“Κομμένα” τα εύκολα “Άριστα” στην εκπαίδευση

296

Με το… τσουβάλι μπαίνουν τα 10άρια και τα 20άρια σε Δημοτικό και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διαπιστώνει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Στις σκέψεις της υπουργού είναι   να αποκατασταθεί η αντικειμενική βαθμολογία των μαθητών και οι απόφοιτοι Λυκείου να έχουν στα χέρια τους ένα ισχυρό “εθνικό απολυτήριο”.

Στόχος είναι η  Τράπεζα Θεμάτων που θα εφαρμοστεί από το επόμενο σχολικό έτος τουλάχιστον στην Α Λυκείου, να  αποτελέσει εργαλείο  σύγκρισης  μεταξύ προφορικής και γραπτής βαθμολογίας.

Επίσης, εξετάσεις θα διενεργούνται σε όλα τα μαθήματα.

Οι νέοι “σχολικοί σύμβουλοι” θα αναλάβουν τον ρόλο αυτής της αξιολόγησης και οι εκπαιδευτικοί που  θα κριθούν “μετεξεταστέοι”,  εκείνων δηλαδή που οι προφορικές βαθμολογίες που έβαλαν στους μαθητές  θα απέχουν σημαντικά από τις βαθμολογίες που θα πετυχαίνουν οι εξεταζόμενοι  στις γραπτές εξετάσεις, θα “παραπέμπονται” σε συγκεκριμένη επιμόρφωση.

Στα δημοτικά αναζητείται τρόπος για επαναφορά της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να εφαρμόζεται οι κλίμακα από 5 έως 10.

Ανησυχητικά… πολλοί οι αριστούχοι

Στα Γυμνάσια και Λύκεια το περσινό σχολικό έτος, 2018-19 ένας στους τέσσερις μαθητές  “κατέκτησε” Γενικό Μέσο Όρο  “Άριστα”.

Επίσης παρατηρήθηκε “κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο    από το σχολικό έτος 2015-2016 και μετά.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχολικό έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολικό έτος  2015-16.

Ειδικότερα, πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις γυμνασίου ήταν: α) για την Α’ τάξη γυμνασίου 12, β)  για τη Β’ τάξη γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ’ τάξη γγυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α’, Β’ και Γ’ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α’ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη γενικού λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α’ τάξη γενικού λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β’ τάξη γενικού λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α’ 70).

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει