ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ: “Έλυσαν” το… προσφυγικό στην προσομοίωση!

2,509

Μπήκαν για λίγο… στα παπούτσια Ευρωπαίων αξιωματούχων, προσεταιρίστηκαν τις θέσεις τους για την προσφυγική κρίση και αντάλλαξαν απόψεις σε κλίμα δημοκρατικό! Συνολικά, έξι μαθήτριες από το Γενικό Λύκειο Αγίας Βαρβάρας συμμετείχαν στην 4η Προσομοίωση Οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Athens EU Model Junior που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από 27 έως 29 Νοεμβρίου.

Η προσομοίωση διοργανώθηκε από το Europe Direct Eliamep, το Εργαστήριο Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και Πολιτικής του ΕΚΠΑ και την αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα. Πραγματοποιήθηκε στο Μαράσλειο Διδασκαλείο και εκπροσωπήθηκαν σ’ αυτήν όλες οι περιφέρειες της χώρας, με τη συμμετοχή συνολικά 96 μαθητών και μαθητριών.

Το ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας, μοναδικός εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κρήτης, επιλέχθηκε μαζί με άλλα 16 λύκεια από όλη τη χώρα προκειμένου να συμμετέχει στις εργασίες της προσομοίωσης. Οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες ανέλαβαν ρόλους υπουργών Εξωτερικών και Ευρωπαίων επιτρόπων, καθώς και ρόλους επικεφαλής διεθνών οργανισμών και διαχειρίστηκαν  το «Θέμα των σύγχρονων προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών».

«Μέσα από τις δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου και λήψης αποφάσεων οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με τον τρόπο λειτουργίας των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων και απέκτησαν γνώσεις, εμπειρίες αλλά και νέους φίλους από όλη την Ελλάδα», αναφέρει η διευθύντρια του σχολείου, κ. Χαρούλα Κουτεντάκη.

Εκ μέρους του ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας συμμετείχαν οι μαθήτριες Καμνάκη Μαρία, Κοκολάκη Κλειώ, Κοσμαδάκη Μαρία, Μπουμπουράκη Αθανασία, Τζωρτζάκη Μαρία και Τιτομιχελάκη Κατερίνα.

Υπεύθυνη για την προετοιμασία, εκπαίδευση και συμμετοχή των μαθητών ήταν η εκπαιδευτικός φιλόλογος, κα Γεωργία Καμπουράκη.

Η ίδια αναφέρει στην «Π» πως οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για το πώς λειτουργούν θεσμικά όργανα στην Ε.Ε. και πώς διαχειρίζονται επίκαιρα προβλήματα, όπως είναι η προσφυγική κρίση. Παράλληλα, βελτίωσαν τις ρητορικές τους ικανότητες, τη δυνατότητα της δημόσιας συζήτησης κατά αντιπαράθεση χωρίς, όμως,  απόλυτες διαδικασίες. «Ουσιαστικά, μαθαίνουν να συνδιαλέγονται και να συμβιβάζονται, ανάγεται ο διάλογος σε ένα μέσο επίλυσης διαφορών», περιγράφει.

«Το δύσκολο ήταν ότι έπρεπε να προσεταιριστούν και να διαχειριστούν απόψεις άλλων, δεν είναι πάντα εύκολο να βγουν από δικό τους γίγνεσθαι και σκεπτικό να μπουν σε ένα τελείως διαφορετικό τρόπο σκέψης», αναφέρει.

Μάλιστα, με δική τους πρωτοβουλία οι μαθήτριες επικοινώνησαν με τους πραγματικούς φορείς των αξιωμάτων μέσω email.

Μαθήτριες του Λυκείου Αγίας Βαρβάρας ανέλαβαν ρόλους Ευρωπαίων αξιωματούχων και τοποθετήθηκαν για την προσφυγική κρίση

Οι μαθήτριες αξιωματούχοι

Η Μαρία Καμνάκη, ως υπουργός Εξωτερικών της Σλοβακίας, ανέφερε πως «Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των μεταναστευτικών και των προσφυγικών  ροών,  θα πρέπει αρχικά να αντιμετωπιστούν τα αίτια που αναγκάζουν τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν την  πατρίδα τους».

Η Κλειώ Κοκολάκη, ως σύμβουλος του υπουργού Εξωτερικών της Φινλανδίας, ανέφερε πως «Όταν αναλογιζόμαστε τους χιλιάδες πρόσφυγες που εκτοπίζονται κάθε χρόνο λόγω πολεμικών συρράξεων, φτώχειας, παραβίασης δικαιωμάτων, κλιματικής αλλαγής καθώς και τους μετανάστες, που τρέπονται σε φυγή κυνηγώντας καλύτερες οικονομικές και εργασιακές συνθήκες, βλέπουμε περισσότερο μια πρόκληση, που επιζητά άμεσες και βιώσιμες λύσεις…».

Η Μαρία Κοσμαδάκη, ως Ευρωπαίος Επίτροπος για την Ασφάλεια, τόνισε πως «…Η έλευση μεταναστών και αιτούντων άσυλο στην Ευρώπη καταδεικνύει την ανάγκη θέσπισης δικαιότερων και αποτελεσματικότερων ευρωπαϊκών πολιτικών ασύλου και μετανάστευσης».

Η Νάσια Μπουμπουράκη, ως σύμβουλος του υπουργού Εξωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου, υποστήριξε πως «…Μετά την αποχώρηση της Μεγάλης Βρετανίας από την Ε.Ε., αποσκοπούμε σε ένα σύστημα στο οποίο η χορήγηση άδειας έλευσης στο Ηνωμένο Βασίλειο θα εξαρτάται πλέον από τον βαθμό επαγγελματικής ειδίκευσης του ενδιαφερομένου, σε συνδυασμό με εισοδηματικά κριτήρια, σύμφωνα με τη Λευκή Βίβλο, αφήνοντας έτσι πίσω τις διακρίσεις ως προς τη χώρα καταγωγής των μεταναστών».

Η Μαρία Τζωρτζάκη, ως  ύπατος αρμοστής του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, ανέφερε ότι «Ένας τρόπος ομαλής ένταξης των προσφύγων στην κοινωνία είναι να συγκροτηθούν προγράμματα επαγγελματικής στήριξης, τα οποία θα περιλαμβάνουν πρακτική εξάσκηση με βάση τις γνώσεις του κάθε πρόσφυγα ή μετανάστη σε έναν τομέα… η δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασύλου, η οποία θα συντονίζει τις εθνικές υπηρεσίες, έτσι ώστε το παραγόμενο αποτέλεσμα να είναι άμεσο και επωφελές για όλους. Η κοινωνική ένταξη και αποδοχή των μεταναστών σε μια κοινότητα είναι το κλειδί στην εύρυθμη λειτουργία των ομάδων και κατά συνέπεια, των κρατών».

Η Κατερίνα Τιτομιχελάκη, ως Ευρωπαίος επίτροπος για την Περιφερειακή Πολιτική, τόνισε πως «Στόχος μας είναι η υλοποίηση των κατάλληλων υποδομών φιλοξενίας και νοσοκομειακής φροντίδας, ώστε οι άνθρωποι αυτοί να ενταχθούν ομαλά στη χώρα που τους υποδέχεται αλλά και οι ίδιοι οι κάτοικοι να συμβιώνουν με ασφάλεια μαζί τους»

Τα παιδιά ανακάλυψαν πτυχές του προβλήματος που δεν είχαν αντιληφθεί πριν και αναγνώρισαν περισσότερο τη σημαντικότητα του και την επιρροή του στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα αποτέλεσε για εκείνα πηγή έμπνευσης και αποφάσισαν να κινητοποιηθούν στο μέλλον για την αντιμετώπιση της προσφυγικής πρόκλησης συμμετέχοντας σε εθελοντικές δράσεις.

Γνώρισαν  παιδιά από διάφορες περιοχές τις Ελλάδας με ποικίλες νοοτροπίες με τα οποία μοιράζονται το ίδιο όραμα· αυτό της ενωμένης Ευρώπης στην οποία κάθε νέος έχει φωνή.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει