Τοπική αναταραχή για την εθνική συμμετοχή του αεροδρομίου Ηρακλείου

Η… ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΤΕπ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

2.503

Αεροδρόμιο Ηρακλείου

Μείζονα πολιτικά ερωτήματα εγείρει στην τοπική κοινωνία η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται με τη συμφωνία που υπέγραψε η Κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία δεσμεύει με αποικιοκρατικούς όρους την έκταση των 3.000 στρ. του σημερινού αεροδρομίου «Ν.Καζαντζάκη», ως «απαράβατο όρο» για τη διάθεση των 180 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στην εθνική συμμετοχή της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Ο αποκλεισμός της τοπικής εξουσίας από τη διαχείριση μιας τόσο σπουδαίας έκτασης, (που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του ανατολικού πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου), μέσα από μια συμφωνία που κρατήθηκε μυστική από την κοινωνία και τους εκπροσώπους της ανοίγει ένα μεγάλο και βαρύ πολιτικό κεφάλαιο ευθυνών, σκοπιμοτήτων και διαχείρισης που δεν εξαιρεί κανέναν.

Όπως είναι γνωστό, η σύμβαση που υπέγραψε ο υπουργός Οικονομίας, Χρ. Σταϊκούρας, παρουσία των υπουργών Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη και Υποδομών Κ. Καραμανλή, η ΕΤΕπ  θέτει όρο να υποθηκευτεί όλη η έκταση των 3.000 μ. που καταλαμβάνει το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης», σαν βασική προϋπόθεση της διάθεσης των χρημάτων που δανείζει στο ελληνικό Δημόσιο.

Ειδικότερα στο κείμενο της σύμβασης αναφέρεται ότι, «η οικονομική βιωσιμότητα του έργου (δηλαδή του αεροδρομίου Καστελλίου) εξαρτάται από την έγκαιρη και επιτυχημένη ανάπτυξη του χώρου του σημερινού αεροδρομίου. Η Τράπεζα θέτει ως προϋπόθεση την τήρηση ενός οδικού χάρτη για την ανάπτυξη του υφιστάμενου χώρου».

 

Διαβάστε επίσης σχετικά: Η ΕΤΕπ πήρε το «φιλέτο» για να καλύψει την εθνική συμμετοχή στο Καστέλλι

 

Θα συναντηθούν Αρναουτάκης – Λαμπρινός  για να δουν  αν και τι μπορούν να διασώσουν από την υπό επιτροπεία αξιοποίηση του  «Νίκος Καζαντζάκης»,  όταν λειτουργήσει  το αεροδρόμιο στο Καστέλλι

 

Η επόμενη μέρα

Η νέα αυτή  πραγματικότητα, δημιουργεί συνθήκες έντονης πολιτικής πίεσης στο σύνολο των τοπικών φορέων και παραγόντων για την επόμενη μέρα, και το πως θα κληθούν να τη διαχειριστούν.

Το όλο θέμα πρόκειται να συζητήσουν αύριο Τρίτη, σε προγραμματισμένη συνάντηση που θα έχουν ο περιφερειάρχης Κρήτης Στ. Αρναουτάκης και ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Β.Λαμπρινός, σε μια προσπάθεια να αποτιμήσουν τις πολιτικές εξελίξεις και να αξιολογήσουν τι περιθώρια υπάρχουν για να αποκατασταθεί ο αποκλεισμός της τοπικής εξουσίας, από τη χάραξη του σχεδιασμού της ανάπτυξης μιας τόσο σημαντικής περιοχής του δήμου Ηρακλείου.

Όπως είναι γνωστό, τόσο ο Περιφερειάρχης, όσο και ο δήμαρχος Ηρακλείου, μετά τη γνωστοποίηση των όρων της σύμβασης, εμφανίστηκαν έκπληκτοι και αιφνιδιασμένοι αφήνοντας σαφείς πολιτικούς υπαινιγμούς για το γεγονός ότι δεν είχαν καμία ενημέρωση από τα αρμόδια Υπουργεία η οποιαδήποτε άλλη αρχή.

Μάλιστα από την πλευρά του, ο δήμαρχος Ηρακλείου τόνισε ότι θα προχωρήσει το προσεχές διάστημα στην διαδικασία για την ανάθεση της εκπόνησης ειδικού χωρικού σχεδίου  «που θα αφορά σε ολόκληρη την Δημοτική Ενότητα της Νέας Αλικαρνασσού και θα περιλαμβάνει και την έκταση του σημερινού αεροδρομίου. Θεωρώ αυτονόητο ότι η Τοπική  Αυτοδιοίκηση πρέπει να έχει λόγο για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση ενός χώρου πολύ σημαντικού  για τον Δήμο Ηρακλείου».

“ΚΚΕ: Επαίσχυντη σύμβαση για το αεροδρόμιο Καστελλίου”

Την ίδια στιγμή ο βουλευτής Ηρακλείου Β. Κεγκέρογλου, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ζητά ενημέρωση για το επίμαχο θέμα, ενώ η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ με ανακοίνωση της κάνει λόγο για «επαίσχυντη σύμβαση για το αεροδρόμιο Καστελλίου και την δανειοδότηση των 180 εκατ. € από την ΕΤΕΠ που θα χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός τα επόμενα χρόνια».

Ειδικότερα, όπως χαρακτηριστικά τονίζει, « η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την επαίσχυντη σύμβαση για το αεροδρόμιο Καστελλίου και την δανειοδότηση των 180 εκατ.€ από την ΕΤΕΠ που θα χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός τα επόμενα χρόνια. Την ίδια στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ ενίσταται και διεκδικεί την πατρότητα της.

Αυτός όμως που πραγματικά πρέπει να πανηγυρίζει είναι η κοινοπραξία Ινδών-Κοπελούζου που και το χρυσοφόρο αεροδρόμιο θα πάρει τζάμπα και εξασφαλίζει χρηματοδότηση για την κατασκευή του από το ελληνικό δημόσιο, μέσω είσπραξης τελών από το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Έτσι βάζει μόλις 5εκατ. € κεφάλαιο για αυτήν την τεράστια επένδυση, από την οποία θα έχει έσοδα πάνω από 2 δισ.

Σίγουρα δεν μπορεί να πανηγυρίζει ο ελληνικός λαός και οι κάτοικοι της περιοχής που θα πληρώνουν πιο ακριβά εισιτήρια και θα υφίστανται την καταστροφή του περιβάλλοντος και την κλοπή των περιουσιών και της αγροτικής παραγωγής τους, με κέρδος τα δήθεν «ανταποδοτικά οφέλη». Αυτή είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη που ο ένας την λέει «ανάπτυξη για όλους» και ο άλλος «δίκαιη ανάπτυξη».

Β.Κεγκέρογλου: “Ενημέρωση για το περιεχόμενο της σύμβασης”

Από την πλευρά του ο βουλευτής κ. Β.Κεγκέρογλου στην ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ζητά μεταξύ άλλων να ενημερωθεί για το περιεχόμενο της σύμβασης χρηματοδότησης ΕΤΕπ που αφορά στη δημιουργία του αεροδρομίου στο Καστέλλιμε το ποσό των 180 εκατομμυρίων.

Όπως αναφέρει, προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά τόσο με το σχεδιασμό, τη διαδικασία και το σκοπό αξιοποίησης των υποδομών του σημερινού αεροδρόμιου (Ν. Καζαντζάκης) όσο και με τις δεσμεύσεις που αναλήφθησαν έναντι της ΕΤΕπ ή άλλων φορέων, επειδή δεν υπήρξε ενημέρωση σε κανέναν από τους τοπικούς και περιφερειακούς φορείς για τα παραπάνω θέματα.

Στο πλαίσιο αυτό ζητά ενημέρωση για το ποιος είναι ιδιοκτήτης των γηπέδων και εγκαταστάσεων του σημερινού αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης»; Τι σημαίνει υποθήκευση προς την ΕΤΕπ όπως δημοσιοποιήθηκε ή τι άλλες δεσμεύσεις για το χώρο αυτό έχουν αναληφθεί;

Ποιος φορέας είναι αρμόδιος για το σχεδιασμό, την αξιοποίηση και τη μελλοντική χρήση των χώρων του σημερινού αεροδρόμιου «Ν. Καζαντζάκης»; Ποιος είναι ο ρόλος των περιφερειακών και τοπικών Αρχών για το χαρακτήρα της μελλοντικής χρήσης και την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων αυτών;

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει