Το φιλόδοξο σχέδιο των αγροτικών ενώσεων

ΠΩΣ ΘΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΥΝ ΤΟ BRAND NAME «ΚΡΗΤΗ»

438

Μια ενιαία Συνεταιριστική Οργάνωση, που θα έχει στόχο την αγορά των προϊόντων της Κρήτης, την τυποποίηση τους και την προώθηση τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Μπορεί να ακούγεται ουτοπικό, όμως αποτελεί στόχο των Ενώσεων της Κρήτης, που οραματίζονται να μετατρέψουν το brand name «Κρήτη» τουλάχιστον σε επίπεδο αγροτικών προϊόντων, ένα από τα ισχυρότερα brands σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήδη οι πρώτες συζητήσεις έχουν γίνει και οι εκπρόσωποι των Ενώσεων έχουν συμφωνήσει στα βασικά. Η δεύτερη φάση όμως, περιλαμβάνει το… «ζουμί» όπως λένε χαρακτηριστικά οι ίδιοι οι πρόεδροι.

Τι σημαίνει αυτό; Όνομα, έδρα, μορφή εταιρείας, μετοχικό κεφάλαιο, οικονομική συνδρομή, διανομή πιθανών κερδών. Κι αυτό πρόκειται να συζητήσει αντιπροσωπεία εκπροσώπων των Ενώσεων την ερχόμενη εβδομάδα, προκειμένου να δουν σε ποιο βαθμό η κατ’ αρχήν συμφωνία, μπορεί να δημιουργήσει μια νέα, υγιή επιχείρηση.

Το παράδειγμα της Ένωσης Ηρακλείου βέβαια, αποτελεί μια μαύρη σελίδα σε αυτή την προσπάθεια ανάκαμψης και δεν μπορεί παρά να προβληματίζει. Οι νέοι πρόεδροι ισχυρίζονται ωστόσο πως έχουν μάθει από τα λάθη του παρελθόντος και μπορούν να προχωρήσουν μπροστά.

Τονίζουν δε, πως με δεδομένη την πρόθεση της Ένωσης Ηρακλείου, να αξιοποιηθούν στην προσπάθεια όλες οι εγκαταστάσεις και οι υποδομές της, δεν απαιτείται κάποιο ιδιαίτερο κεφάλαιο για το εγχείρημα, αφού όλα όσα χρειάζονται ήδη υπάρχουν.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ηρακλείου μάλιστα, Σταύρος Γαβαλάς, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος κι εκτιμά πως μέχρι την επόμενη χρονιά, οι διαδικασίες όχι απλά θα έχουν ολοκληρωθεί, αλλά ο νέος φορέας (ή συναιτεριστική οργάνωση) θα μπορέσει να αγοράσει, τουλάχιστον λάδι, αλλά και να προχωρήσει σε τυποποιήσεις και πωλήσεις.

Απώτερος στόχος, είναι αυτή η νέα οργάνωση κατ’ αρχάς να βοηθά τους παραγωγούς, αλλά και κατά δεύτερον να διατηρεί «ζωντανή» την Κρήτη στις παγκόσμιες αγορές, μέσα από ένα σχέδιο… ευρωπαϊκού προσανατολισμού.

Οι εκπρόσωποι των Ενώσεων γνωρίζουν πολύ καλά πως αυτό που γίνεται σήμερα με την εκμετάλλευση του κρητικού ελαιολάδου από τους Ιταλούς ή τους Ισπανούς που καρπώνονται τα υπερκέρδη της υπεραξίας του, μπορεί να γίνει από τους κρητικούς.

Απλά χρειάζεται σύμπνοια κι ένα σωστό πλάνο marketing που θα αποδώσει καρπούς. Οι εκπρόσωποι των ενώσεων πιστεύουν ότι αυτό είναι εφικτό. Σε ποιο βαθμό μπορεί να επιτευχθεί θα το αποδείξει η συνέχεια της προσπάθειας.

Η δέσμευση πάντως της Ένωσης Ηρακλείου ότι από την επόμενη χρονιά όλες οι Ενώσεις της Κρήτης θα μπορέσουν να μπουν δυναμικά στις αγορές, δείχνει πως τουλάχιστον υπάρχει η αισιοδοξία και η θέληση.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει