλλων σχεδιάζονται παρεμβάσεις για εξορθολογισμό λειτουργιών της δημόσιας διοίκησης, με στόχο την επιτάχυνση των διαγωνιστικών διαδικασιών για ανάδειξη αναδόχων δημοσίων έργων, μελετών και έργων παροχής υπηρεσιών. Θα θεσπιστούν δε νέα εργαλεία για τη μείωση του κόστους και του χρόνου ολοκλήρωσης των δημοσίων έργων, φροντίζοντας παράλληλα τη βελτίωση της ποιότητάς τους.
Έμφαση δίνεται στην ενεργοποίηση της Ανεξάρτητης Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία θα αποτελεί εξέλιξη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Στην ατζέντα βρίσκεται επίσης η εκπόνηση νέου στρατηγικού σχεδιασμού οδικής ασφάλειας, σε συνδυασμό με την τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και αναβάθμιση του διαμετακομιστικού ρόλου της χώρας μέσω ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Στη συνάντηση έλαβαν μέρος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Άκης Σκέρτσος, ο γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού, Γρηγόρης Δημητριάδης, η γενική γραμματέας Συντονισμού Οικονομικών και Αναπτυξιακών Πολιτικών, Βίκυ Λοΐζου, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος.
Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση, ο πρωθυπουργός τόνισε πως είχαν την ευκαιρία με την ηγεσία του Υπουργείου να τα πουν και πρόσφατα κατά την επίσκεψή τους στην Κρήτη για τη θεμελίωση του αεροδρομίου στο Καστέλλι, αλλά και με αφορμή τις ανακοινώσεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα στη Μεγαλόνησο.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφήνει το αποτύπωμά του σε ολόκληρη τη χώρα, με μια σειρά από σημαντικά έργα που δρομολογούνται, και πως ο προγραμματισμός του κυβερνητικού έργου για το 2020 έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για όλους τους πολίτες.
«Να κάνω ένα μόνο εισαγωγικό σχόλιο, με αφορμή και την πολύ ενδιαφέρουσα τελετή στην οποία παρευρεθήκαμε, με αφορμή την παραλαβή του πρώτου καινούργιου αεροσκάφους της “Aegean”: Πόσο σημαντικές είναι οι παρεμβάσεις που αφορούν την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τον εξορθολογισμό της υπηρεσίας, αλλά και την ανάγκη να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να μην έχουμε καθυστερήσεις αναφορικά με τη διαχείριση του εθνικού εναέριου χώρου το 2020, καθώς αυτό θα αποτελέσει μία σημαντική τροχοπέδη στην τουριστική μας κίνηση» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Δημιουργία βιώσιμων συστημάτων αστικών μεταφορών, με τη χρήση των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και ευρύτερα προώθηση περιβαλλοντικά φιλικών τρόπων μετακίνησης.
Νέα εργαλεία για τη βελτίωση της ποιότητας των έργων και τη μείωση του κόστους και του χρόνου ολοκλήρωσής τους: Σύνταξη σχεδίου νόμου για τις κρίσιμες υποδομές.
Επικαιροποίηση και θέση σε εφαρμογή του εθνικού ρυθμιστικού και οργανωτικού πλαισίου των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Εισαγωγή «προτάσεων καινοτομίας» (unsolicited proposals) με πρωτοβουλία του ιδιωτικού τομέα.
Έργα οδικής εμβέλειας (οδικά και σιδηροδρομικά): Πάτρα – Πύργος, Ε65, ΒΟΑΚ, Αναβάθμιση Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, αεροδρόμιο Καστελλίου, κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου Βορείου Ελλάδας, ολοκλήρωση σιδηροδρομικής σύνδεσης Νοτίου Ελλάδας με Βόρεια Ελλάδα.
Απλούστευση των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να γίνουν πιο φιλικές προς τους πολίτες (σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης).