Νέος κύκλος αντιπαράθεσης για τον υβριδικό σταθμό

102

Νέος κύκλος αντιπαράθεσης έχει δημιουργηθεί αναφορικά με τον υβριδικό σταθμό στο Αμάρι, με τον Δήμο της Σητείας να προειδοποιεί με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας και να φέρνει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας.

Για το θέμα πραγματοποιήθηκε συζήτηση στα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης, με τις αντιδράσεις πάντως να είναι έντονες.

«Η χωροθέτηση του συγκεκριμένου έργου δε μας βρίσκει σύμφωνους» ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Σητείας Γιώργος Ζερβάκης, για να προσθέσει πως η περιοχή έχει διαφορετικές προτεραιότητες ως προς την ανάπτυξή της. Ο δήμαρχος υποστήριξε πως το έργο δεν έχει τη σύμφωνη γνώμη της κοινωνίας, η οποία προανήγγειλε ότι θα αντισταθεί σθεναρά στο έργο.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο συνδυάζει την παραγωγή αιολικής ενέργειας με την αποθήκευση μέσω άντλησης και ταμίευσης και αποτελεί συνδυασμό αιολικού πάρκου εγκαταστημένης ισχύος 89,1 μεγαβάτ και υδροηλεκτρικού έως 93 μεγαβάτ με συγκρότημα αντλιών δυναμικότητας 140 μεγαβάτ.

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις, ωστόσο, ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής, υποστήριξε ότι οι επιπτώσεις από το συγκεκριμένο έργο δεν είναι πολύ σημαντικές, αν και τόνισε πως η Επιτροπή Περιβάλλοντος έδωσε αρνητική γνωμοδότηση για το έργο, κυρίως γιατί η εταιρεία θα έπρεπε να έχει προχωρήσει σε μεγαλύτερη διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.

Την ίδια στιγμή, αρνητική παραμένει και η γνωμοδότηση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας, σύμφωνα με την οποία η περιοχή της Σητείας έχει ήδη επιβαρυνθεί.

Και ο εκπρόσωπος του Πολιτιστικού Συλλόγου Κώστας Γιαννακόπουλος υποστήριξε πως το χωριό δεν έχει κερδίσει τίποτα από την τοποθέτηση των 33 φωτοβολταϊκών.

Από την πλευρά του ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, φαίνεται να στηρίζει το έργο, θεωρώντας το πάρα πολύ σημαντικό.

«Είμαστε εδώ για να επιβεβαιώσουμε ξανά τη στήριξή μας σε αυτό το έργο, το οποίο το θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό» ανέφερε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Φώτης Καζάσης, για να προσθέσει ότι «η ανάγκη ύπαρξης ενός έργου, στη λογική της μπαταρίας ενέργειας είναι κάτι το οποίο έχει προκριθεί σαν βασικός άξονας προτεραιότητας από την ΡΑΕ, μέχρι να ολοκληρωθεί η διασύνδεση».

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει